Anatol Z. Zak - ROZWÓJ MYŚLENIA TEORETYCZNEGO DZIECI W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1989
Stron - 115
Stan ogólny: DOBRY
Lekkie ślady użytkowania. Unieważnione pieczątki pobiblioteczne - oprócz tego wnętrze książki czyste. Oryginalne klejenie jest już miejscami słabsze (przy okładce, skutek czasu) - tam podklejenie, ma to wpływ jedynie na estetyke
Okładka miękka
spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział I. Ogólna charakterystyka myślenia teoretycznego
Myślenie teoretyczne jako sposób poznawania
Psychologiczna analiza myślenia teoretycznego
Myślenie teoretyczne a rozwiązywanie zadań
Analiza i refleksja w badaniach psychologii myślenia
Rozdział II. Psychologiczny mechanizm myślenia teoretycznego (I Etap badania)
Metrodyka I etapu badania
Badania selekcyjne
Ekspertyment nauczający
Eksperymenty kontrolne
Rozdział III. Rozwój myślenia uczniów w młodszym wieku szkolnym. Od myślenia empirycznego do teoretycznego (II etap badania)
Zasadnicze kierunki w badaniach nad myśleniem dzieci
Zmiana typów myślenia
Rozdział IV. Prawidłowości rozwoju myślenia teoretycznego u dzieci w młodszym wieku szkolnym (III etap)
Ewolucja teoretycznego myślenia
Związek rozwoju myślenia teoretycznego z treścią nauczania
Rozdział V. Optymalizacja procesu nauczania i wychowania w klasach początkowych. Organizacja kontroli rozwoju myślenia uczniów
Możliwości rozwijania myślenia teoretycznego w procesie nauczania
Zakończenie
Bibliografia
|