Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Rozwój muzyczny dziecka w wieku przedszkolnym

07-08-2014, 18:22
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 45 zł     
Użytkownik MonikaaZ
numer aukcji: 4465160668
Miejscowość gdańsk
Wyświetleń: 2   
Koniec: 07-08-2014 17:49:09

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.60 [kg]
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2012
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Michał Kierzkowski, Rozwój muzyczny dziecka w wieku przedszkolnym. Uwarunkowania, dynamika i rola w kształtowaniu sfery psychoruchowej, Gdańsk 2012

Praca dotyczy problemu wieloaspektowych uwarunkowań rozwoju muzycznego i psychoruchowego małego dziecka. Autor próbuje sprawdzić, czy wczesne rozpoczęcie edukacji muzycznej, dające możliwość nauki gry na instrumencie, śpiewu i kształtowania różnorodnych umiejętności muzycznych, jest istotne nie tylko dla muzycznego, ale i pozamuzycznego rozwoju dziecka. Wnikliwa analiza światowej literatury naukowej z ostatnich lat, którą odnajdujemy w pracy, wskazuje na znaczące zależności pomiędzy zdolnościami muzycznymi a funkcjami motorycznymi, poznawczymi oraz emocjonalnymi. (fragment recenzji wydawniczej prof. nadzw. dr hab. Grażyny Poraj)

Parametry książki:

format A5; okładka twarda, lakierowana; blok szyty, stron 276

ISBN 978-83-[zasłonięte]131-2-3

SPIS TREŚCI

Wstęp......................................................................................................................................................7

Rozdział I

Podstawowe uwarunkowania rozwoju muzycznego dziecka......................................................9

1.1. Definicje.........................................................................................................................................11

1.2. Koncepcje struktury uzdolnienia muzycznego......................................................................17

1.3. Dynamika rozwoju muzycznego dziecka................................................................................30

1.4. Czynniki biologiczne warunkujący rozwój muzyczny dziecka...........................................47

1.5. Czynniki środowiskowe warunkujące rozwój muzyczny dziecka......................................58

Rozdział II

Wybrane aspekty rozwoju psychoruchowego oraz poznawczego

ze szczególnym uwzględnieniem wieku przedszkolnego...........................................................65

2.1. Rozwój fizyczny i ruchowy.........................................................................................................67

2.2. Rozwój poznawczy.......................................................................................................................74

2.3. Rozwój emocjonalny....................................................................................................................91

2.4. Rozwój społeczny.........................................................................................................................98

Rozdział III

Rola wychowania muzycznego w rozwoju psychoruchowym oraz poznawczym dziecka...107

3.1. Słuchanie muzyki........................................................................................................................109

3.2. Rola wychowania muzycznego w rozwoju dziecka.............................................................117

Rozdział IV

Metodologia badań własnych..........................................................................................................151

4.1. Cel badań i problemy badawcze..............................................................................................153

4.2. Zmienne.......................................................................................................................................153

4.3. Hipotezy główne........................................................................................................................154

4.4. Hipotezy operacyjne..................................................................................................................155

4.5. Narzędzia badawcze..................................................................................................................157

4.6. Opis programu Elementarne Wychowanie Muzyczne "Dźwiękoludki"..........................164

Rozdział V

Analiza wyników badań własnych.................................................................................................167

5.1. Porównanie badanych grup pod względem poziomu zdolności muzycznych

i funkcjonowania psychoruchowego w pomiarze pierwszym..................................................169

5.2. Weryfikacja istotności wpływu uczestnictwa w programie "Dźwiękoludki" na poziom

rozwoju muzycznego i funkcjonowania psychoruchowego dzieci przedszkolnych.............182

5.3. Wpływ uczestnictwa w programie "Dźwiękoludki" na zmianę dynamiki rozwoju

zdolności muzycznych i funkcjonowania psychoruchowego u dzieci przedszkolnych.......203

5.4. Czynniki różnicujące funkcjonowanie muzyczne i psychoruchowe dzieci z grupy

"Dźwiękoludków" i kontrolnej.......................................................................................................210

5.5. Podsumowanie..........................................................................................................................219

Rozdział VI

Interpretacja i dyskusja wyników..................................................................................................221

Zakończenie......................................................................................................................................235

Bibliografia........................................................................................................................................237

Spis tabel...........................................................................................................................................261

Spis wykresów.................................................................................................................................264

Spis rysunków..................................................................................................................................266

Indeks nazwisk................................................................................................................................267

Aneks................................................................................................................................................275