Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Rozwój i odpowiedzialność. Antropologiczne...

24-01-2012, 4:52
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: 24.20 zł      Aktualna cena: 24.20 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 2001227685
Miejscowość Warszawa
Kupiono sztuk: 1    Licytowało: 1    Wyświetleń: 25   
Koniec: 15-01-2012 11:19:54
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Rozwój i odpowiedzialność. Antropologiczne podstawy koncepcji wychowania moralnego
Stanisław Gałkowski

Rozwój i odpowiedzialność. Antropologiczne podstawy koncepcji wychowania moralnego
Dodatkowe informacje

  • ISBN:83-7363-057-0
  • liczba stron: 268
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: KUL
  • Wymiary: 176 x 250 mm
  • Rok wydania: 2003
  • Opis

    Książka omawia zależności między koncepcją wychowania moralnego a koncepcją człowieka na przykładzie wybranych systemów filozoficznych - tomizmu Woronieckiego i Maritaina, pragmatyzmu Deweya, radykalnego behawioryzmu Skinnera oraz postmodernizmu przedstawionego na podstawie pism Rorty'ego. Autor wskazuje elementy antropologii filozoficznej najważniejsze z punktu widzenia nadbudowanych na nich koncepcji wychowania, przedstawia ponadto własną koncepcję filozofii wychowania moralnego jako dynamicznego aspektu etyki.

    Spis treści:
    Wstęp
    Rozdział I. Filozofia i wychowanie moralne. Filozofia wychowania moralnego jako etyka dynamiczna
    Nauczać czy wychowywać?
    Filozofia wychowująca
    Filozofia wychowania i filozofia edukacji
    Miejsce filozofii wychowania wśród innych dyscyplin filozoficznych
    Filozofia wychowania jako etyka dynamiczna
    Zadania i funkcje filozofii wychowania
    Filozofia wychowania a pedagogika
    Filozoficzne założenia i implikacje wychowania
    Rozdział II. Tomizm. Wychowanie do dobrego życia
    Systemowe podstawy tomistycznej koncepcji wychowania
    Natura ludzka i jej poznawalność
    Potencjalność i rozwój
    Uspołecznienie i konieczność wychowania
    Celowość i wychowanie
    Konieczność celowości
    Błędy w formułowaniu celu wychowania
    Pajdeja tomistyczna
    Rozwój osoby jako cel wychowania
    Charakter jako przedmiot wychowania
    Cnoty moralne
    Pojęcie charakteru moralnego w filozofii klasycznej
    Samowychowanie i odpowiedzialność za rozwój
    Formowanie charakteru
    Edukacja liberalna
    Podsumowanie
    Rozdział III. Dewey. Bezkresny rozwój
    Pragmatyzm
    Doświadczenie
    Wartość instrumentalna
    Człowiek
    Wolność
    Społeczeństwo
    Rozwój
    Dojrzałość - niedojrzałość
    Wychowanie
    Celowość wychowania
    Nawyki
    Metody wychowawcze
    Moralność, odpowiedzialność i wychowanie
    Podsumowanie
    Rozdział IV. Skinner. Determinizm i wychowanie
    Radykalny behawioryzm
    Nauka czy metafizyka?
    Czarna dziura
    Człowiek i jego środowisko
    Jaźń i psychika
    Kultura
    Wartości
    Wolność
    Społeczeństwo
    Nadpsycholog
    Wychowanie
    Odpowiedzialność
    Rozwój
    Podsumowanie
    Rozdział V. Postmodernizm. Wychowanie bez wskazówek
    Człowiek w postmodernistycznym świecie
    Jednostka i społeczeństwo
    Moralność
    Odpowiedzialność
    Pedagogia ironii
    Wychowanie wyzwalające
    Wychowanie uspołeczniające
    Uspołecznić ironistkę
    Antypedagogika
    Bezzałożeniowość
    Równość pokoleń
    Wspieranie rozwoju
    Kim jest dziecko
    Podsumowanie
    Rozdział VI. Wychowanie. Po co? i dlaczego?
    Odpowiedzialność jako podmiotowe uzasadnienie wychowania
    Istota, warunki i granice odpowiedzialności
    Odpowiedzialność wychowawcy
    Odpowiedzialność każdego za własny rozwój
    Odpowiedzialność wychowawcy jako usprawiedliwienie wychowania
    Odpowiedzialność za
    Odpowiedzialność przed
    Odpowiedzialność i wychowanie
    Rozwój jako cel wychowania
    Pojęcie rozwoju
    Samorozwój
    Warunki rozwoju moralnego
    Hierarchia wartości
    Formalne pojęcie rozwoju
    Tożsamość
    Przyczynowość
    Między relatywizmem a indoktrynacją
    Filozoficzne próby znalezienia uniwersalnych prawideł rozwoju
    Empiryczne próby znalezienia uniwersalnych prawideł rozwoju
    Kohlberga koncepcja stadiów rozwojowych
    Podsumowanie
    Rozdział VII. ...Ancilla pedagogiae. Wychowanie i antropologia filozoficzna. Próba syntezy
    Ujęcie systemowe
    Próba zilustrowania relacji między koncepcją człowieka a wizją wychowania
    Pedagogia communis
    Jakiej filozofii potrzebuje wychowanie
    Platon czy Protagoras?
    Problem reklamacji
    Bibliografia
    Abstract
    Indeks osób
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa