ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]30887 |
Wymiar: |
15.8x23.4cm |
Nr wydania: |
1 |
Seria: |
PROBLEMY EDUKACJI, REHABILITACJI I SOCJALIZACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH |
Ilość stron: |
195 |
Rok wydania: |
2007 |
Wydawca: |
Impuls |
Rodzaj okładki: |
Miękka |
Stan: |
Nowa |
Opis książki
Podtytuł: Konteksty edukacyjne i prawne
Numer tomu: 3
Wprowadzenie Część I Problemy kształcenia uczniów niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich Zmiany uwarunkowań rozwoju pedagogiki specjalnej w Niemczech Edukacja na poziomie średnim młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną – z doświadczeń krajów zachodnich Doświadczenia z edukacją upośledzonych umysłowo w Niemczech Kształcenie uczniów w granicznej strefie opóźnienia umysłowego na Słowacji Możliwości przygotowania zawodowego niepełnosprawnych umysłowo w Republice Słowackiej Organizacja kształcenia specjalnego w duńskiej szkole podstawowej Część II Polski system kształcenia specjalnego – orientacje teoretyczno-badawcze Pedagogika specjalna czy pedagogika szkoły specjalnej? (organizacja procesów) Orientacje teoretyczne w badaniach kształcenia osób niepełnosprawnych i ich implikacje praktyczne Kształcenie specjalne w kontekście wybranych zmian w systemie oświaty w Polsce Perspektywa badań nad systemem kształcenia uczniów niepełnosprawnych w Polsce – analiza możliwej i podejmowanej problematyki badań Część III Prawne i etyczne aspekty funkcjonowania osób niepełnosprawnych w Polsce Prawo dziecka do akceptacji, szacunku i przyjaznego porozumiewania się z rodzicami (chcemy dzieci chcianych i kochanych przez mądrych i odpowiedzialnych rodziców) Rola prawa w systemie wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych Prawa osób niepełnosprawnych w aspekcie realizacji zasad sprawiedliwości społecznej