Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ROZGŁOŚNIE RADIOWE Stanisław Miszczak

08-05-2015, 7:29
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 49.99 zł     
Użytkownik rybik_cukrowy
numer aukcji: 5307142587
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 2   
Koniec: 08-05-2015 07:35:17

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 1959
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witam na mojej aukcji, dziś mam do zaoferowania książkę:



"ROZGŁOŚNIE RADIOWE"


 
Stanisław Miszczak


   

wydawnictwo: Państwowe Wydawnictwa Szkolnictwa Zawodowego
stron: 343.
stan książki: dostateczny (Książka leżała na strychu kupę lat i ma mocno pobrudzoną okładkę co widać na zdjęciu, poza podniszczoną okładką jest ok).

 

 

 

 

 

 

W niniejszej książce podano syntezę zagadnień związanych z rozgłośniami radiowymi. Ponieważ jest to pierwsza książka w języku polskim na temat rozgłośni, niektóre definicje i sformułowania mogą budzić pewne zastrzeżenia u specjalistów z tej dziedziny. Wszystkie uwagi, jakie mogą stąd wyniknąć, przyczynią się niewątpliwie do ustalenia bardziej dokładnych pojęć i sprecyzowanych uogólnień różnych zjawisk oraz procesów zachodzących w rozgłośni.

Biorąc pod uwagę przeznaczenie książki oraz kierując się dążeniem do nadania jej jak najbardziej przejrzystej formy zakłada się, że czytelnikowi znane są zagadnienia związane z mechanizmem rozchodzenia się fal dźwiękowych w przestrzeni otwartej i zamkniętej, akustyką fizjologiczną, techniką wzmocnień oraz techniką zapisywania i odczytywania dźwięku w zakresie średnim.

St. Miszczak
Warszawa, grudzień 1958 roku


 

 

 

 

Książka zawiera ogólne podstawy teoretyczne procesów techniczno-programowych, zachodzących w rozgłośniach radiowych, warunki pracy urządzeń i wymagania techniczne oraz podstawy teoretyczne i wytyczne projektowania studiów radiowych, reżyserni, amplifikatorni, rozdzielni itp. Ponadto omówiono w niej podstawowe zagadnienia związane z reżyserią radiową oraz eksploatacją rozgłośni. W książce zwrócono szczególną uwagę na osiągnięcia techniki radiowej w ostatnich latach.

Książka jest przeznaczona dla pracowników radia zarówno inżynierów oraz techników konstruktorów, jak i realizatorów akustycznych (inżynierów dźwięku), inżynierów i techników ruchu itp. Ponadto może ona służyć jako literatura uzupełniająca dla pracowników telewizji, kinematografii i zakładów nagrań dźwiękowych oraz jako źródło pomocnicze dla studentów wydziałów łączności wyższych i średnich uczelni technicznych. Z pierwszej części książki mogą również korzystać architekci.

 

 

 

 

 

 

SPIS TREŚCI:


Od autora

Wstęp

1. Podstawowe wiadomości i określenia
1.1.    Wiadomości ogólne
1.2.    Rys historyczny budownictwa radiowego
1.3.    Program budowy rozgłośni
1.4.    Charakterystyczne cechy budownictwa radiowego
1.5.    Typy budowy rozgłośni
1.6.    Rozmieszczenie pomieszczeń w rozgłośni
1.7.    Lokalizacja rozgłośni
1.8.    Niektóre rozgłośnie europejskie
1.9.    Urządzenia techniczne rozgłośni
1.10.    Audycja
1.11.    Program audycji
1.12.    Program ramowy audycji
1.13.    Przygotowanie programu audycji
1.14.    Procesy techniczno-programowe w rozgłośni
1.14.1.    Opracowanie audycji

  • 1.14.1.1.    Próby audycji
  • 1.14.1.2.    Wykonanie i techniczna realizacja audycji
  • 1.14.1.3.    Nagrywanie audycji
  • 1.14.1.4.    Montaż audycji
  • 1.14.1.5.    Przesłuchiwanie audycji
  • 1.14.1.6.    Przegrywanie i kopiowanie audycji

1.14.2.    Emisja programu

  • 1.14.2.1.    Nadawanie audycji na żywo
  • 1.14.2.2.    Nadawanie audycji przez odtworzenie zapisu
  • 1.14.2.3.    Nadawanie zapowiedzi audycji
  • 1.14.2.4.    Nadawanie sygnału pauz
  • 1.14.2.5.    Kontrola i kierowanie procesem emisji programu pod względem technicznym
  • 1.14.2.6.    Kontrola i kierowanie procesem emisji programu pod względem programowym
  • 1.14.2.7.    Kontrola zwrotna emisji programu

1.14.3.    Komutacja
1.14.4.    Kontrola głośnikowa
1.14.5.    Pomiary kontrolne urządzeń
1.14.6.    Przechowywanie zapisanych audycji
1.14.7.    Kasowanie zapisanych audycji
1.14.8.    Transmisja
1.14.9.    Retransmisja i nasłuch audycji
1.15.    Układ funkcjonalny rozgłośni
1.16.    Układ rozmieszczenia wzmacniaczy w rozgłośni
1.16.1.    Układ centralny
1.16.2.    Układ decentralny
1.17.    Łączność wewnętrzna w rozgłośni oraz połączenia telefoniczne zewnętrzne
1.18. Rozmieszczenie stanowisk nagrań i odtwarzań w rozgłośni

1.19. Tor foniczny rozgłośni

 

2.    Warunki pracy urządzeń i wymagania techniczne
2.1.    Wiadomości ogólne
2.2.    Audycja bezpośrednia
2.2.1. Perspektywa dźwiękowa
2.3.    Audycja pośrednia
2.3.1.    Dynamika audycji
2.3.2.    Maskowanie dźwięku
2.4.    Warunki techniczne toru fonicznego
2.4.1.    Poziom napięcia w torze fonicznym
2.4.2.    Znamionowa oporność w torze fonicznym
2.4 3. Tłumienie w torze fonicznym
2.4.4.    Wzmocnienie w torze fonicznym
2.4.5.    Wskaźniki jakości technicznej toru fonicznego

  • 2.4.5.1.    Zniekształcenia liniowe
  • 2.4.5.2.    Zniekształcenia nieliniowe
  • 2.4.5.3.    Zniekształcenia przesunięć czasowych
  • 2.4.5.4.    Napięcia zakłócające

2.4.6.    Punkty rozgałęzienia w torze fonicznym
2.4.7.    Tłumienie przesłuchu zwrotnego
2.4.8.    Ogniwa rezerwowe w torze fonicznym
2.5.    Uziemianie urządzeń rozgłośni
2.6.    Urządzenia elektroenergetyczne w rozgłośni
2.6.1. Stabilizacja częstotliwości prądu zmiennego dla zasilania urządzeń nagrywających i odtwarzających
2.7.    Urządzenia sygnalizacyjne
2.7.1.    Układ sygnalizacji ruchu
2.7.2.    Zasilanie sygnalizacji


3.    Studia radiowe
3.1.    Wiadomości ogólne
3.2.    Rodzaje studiów
3.3.    Wybór liczby studiów dla rozgłośni
3.4.    Podstawy teoretyczne akustyki studiów
3.5.    Kryteria oceny właściwości akustycznych studiów
3.6.    Wytyczne budowy studiów
3.7.    Zespoły studiów słuchowiskowych
3 8.    Mikrofony
3.8.1.    Zasada działania i klasyfikacja mikrofonów
3.8.2.    Podział mikrofonów pod względem budowy
3 8.3. Niektóre typy mikrofonów używanych w radiofonii


4.    Reżysernia

4.1.    Wiadomości ogólne
4.2.    Urządzenia mikserskie
4.2.1.    Typy budowy urządzeń mikserskich

  • 4.2.1.1.    Konsoletowa budowa urządzeń mikserskich
  • 4.2.1.2.    Kasetowa budowa urządzeń mikserskich

4.2.2.    Tłumki

  • 4.2.2.1. Układy tłumików i ich obliczanie
  • 4.2.2 2. Tłumiki o regulowanym tłumieniu
  • 4.2.2.3.    Wpływ transformatora na pracę tłumika
  • 4.2.2.4.    Wykonanie tłumików o regulowanym tłumieniu

4.2.3.    Mieszacze

  • 4.2.3.1.    Mieszacz szeregowy
  • 4.2.3.2.    Mieszacz równoległy
  • 4.2.3.3.    Mieszacz szeregowo-równoległy
  • 4.2.3.4.    Mieszacz równoległo-szeregowy
  • 4.2.3.5.    Mieszacz lampowy
  • 4.2.3.6.    Mieszacz potencjometryczny

4.2.4.    Mierniki wysterowania

  • 4.2.4.1. Mierniki wartości szczytowych
  • 4.2.4.2. Mierniki VU

4.3.    Urządzenia do słuchowej kontroli jakości audycji
4.4.    Reżyserskie urządzenie zleceniowe
4.5.    Urządzenia sygnalizacyjne i telefoniczne
4.6.    Urządzenia do wytwarzania sztucznego pogłosu
4.6.1.    Komora pogłosowa
4.6.2.    Urządzenie z rurą akustyczną do sztucznego pogłosu
4.6.3.    Magnetofon pogłosowy
4.6.4.    Urządzenie z płytą metalową do sztucznego pogłosu
4.6.5.    Urządzenie ze zbiornikiem ultradźwiękowym do sztucznego pogłosu
4.6.6.    Urządzenie elektroakustyczne do wytwarzania i regulowania naturalnego pogłosu w studiach radiowych
4.7.    Urządzenia do wytwarzania efektów dźwiękowych w audycjach
4.7.1.    Wytwarzanie efektów dźwiękowych naturalnych

  • 4.7.1.1. Nagrywanie i odtwarzanie efektów dźwiękowych z natury

4.7.2.    Wytwarzanie stylizowanych efektów dźwiękowych
4.8.    Wyposażenie i układ połączeń reżyserni
4.9.    Wytyczne budowy reżyserni
4.9.1.    Wypadkowy czas pogłosu
4.9.2.    Właściwości akustyczne
4.9.3.    Powierzchnia i umiejscowienie
4.9.4.    Klimatyzacja i oświetlenie
4.9.5.    Rozmieszczenie urządzeń

 

5.    Reżyseria radiowa
5.1.    Zadania reżyserii radiowej
5.2.    Środki reżyserii radiowej
5.2.1. Właściwości akustyczne studia jako środek reżyserii radiowej

  • 5.2.1.1. Pogłos jako element efektu otoczenia
  • 5.2.1.2. Plany dźwiękowe jako element plastyki zespołu

5.2.2.    Właściwości kierunkowe mikrofonu jako środek reżyserii radiowej
5.2.3.    Dozowanie przebiegów elektrycznych z mikrofonów jako środek reżyserii radiowej

  • 5.2.3.1. Zniekształcenia od niesfazowania mikrofonów

5.3.    Technika mikrofonowa
5 3.1. Technika jednomikrofonowa
5.3.2.    Technika wielomikrofonowa
5.3.3.    Rozmieszczenie i operowanie mikrofonami w studio radiowym przy różnych rodzajach audycji
5.4.    Realizator akustyczny
5.5.    Audycje niereżyserowane

 

6.    Pokój do przesłuchiwania audycji

7.    Fonoteka

8.    Amplifikatornia
8.1.    Wiadomości ogólne
8.2.    Urządzenia manipulacyjno-kontrolne
8.3.    Urządzenia do słuchowej kontroli audycji
8.4.    Urządzenia sygnalizacyjne, telefoniczne i zleceniowe
8.5.    Urządzenia do wytwarzania sygnału pauz
8.6.    Wytyczne budowy amplifikatorni

 

9.    Rozdzielnia
9.1.    Wyposażenie ilościowe rozdzielni
9.2.    Systemy komutacji
9.3.    Wybór systemu komutacji

 

10.    Zespoły emisyjne

11.    Rozwiązania funkcjonalne i układy połączeń w niektórych rozgłośniach europejskich

12.    Wozy transmisyjne i reportażowe
12.1.    Wiadomości ogólne
12.2.    Wymagania techniczno-konstrukcyjne wozu
12.3.    Wyposażenie techniczne wozu
12.3.1.    Urządzenia miksersko-manipulacyjne
12.3.2.    Urządzenia sygnalizacyjne, telefoniczne i zleceniowe
12 3.3. Urządzenia elektroenergetyczne
12.3.4.    Urządzenia ultrakrótkofalowe
12.3.5.    Przykład budowy wozu transmisyjnego

 

Wykaz literatury

 

 

 

 


 

Przed zalicytowaniem koniecznie zapoznaj się ze stroną "o mnie" !!!

ODPOWIADAM NA WSZYSTKIE PYTANIA pisz na gg[zasłonięte]23279 lub dzwoń 889 [zasłonięte] 506.

ROZGŁOŚNIE RADIOWE Stanisław Miszczak