Prezentuję rower dedykowany dla osób jeżdżących na wyprawy z sakwami, podróże czy jak kto woli ekspedycje rowerowe. Na zachodzie tego typu rowery nazywane są „touring bicycle” – w Polsce raczej rzadko spotykane. Rower ten moze służyć również jako tzw „community bike”czyli poprostu rower miejski do codziennego użytku.
Rower złożyłem własnoręcznie opierając się na moim doświadczeniu podróżniczym, równocześnie wzorując się na najlepszych standardach i rozwiązaniach stosowanych w tego typu rowerach na zachodzie Europy i w Ameryce. Osobiscie wprowadziłem parę modyfikacji, które mają zwiększyć komfort użytkowania takiego roweru. Tego typu maszyna jest jedyna w swoim rodzaju. Nie jest to produkt tworzony masowo.
Rower złożony został na stalowej, chromolibdenowej, używanej ramie marki Kuwahara i w 90% na nowym osprzęcie. Powinien być odpowiedni dla osób o wzroście około 180 - 185 cm.
Z uwagi na swoje właściwości stal jako materiał do budowy ram wraca do łask. Obecnie ramy stalowe produkuje się głównie ręcznie, w niewielkich manufakturach, w małych nakładach, stąd ich ceny są bardzo wysokie. W latach 90’ stal była głównym materiałem do budowy ram, stąd używane ramy z tamtego okresu są bardzo dobrą bazą do budowy rowerów współcześnie.
Specyfikacja:
Rama (używana) – stalowa chromomolibdenowa zbudowana przez legendarną japońską firmę Kuwahara na przełomie lat 80 i 90 – model Mondia Cascade Road. Rowery tej firmy z uwagi na ich jakość i zastosowane materiały, nie były osiągalne cenowo w Polsce. Więcej historii firmy można przeczytać na stronie: http://www.dreamgate.ne.jp/kuwahara/history/history.html
Rama wykonana z rur Ishiwata EX 4130 potrójnie cieniowanych, łączonych na mufach. Taka konstrukcja jest bardzo wytrzymała i świetnie tłumi drgania. Więcej o rurach Ishiwata można przeczytać tutaj:
http://classicvelo.blogspot.com/2011/08/rose-by-any-other-name.html
Rama została profesjonalnie pomalowana proszkowo na kolor ciemnozielony. Lakier prezentuje się wyśmienicie, jest bardzo twardy, trudny do uszkodzenia.
Rama posiada górne „oczka” do montażu bagażnika oraz z każdej strony parę „oczek” dolnych, by móc jak najlepiej skonfigurować położenie błotników i rozmieszczenie bagażu.
Nie mogę nie wspomnieć, że rama posiada mały defekt. Na górnej rurce tylnego trójkąta widoczne są dwa małe wgniecenia. Nie wpływają one w żaden sposób na wytrzymałość ramy, ani na jej geometrię.
Wymiary ramy:
Rura podsiodłowa (ś-ś): 53cm (21 cali)
Rura górna (ś-ś): 57cm
Rura dolna (ś-ś): 60cm
Rura górna tylnego trójkąta: 55cm
Rura dolna tylnego trójkąta: 45cm
Widelec (używany) - stalowy cr-mo firmy Kuwahara Wykonany z rur Tange. Widełki mocno wygięte w przód zapewniają dobre tłumienie drgań. Posiada parę „oczek” z każdej strony dla zapewnienia punktów mocowania błotników i bagażnika przedniego.
Obręcze 26 cali (nowe) – dwukomorowe, kapslowane obręcze Alex Rims DM 18 – bardzo wytrzymałe. Oba koła zbudowane na 36 szprychach Sapim, plecionych ręcznie na 3 krzyże.
Opony (nowe) – Continental Tour Ride 26x1.75 cala. Dodatkowa wyściółka antyprzebiciowa.
Piasty (nowe) – Shimano Deore T610. Kolor srebrny. Bez mocowań pod tarcze.
Korba (nowa) – Truvativ FiveD srebrna o trekingowym zakresie przełożeń 48-38-28 zębów. Ramię dł. 175mm
Suport (nowy) – Shimano
Łańcuch (nowy) – Shimano HG50
Kaseta – 8 rzędowa HG50. 11-13-15-17-20-23-26-30 zębów
Przerzutka tylnia (nowa) – Shimano Deore XT RD-M760, długi wózek.
Przerzutka przednia (nowa) – Shimano Alivio FD-M431 ciąg dolny.
Hamulce (używane – stan idealny) – Shimano Deore LX czarne typu cantilever łatwe w regulacji i bezawaryjne. W razie problemu dasz radę naprawić je gdziekolwiek będziesz. Klocki hamulcowe nowe nieużywane.
Stery (używane) – stalowe, kulkowe, firmy Kuwahara, bardzo wytrzymałe. Przeserwisowane. Pracują jak nowe.
Mostek (nowy) – EXT-PRO aluminiowy srebrny pod kierownicę 26.0 mm, dł. 13cm Kierownica (nowa) – Zoom typu „baranek”, szer. (ś-ś) 43cm, wys.(ś-ś) 16cm. Owijka Bike Ribbon, szara.
Klamki hamulcowe (nowe) – Klamki górne – Promax. Klamki dolne - Tektro RL 341. Zdecydowałem się zastosować podwójne klamki hamulcowe z uwagi na specyfikę podróżowania na rowerze z kierownicą typu „baranek”. Podczas jazdy bardzo dużo czasu spędza się w górnym chwycie kierownicy co utrudnia w znaczący sposób hamowanie i zmusza do przekładania ręki. Zastosowane dodatkowe hamulce typu „interupter” stosowane powszechnie w kolarstwie przełajowym zwiększają komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Manetki (używane stan bdb). – Shimano Deore SL MT-62. Historyczne manetki Shimano umożliwiające pracę w trybie z, oraz bez indeksacji. Zastosowanie popularnych w rowerach wyprawowych manetek typu „bar end” może powodować niestabilność roweru podczas przerzucania biegu. Zastosowane przeze mnie manetki mają wszystkie plusy manetek typu „bar end” (prostota, bezawaryjność) oraz dodatkowo umożliwiają oparcie ręki podczas wrzucania przełożenia co pomaga utrzymać stabilność. Takie ułożenie manetek jest rozwiązaniem autorskim.
Siodło (nowe) : WTB PURE V, bardzo wygodne z długim nosem
Sztyca (nowa) – Kalloy aluminiowa srebrna.
Dodatkowe elementy – błotniki srebrne z twardego plastiku szer. 50mm
Waga roweru - ok. 13 kg
Cena: 2350 zł zawiera:
- Rower opisany jak powyżej
- Gwarancja na wszystkie podzespoły oraz ramę na okres 6 miesięcy (możliwość przedłużenia do 12 miesięcy)
- moje wsparcie przy organizacji podróży rowerowych. Chętnie podzielę się moją wiedzą i doświadczeniem.
Rower prezentuje się pięknie, zupełnie tak jak na zdjęciach. Dla zainteresowanych z chęcią zorganizuję oględziny.
Na etapie budowy mam kolejne dwa takie rowery również na ramach Kuwahara.
Wszystkie pytania odnośnie tego roweru i następnych proszę kierować na maila.
Zapraszam do zakupu!
Podróżować to żyć...