Pojazd został zakupiony dwa lata temu w sklepie rowerowym w Krakowie. Z braku zapału nie został użyty.
Nie nosi żadnych śladów użytkowania. Opony trzymają ciśnienie, mechanizmy nigdy nie zostały zabłocone, zapiaszczone ani nawet zawilgocone. Rower nigdy nie brał udziału w żadnej kolizji ani nawet swobodnym upadku. Wszystkie elementy są oryginalne tak jak zamontowano je pierwotnie. Na ramionach pedałów nadal są foliowe nakładki z salonu sprzedaży. W momencie zakupu rower kosztował blisko 2000 zł.
Udzielam na niego 30 dniowej gwarancji rozruchowej.
Rama W Downtown zastosowano aluminiową ramę o konstrukcji monotube. Nie posiada klasycznego przedniego trójkąta, który zastąpiony jest pojedynczą, wygiętą w delikatny łuk rurą łączącą główkę ramy z suportem. Dodatkowo, w celu wzmocnienia, połączono ją u dołu z rurą podsiodłową. Dzięki wyeliminowaniu górnej rury na Downtown można jeździć nawet w długiej spódnicy.
Napęd Kellys podszedł do tego tematu bardzo rozsądnie i zastosował trójbiegową piastę Shimano Nexus. Środkowy bieg zapina piastę na sztywno i przełożenie wynosi 1 do 1. Na jedynce 0,73: 1, natomiast na trójce 1,36:1. Z korbą o 38 i tylnią tarczą o 21 zębach. Biegi przełącza się obrotową manetka znajdującą się po prawej stronie kierownicy. Zaletą wielobiegowej piasty jest możliwość dokonywania tego nawet podczas postojów - nie trzeba kręcić korbami.
Pozostałe komponenty Dwudziestoośmiocalowe, solidne koła zostały wyposażone w delikatnie bieżnikowane opony Rubena Flash o szerokości 1.75”. Spisują się dobrze na większości miejskich nawierzchni i mają bardzo małe opory toczenia. Kokpit zbudowano z szerokiej, giętej do tyłu kierownicy i mostka o regulowanym kącie. Dodatkowo zastosowano dobrze leżące w dłoniach, ergonomiczne gripy. Wielkie i superwygodne siodło zostało dodatkowo wyposażone w sprężyny. Poza tym przymocowane jest do amortyzowanego wspornika firmy Zoom. Całość zestawu daje chyba z 10 cm skoku, a jadąc można się bujać jak na łóżku wodnym.
Dodatkowe wyposażenie Downtown ma wszystko to, co powinien posiadać dobry rower miejski. Zacznijmy od oświetlenia zasilanego prądnicą umieszczoną w przedniej piaście Shimano Dynamo hub 3N20. Z przodu mamy klasyczny reflektor halogenowy, na którym umieszczono przełącznik, a z tyłu lampkę diodową i odblaski. Co ciekawe, układ zasilania posiada mały kondensator, dzięki któremu tylna lampka nie gaśnie w czasie postoju. Jest to proste, ale znakomite rozwiązanie poprawiające znacznie bezpieczeństwo rowerzysty w nocy. Dodatkowo mamy oczywiście komplet pomarańczowych odblasków na kołach. Porządny mieszczuch nie obejdzie się również bez błotników. Doceni je każdy szczególnie, gdy w wydawać by się mogło pogodny dzień nagle spadnie niespodziewany deszcz. Nóżka to kolejny nieodłączny atrybut w rowerze tego typu. Co ciekawe, można regulować jej długość.
(Fragmenty opisu autorstwa Adama Piotrowskiego, zaczerpnięte ze strony portal.bikeworld.pl)
Zapraszam do zakupu.
|