Płyta IDEALNA !!! Nowa, nieużywana, nieskazitelna. Bez najmniejszych wad, bez najmniejszych rys, bez zagnieceń poligrafii, bez
jakichkowlwiek odcisków palców na poligrafii bądź krążku.
Egzemplarz mega kolekcjonerski. Edycja – plastikowe etui.
Etui bez rys. Folia z paskiem samoprzylepnym.
ROSCOE MITCHELL - Far Side
ECM, 2010
Far Side" to drugi album grupy Note Factory Roscoe Mitchella dla ECM. Materiał został nagrany na żywo podczas występu na
Burghausen Jazz Festival na południu Niemiec w 2007 roku. "Far Side" wypełnia muzyka niezwykle świeża i odważna. To
kontynuacja wydanej w 1999 roku płyty "Nine To Get Ready", którą Roscoe nazwał "spełnieniem swojego marzenia, stworzenia
grupy z improwizujących muzyków o orkiestrowej randze i rozmachu". Muzyka na płycie ulega ciągłym zmianom i ma otwarte struktury. Mitchellowi udaje się w niej zatrzeć granice między
improwizacją i kompozycją. Na "Far Side" Roscoe zebrał szczególnie utalentowanych jazzmanów młodego pokolenia. Trębacz
Corey Wilkes, pianiści Craig Taborn i Vijay Iver sami są liderami własnych grup, jednak gra u boku lidera jest dla nich
niezwykle inspirująca. Roscoe Mitchell urodził się w 1940 roku w Chicago. Jest jednym z największych innowatorów muzyki improwizowanej ery
post-coltrane'owskiej i post-aylerowskiej oraz jednym z najbardziej utalentowanych liderów i twórców wywodzących się z
chicagowskiego ruchu AACM. Jest założycielem grupy Art Ensemble Of Chicago (początkowo pod nazwą Roscoe Mitchell Art
Ensemble), która dla ECM nagrała znakomite przyjęte przez krytykę albumy "Nice Guys", "Full Force", "Urban Bushmen" oraz
"Tribute To Lester". Ostatnio wraz z saksofonistą Evanem Parkerem prowadzi Transatlantic Art Ensemble. Ich płyta "Composition/Improvisation
Nos 1, 2 & 3" została wybrana płytą roku przez francuski magazyn "Jazzman". Oprócz działalności nagraniowej i
koncertowej, Roscoe Mitchell wykłada na Mills College w Kaliforni. "Far Side" ukazuje się w jego 70-te urodziny.
Taborn wyjaśnia: "Roscoe pisze dla nas takie tematy, w których zostawia nam wiele przestrzeni. W jej ramach musisz
rozwijać własne pomysły, tworzyć wielopoziomowe struktury. Mitchell lubi tego rodzaju głębie, która wyłania się z wielu
różnorodnych, wspólnie wybrzmiewających tematów. Podczas gry musisz być czujny i ciągle rozwijać swoje pomysły,
oczywiście w ramach pewnego narzuconego kontekstu... Zmusza to do słuchania uważnie wszystkiego, co dzieje się wokół
ciebie. Stajesz się wtedy świadomy całej struktury i faktury dźwięku. Zamiast skupiać się na linearnej improwizacji,
koncentrujesz się na tej jednolitej przestrzeni, w której powstaje wielowymiarowa kompozycja. Współpraca z Roscoe
sprawiła, że słyszę tego typu przestrzeń w odmienny sposób." Craig Taborn zagrał na ostatniej płycie Michaela Formanka "The Rub & Spare Change" oraz przygotowuje album solowy, który
zostanie wydany w przyszłym roku. W 2005 roku zagrał na płycie Davida Thorna "Prezens" oraz na już wspomnianym "Nine To
Get Ready" Roscoe Mitchella oraz obydwu albumach Transatlantic Art Ensemble. Basista Jaribu Shahid oraz perkusista Tani
Tabbal współpracują z Mitchellem od trzydziestu lat. Trębacz Corey Wilkes również nagrywał dla ECM z Transatlantic Art Ensemble. W 2003 roku zajął miejsce po zmarłym Lesterze
Bowie w Art Ensemble Of Chicago. Jest uważany za niezwykle utalentowanego muzyka. Vijay Iyer, Harrison Bankhead and Vincent Davis debiutują na płycie ECM. Iver został wybrany muzykiem roku przez
Stowarzyszenie Dziennikarzy Jazzowych. Kontrabasista i wiolonczelista Harrison Bankhead oraz perkusista Vincent Davis
koncertują z Mitchellem w Roscoe Mitchell Trio. Bankhead jest najbardziej znany ze współpracy z Fredem Andersonem,
Oliverem Lakiem oraz Joshuą Redmanem oraz z grupami 8 Bold Souls, Frequency oraz Indigo Trio. Vincent Davis, muzyk trio
Malachi Favorsa Maghostut, grał również w grupach prowadzonych przez Craiga Taborna oraz Billy'ego Brimfielda.
Roscoe Mitchell saxophones, flutes; Corey Wilkes trumpet, flugelhorn; Craig Taborn piano; Vijay Iyer piano; Jaribu Shahid
double-bass; Harrison Bankhead double-bass, cello; Tani Tabbal drums; Vincent Davis drums
Live at the Burghausen Jazz Festival 2007. One of the great conceptualists and musical architects of the post-Coltrane
era with his band of paired instrumentalists. Two drummers, two bassists, two terrific pianists, and the composer himself
and young AACM lion Corey Wilkes out front. Roscoe’s writing for the group is by turns complex and rigorously-controlled
and freewheeling and wide open, with space for interaction and strong solos.