Witam,
przedmiotem aukcji jest skuter Romet RXL.
Rok produkcji: 2010
Pierwsza rejestracja: 2011
Poj.: 80 ccm, zarejestrowany jako motorower
Przebieg: ok. 6500 km
Średnia prędkość na skuterze 60-65 km/h
Spalanie 3-3,5 l/100 km
Na skuter wystawiam fakturę VAT (wrzuciłem go sobie w koszty)
Kilka słów o jego stanie i historii:
Skuter był głównie wykorzystywany do dojazdów do pracy (ok. 30 km), w okresie letnim, kiedy nie musiałem zawozić córki samochodem.
Od momentu zakupu dwukrotnie wymieniałem cylinder (powiększałem), z czego raz (ok 2 tys.) wymieniony dodatkowo był wał (na wzmocniony) i wszystkie pozostałe części w silniku (głowica, tłok, uszczelnienia itd.).
Ostatnia wymiana cylindra ok. 2 tys. km temu.
Oprócz tego:
- Dwukrotnie wymieniane łożyska główki ramy
- Ok. 200 km temu wymieniony został cały układ napędowy (pasek, wariator, rolki, sprzęgło, dzwon)
- Wymieniony olej w lagach
- Sportowy filtr powietrza
- Tuningowy gaźnik
- Klocki hamulcowe EBC Red (oryginalne to jakiś dramat)
- Okładziny bębna EBC Red (dodatkowo dołożyłem dłuższą dźwignię do bębna, ale raczej niewiele to dało i tył hamuje jak chińczyk niestety)
- Żarówka reflektora halogenowa 35W
- Sportowy moduł zapłonowy
- Świeca NGK
- Przełączniki hamulca
Jak widać na zdjęciach przerobiony jest cały przód skutera. Ponieważ co chwilę coś się działo z instalacją elektryczną w skuterze pewnego dnia rozebrałem całą instalację, polutowałem i poskładałem na nowo.
Dodatkowo, ponieważ przy każdym rozbieraniu przodu oryginalne plastiki robiły się coraz luźniejsze, pękały itd. postanowiłem pozbyć się ich wszystkich, założyć nowy licznik i manetki. Ułatwiło to dostęp w trakcie ewentualnych napraw jak i umożliwiło zamontowanie lusterek, w których coś widać :). Ponieważ założyłem nowy licznik (stary zdjąłem już przy około 2000 km) przebieg jest inny od wskazań aktualnego licznika i wynosi ok. 6500 km.
Jeżeli chodzi o plastiki są poobcierane (jedna gleba), popękane przez częste wymiany części, dlatego ich stan określiłbym jako co najwyżej dobry.
Wady:
- Głośny wydech (ale to może zaleta)
- Kopci na wolnych obrotach - parę dni temu wymieniłem zawór u mechanika, po wymianie zaworu skuter śmiga, ale na wolnych obrotach zaczął mocno kopcić.
Po złożeniu reklamacji mechanik powiedział, że jest to wada materiałowa uszczelniacza zaworu i naprawę może wykonać, ale za dodatkowe pieniądze. No comments.
Ponieważ wyjeżdżam w przyszłą środę (09.07) na 2,5 miesiąca i nie mam już czasu się tym zająć, żeby kupujący był zadowolony obniżyłem cenę do 500PLN, uwzględnia ona znaczny rabat, który powinien wystarczyć z dużą nawiązką na kompletny remont silnika (ale zaznaczam, że silnik chodzi bardzo dobrze, skuter jest ciągłym użyciu i wystarczy zdjąć głowicę i wymienić uszczelniacze)
Skuter do obejrzenia w Pamiątkowie, mogę ewentualnie podjechać do Szamotuł, w dni robocze jestem dostępny też w Poznaniu (o ile pogoda pozwala mi na dojazd do pracy na skuterze )
Więcej informacji pod nr. tel. 507-[zasłonięte]-964