ZAPRASZAMY WSZYSTKICH DO SUPER ZABAWY !!!
Jazda na rolkach, to wspaniały sport ogólnorozwojowy, który w znaczący sposób poprawia kondycję fizyczną i daje mnóstwo satysfakcji. Jednak aby w pełni cieszyć się możliwościami jakie niesie ze sobą rolkarstwo, przed zakupem warto zadać sobie kilka pytań, które pozwolą dobrać idealny model łyżworolek:
:: czy wiesz z jakich elementów składa się łyżworolka?
:: czy wiesz, co oznaczają podane parametry?
:: czy wiesz jak dopasować cechy budowy rolek do swoich umiejętności?
KÓŁKA
Kółka kauczukowe gwarantują znacznie wyższy komfort jazdy.
Najważniejsze parametry kółek:
średnica – rolki w zależności od modelu mogą być wyposażone w kółka o średnicy od 47 mm (małe) do 110 mm (duże).
Co to oznacza w praktyce:
:: małe (od 40 do 70 mm) – wolne ale za to stabilne i z lepszą zwrotnością
:: duże (od 84 do 110 mm) – bardzo szybkie ale mniej stabilne i zwrotne
:: kółka o średnicy pomiędzy 70 a 84 mm – stanowią kompromis pomiędzy kołkami małymi a dużymi
TWARDOŚĆ – tworzywo z którego wykonane są kółka może mieć różną twardość. Twardość oznacza się literką A oraz liczbami od 74 (miękkie) do 101 (twarde). W zależności od liczby przed literą A możemy określić twardość kółek wybranego modelu.
Co to oznacza w praktyce:
:: miękkie (od 74A do 82A) – kółka wolniejsze ale wygodniejsze (pochłaniają drgania) szybciej się jednak zużywają
:: twarde (od 84A do 101A) – kółka szybsze o mniejszej przyczepności i wygodzie, ale o dłuższym czasie użytkowania
ŁOŻYSKA
Łożyska oznaczone są skrótem ABEC oraz nieparzystymi cyframi 1, 3, 5 lub 7. Klasyfikacja ABEC mówi o precyzji z jaką zostało wykonane łożysko.
Co to oznacza w praktyce:
Im wyższa cyfra przy oznaczeniu, tym kółka szybciej się kręcą.
PŁOZA
Materiały wykorzystywane do produkcji płozy rolkowej, to przede wszystkim: polipropylen (PP) i stop aluminium.
Co to oznacza w praktyce:
:: płozy PP – dzięki większej elastyczności dobrze amortyzują drgania podczas jazdy
:: płozy aluminiowe – przede wszystkim lżejsze (co czyni rolki szybszymi), są również stabilniejsze od płóz PP
HAMULEC
Umieszczony w tylnej części płozy - zazwyczaj - prawego buta.
BUT
Głównym zadaniem buta jest stabilizowanie nogi w kostce i zapobieganie jej skręceniu. But wyposażony jest w wyjmowaną wkładkę, która pozwala na łatwiejsze utrzymanie czystości oraz, w zależności od modelu, lepszą wentylację. Buty różnią się między sobą sposobem zapięcia (najczęściej stosuje się klamry dwusekcyjne, rzepy oraz sznurówki), systemem regulacji wielkości buta (rolki regulowane) oraz wysokością łyżki (element konstrukcyjny buta).
:: ROLKI REGULOWANE posiadają ruchome względem siebie części, które są różnie blokowane na odpowiednim dla nas rozmiarze
:: rolki ze stałym rozmiarem są polecane dla dorosłych, ponieważ użytkownik nie ma potrzeby zmiany rozmiaru wraz ze wzrostem. Warto jednak zauważyć, że regulowany but zabezpiecza kupującego na wypadek źle dobranego rozmiaru
:: wysokość rolek uzależniona jest od stylu jazdy. Rolki panczenowe (do jazdy szybkiej) kończą się pod kostką. Zwiększa to ich manewrowość kosztem stabilności wsparcia stawu skokowego. Im wyższa łyżka rolki tym pewniejsze wsparcie, ale kosztem zakresu swobody ruchów
Co to oznacza w praktyce:
W zależności od preferencji, należy wybrać takie rozwiązanie, dzięki któremu nasza stopa będzie się „czuła” wygodnie i stabilnie.
PODSUMOWANIE
Najważniejsze zasady, którymi warto się kierować podczas zakupu rolek, czyli o czym pamiętać:
:: parametry dobieraj do posiadanych umiejętności
:: dobrze dopasuj rozmiar buta – rolki muszą być wygodne
:: pamiętaj o wentylacji
:: stabilność i bezpieczeństwo to podstawa – rolki powinny dobrze trzymać nogę w kostce, chronić czubki palców oraz unieruchamiać piętę
Zobacz >>>NASZE POZOSTAŁE AUKCJE<<< - kupując u nas kilka rzeczy - za przesyłkę zapłacisz raz !!!
|