18-kanałowy Performance Mixer z sekcją Step-Sequenced FX, Transport i Tempo
MX-1 Mix Performer łączy razem twoje syntezatory, maszyny perkusyjne, pętle, ścieżki DAW i wiele innych w jeden zoptymalizowany dla występów
instrument miksujący. Łącząc elementy miksera, kontrolera, interfejsu audio i efektora opartego na step sequencerze, MX-1 zaprojektowany jest jako
centrum dowodzenia twojego elektronicznego zestawu. To jest mikser, na którym możesz zagrać muzykę i wykonać wiele więcej.
- 18 kanałowy mikser wykonawcy z sekcją FX zasilaną step sequencerem, z sekcją transport i kontrolą tempa
- Trzy rodzaje opartych na step-sequencer Beat FX (Filter, Side Chain, Slicer) z przyciskami w stylu TR
- Sześć rodzajów Master FX (48 wariacji) z olbrzymim kółkiem kontrolnym
- Beat FX i Master FX mogą być zaaplikowane na każde oddzielnie lub wszystkie wejścia; Beat FX dla każdego kanału
- Tryb Combi zmienia rytmicznie Master FX używając step-sequencer
- Cztery porty AIRA Link USB wspierają audio, MIDI, synchronizację i zasilanie (na Port 3) dla sprzętu AIRA
- Tryb Mix zapewnia sześć kanałów analogowych, jeden cyfrowy kanał stereo i cztery kanały AIRA stereo oraz dwa kanały PC poprzez mikser i FX
- Tryb External zapewnia 18 kanałów z programu DAW poprzez mikser i FX (wszystkie wejścia bezpośrednie w DAW)
- Tryb Control Surface dla pełnej kontroli DAW poprzez MIDI
- DJ-styl cue monitoring, szybkie mute, i sześć krzywych fadera na kanał
- Na każdym kanale gałka Tone/Filter z dziesięcioma rodzajami EQ, filtrami i izolatorami
- Transport i tempo sterowane z dokładnością, shuffle i funkcją tap-tempo
- Błyskawicznie zapisuje i przywołuje kompletne ustawienia, w tym wszystkie konfiguracje FX
· Miksowanie
Z sześcioma analogowymi wejściami, czterema portami AIRA Link USB, cyfrowym I/O, złączami send i return oraz możliwością streamowania 18 kanałów
do i z DAW, MX-1 to podręczny mikser dźwięku z różnego rodzaju źródeł. To nie jest typowy mikser. Suwaki cechuje płynna praca, a każdy może mieć
wybraną jedną z sześciu krzywych głośności jakie są dostępne. Na każdym kanale znajdziemy gałkę Tone/Filter z dziesięcioma rodzajami filtrów oraz wielu EQ
i isolatorów. Klawisze mute są tak ułożone, by był do nich szybki dostęp, a suwaki mają podświetlenie LED i widać ich ustawienia nawet na
zaciemnionych scenach. Poprzez złącze słuchawkowe, w stylu DJskim można płynne „cue" miksować dowolne źródła, w odpowiednim momencie
wrzucając ścieżkę do beatu. Wygodę pracy zapewniają oddzielne pokrętła głośności dla wyjść master i słuchawek oraz z płynnie działający i jasno
świecący wskaźnik poziomów. Wszystkie ustawienia łącznie z efektami mogą być zapisane i błyskawicznie przywoływane.
· Dramaturgia. Rytmizacja. Realizacja zamierzonego efektu
Wszyscy wiedzą, że efekty pełnią olbrzymią rolę w tworzeniu unikalnej wibracji i zdefiniowanego brzmienia. MX-1 pozwala na używanie efektów w nowy
interesujący sposób. Efekty w MX-1 nie tylko brzmią świetnie, ale są też zaprojektowane do rytmicznej manipulacji dźwiękiem poprzez wbudowany interfejs w
stylu sequencera krokowego z maszyn TR. Oprócz wysyłki aux dla efektów zewnętrznych, każdy kanał posiada własny Beat FX zawierający Filter, Side
Chain i Slicer. Można je aplikować używając szesnasto krokowego sequencera krokowego jak w TR, ze sterowaniem przyciskami jak w kultowych
maszynach perkusyjnych Rolanda. Pozwala to na niezależne nałożenie filtra, efektu ducking i/lub slice na każdy kanał, tworząc niezapomniane rytmiczne
wariacje, polirytmiczność i różne intrygujące groovey. Beat FX może być włączony w locie poprzez dedykowane podświetlane przyciski na kanałach.
Sześć rodzajów Master FX, każdy z wieloma odmianami, dodają ostrości i wyrazistości dla każdego sygnału. Duże kółko kontrolne pozwala na dokładne
sterowanie parametrami. Master FX może być również sterowany przez step sequencer z wieloma różnymi kombinacjami, dla stworzenia imponujących
przejść i zmian w utworze.
· Uwielbia komputery, ale cieszy się też samodzielną pracą
Komputery odgrywają olbrzymią rolę w produkcji muzyki i ta rola stale rośnie. Ale nie zawsze są dobrze zintegrowane z innymi instrumentami na żywo,
wymagają własnego interfejsu audio i kontrolera. MX-1 rozwiązuje ten problem poprzez jego możliwość pracowania w trzech różnych trybach. W trybie
Control Surface, MX-1 może zsynchronizować się z komputerem i działać jako wysokiej jakości kontroler MIDI dla DAW. Świetnie! Ale dzięki trybowi
Mixer jest jeszcze bardziej interesujący, ponieważ miksuje sygnały wszystkich podłączonych źródeł dźwięku, w tym analogowe i cyfrowe, sprzęt AIRA, ...i
np. wyjścia z komputera. Kiedy na pokładzie jest już dedykowane wejście stereo dla komputera, możesz też wysłać dźwięk z komputera na kanały USB
1 do 4, jeśli żaden sprzęt nie jest podłączony do portów USB AIRA Link. Bardzo świetnie! W trybie External, MX-1 może wysyłać wszystkie jego
wejścia bezpośrednio do DAW, działając jako wysokiej jakości interfejs audio. W tym samym czasie może miksować 18 kanałów przesyłanych z
komputerowego DAW, wrzucając je pod fadery na MX-1. Dzięki temu można wykorzystać nagrywanie, odpalanie klipów, efekty i funkcje miksera DAW
razem z wbudowanym w MX-1 „cue" monitorowaniem, synchronizowaniem i miksowaniem z efektami zoptymalizowanymi do występów. To już jest
niezłe zamieszanie! Więc zatrzymaj się na chwilę i wyobraź sobie te możliwości. MX-1 daje mnóstwo radości przy muzykowaniu z komputerem, ale też kiedy
jest używany bez komputera. Zatem czy wykorzystasz go jako kontroler dla DAW, czy do grania kompletnie bez komputera, zawsze dobrze jest mieć pod
ręką MX-1.
· Podłącz i zsynchronizuj
MX-1 daje tak wiele radości podczas grania, że z pewnością będziesz chciał do niego podłączyć wiele rzeczy. Cztery indywidualne wejścia Jack 1/4-cala
to możliwość podpięcia dowolnego rodzaju instrumentu, a stereofoniczne wejście Jack 1/8-cala będzie idealne dla smartphonów, tabletów i innych gadżetów.
Na pokładzie są też cztery porty USB AIRA Link, do których bezpośrednio podłącza się sprzęt AIRA. Z pełnym wykrywaniem, porty AIRA Link USB
przesyłają audio, MIDI i synchronizację poprzez jeden kabel USB. Jeden z tych portów zapewnia zasilanie dla kompatybilnych urządzeń jak TB-3 lub Touch
Bassline lub VT-3 Voice Transformer. AIRA Link zmniejsza ilość kabli stosowanych do połączeń i sprawia, że podłączanie jest szybkie i proste. MX-1
ułatwia muzykowanie dając sterowanie nad start, stop, tempo i timing. Zsynchronizuj zestaw sprzętu muzycznego poprzez MIDI lub AIRA Link. Kontroluj
wszystko z jasno podświetlonymi przyciskami start/stop w stylu TR i dużym pokrętłem pozwalającym na dokładną regulację, sterowanie shuffle plus funkcja tap.
· Mikser. Wymyślony ponownie jako instrument
MX-1 jest bardzo wytrzymały, a przy tym elastyczny w zastosowaniach i daje wiele opcji miksowania i sterowania efektami. Pozwala na szybkie operowanie
miksem i efektami dzięki bezpośredniemu dostępowi i intuicyjnemu panelowi. Zaprojektowano go do grania na żywo jak wszystkie sprzęty AIRA, bez
zbędnego ekranu z menu i nawarstwionymi funkcjami spowalniającymi pracę.
Specyfikacja
Tempo
Pamięć scen
16 x 4 (Bank A, B)
BEAT FX
FILTER: 5 typów
SIDE CHAIN: 5 typów
SLICER: 5 typów
MASTER FX
DELAY: 8 typów
FILTER: 8 typów
SCATTER: 8 typów
FLANGER: 8 typów
BIT CRUSH: 8 typów
ROLL: 8 typów
MASTERING
10 typów
Liczba kanałów USB Audio Max Input/Output
Próbkowanie: 96 kHz, 48 kHz, 44.1 kHz
Wejścia: 18 kanałów
Wyjścia: 18 kanałów
Przetwarzanie sygnałów
PC interface: 24 bits
AD/DA conversion: 24 bits
Próbkowanie
AD/DA conversion: 96, 48, 44.1 kHz
DIGITAL (IN, OUT): 96, 48, 44.1 kHz
Nominalny poziom wejściowy (zmienny)
Input 1-4: -26- +4 dBu
Input 5/6: -26- +4 dBu
Nominalny poziom wyjściowy
MIX OUT: +4 dBu
Head Room
18 dB
Impedancja wejściowa
Input 1-4: 100 k ohms
Input 5/6: 100 k ohms
Impedancja wyjściowa
MIX OUT: 1 k ohm
PHONES: 24 ohms
Pasmo przenoszenia
96.0 kHz: 20 Hz-40 kHz (+0/-2 dB)
48.0 kHz: 20 Hz-22 kHz (+0/-2 dB)
44.1 kHz: 20 Hz-20 kHz (+0/-2 dB)
Zakres dynamiki
AD block INPUT 1-4: 100 dB typ.
AD block INPUT 5/6: 100 dB typ.
DA block MIX OUT: 108 dB typ.
Złącza
PHONES jack: 1/4-inch stereo phone type
MIX OUT (L/MONO, R) jacks: 1/4-inch phone type (unbalance)
INPUT 1-4 (L/MONO, R/MONO) jacks: 1/4-inch phone type (unbalance)
INPUT 5/6 jack: Stereo miniature phone type
AUX RETURN (L, R) jacks: RCA phono type
AUX SEND (L, R) jacks: RCA phono type
USB FUNCTION Port: USB type B (Audio, Midi)
USB HOST 1-4 ports: USB type A (Audio, Midi, for only TB-3/VT-3/TR-8/SYSTEM-1)
USB HOST 3 port can supply USB Bus power
COAXIAL IN/OUT jack
MIDI (IN, OUT) connectors
DC IN jack
Interfejs
Hi-Speed USB
Digital input, output: Coaxial type (conforms to IEC60958)
MIDI IN/OUT
Zasilanie
Zasilacz AC
Pobór prądu
1.7 A
Akcesoria
Owner's manual
Leaflet "USING THE UNIT SAFELY"
zasilacz AC
Ableton Live Lite Serial Number Card
Rozmiar i waga
400 mm x 264 mm x 65 mm; 1.81 kg
* 0 dBu = 0.775 Vrms