Rola mózgu w uczeniu się + CD
Autor: Erich Petlák, Jana Zajacová, Du?an Valábik Wydawca: Petrus ISBN:[zasłonięte]978-83533-67-2 Rok wydania: 2010 Ilość stron: 112 Oprawa: miękka Format: 14,5 x 20,0
Wysyłka w ciągu 24 godzin EAN:978[zasłonięte][zasłonięte]15336
W prezencie "Wielki Słownik wyrazów obcych i trudnych" autorstwa znanych i cenionych językoznawców: Andrzeja Markowskiego i Radosława Pawelca (CD)
Rola mózgu w uczeniu się i nauczaniu jest niekwestionowana. Wszystko zależy od umiejętności przyswajanej wiedzy w szkole, na studiach czy po prostu w życiu, bo człowiek uczy się całe życie i każdej formie uczenia się bez względu na zaangażowanie towarzyszy praca mózgu.
Ale jakie są jego możliwości? Na czym polega praca mózgu? Z czego jest zbudowany? Ile może pomieścić ten "twardy dysk", który każdy z nas posiada i z którego korzysta w większym lub mniejszym stopniu? Co zrobić, by pamiętać jak najwięcej z uczenia się w szkole i ze swojego życia? By "resetować" to, co niepotrzebne a zachowywać i korzystać z możliwości mózgu w sposób najlepszy z możliwych?
Książka jest niezwykła, bo dotyczy każdego człowieka, który chce wiedzieć więcej na temat pracy swojego mózgu, jego "reakcji" na uczenie się, czasem odporności na wiedzę a czasem zdumiewająco dobrego i szybkiego przyswajania wiadomości. Ale nic nie dzieje się bez powodu...
RECENZJE
Super książka! Książka, która wyjaśnia, dlaczego tak często uczymy się nieefektywnie, z trudem, w dużym stresie. Według autorów zdecydowanie ZBYT CZĘSTO nauka jest czymś nieprzyjemnym, meczącym. Tłumaczą oni przyczyny wielu niepowodzeń w nauce tym, że nie wykorzystujemy w pełni możliwości naszych mózgów, a wręcz często działamy wbrew ich naturalnym predyspozycjom i umiejętnościom. Wręcz przeszkadzamy naszym mózgom w uczeniu się! Dzięki tej lekturze, zdobędziecie wiedzę o tym, jak uczyć się zgodnie z naturalnymi procesami zachodzącymi w mózgu i jego "oczekiwaniami". Jeśli zdobędziecie wiedzę o tym, jak uczy się mózg, wiedza zacznie porządkować się w waszych głowach dużo szybciej, a nowe informacje zajmować będą odpowiednie miejsca tak, byście mogli z łatwością wykorzystywać je w stosownych momentach. Dowiecie się, jak i kiedy powtarzać przyswajany materiał, jaki udział w uczeniu się mają emocje i zmysły, kiedy stres działa mobilizująco, a kiedy przeszkadza w nauce. Autorzy przedstawiają również wiedzę z zakresu różnic między działaniem lewej i prawej półkuli mózgu i tłumaczą, jak tę wiedzę każdy z nas może wykorzystać, by uczyć się efektywniej. Niewielka objętościowo, ale bogata w treści książka, która może wpłynąć na zasoby wiedzy i umiejętności ich wykorzystywania zarówno przez uczniów (jeśli książkę przeczyta ich nauczyciel, lub rodzic) jak i przez dorosłych bo przecież uczymy się przez całe życie. Polecam.
Karolina Kolczyńska
|