Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE
Rogue Trooper to dynamiczna gra akcji z elementami „stealth” zrealizowana przez studio Rebellion Software (Aliens vs. Predator, Judge Dredd: Dredd vs. Death) w oparciu o jedną z najlepiej sprzedających się serii komiksów w Wielkiej Brytanii. Akcja tej produkcji rozgrywa się w odległej przyszłości na planecie zwanej Nu Earth. Postęp cywilizacyjny doprowadził do takiego jej zanieczyszczenia, iż zamieszkujący ją ludzie zmuszeni zostali do wykorzystywania specjalnych urządzeń umożliwiających oddychanie skażonym powietrzem.
Na planecie trwa konflikt pomiędzy dwiema głównymi frakcjami ją zamieszkującymi, tj. Republiką Nort oraz Południowcami. Gracz ma okazję pokierować poczynaniami tytułowego Rogue Troopera, czyli specjalnie zmodyfikowanego genetycznie super-żołnierza, który m.in. może swobodnie oddychać w skażonym środowisku. Jego oddział został wycięty w pień podczas wypełniania jednej z misji bojowych. Nie był to jednak błąd w sztuce wojennej – jego koledzy zginęli, ponieważ ktoś zdradził. Bohater poprzysiągł zemstę i teraz to gracz musi dowiedzieć się kto odpowiada za ten haniebny czyn... oraz wyrównać porachunki.
Nasz bohater mimo tego, iż sam jest super maszyną przeznaczoną do zabijania, to na dodatek posiada kilka unikatowych przedmiotów. Mianowicie plecak, hełm i karabin, wszystkie wyposażone w specjalne bio-chipy przechowujące tożsamości jego poległych kompanów. Dzięki nim przedmioty te mogą zostać wykorzystanie w specjalny sposób, na przykład karabin zamocowany na ziemi pełni rolę automatycznego działka, które samo eliminuje kolejnych zauważonych wrogów, zaś hełm z powodzeniem włamuje się do systemów komputerowych.
Sama rozgrywka, pomimo, iż pełna walki i przeciwników, których należy po prostu wykończyć, wymaga niekiedy także dyskretnego przekradania się w cieniu, infiltrowania budynków, oraz wykradania danych ze świetnie strzeżonych miejsc. Rzecz jasna autorzy zadbali o to by nasze działania wizualizował solidny trójwymiarowy engine graficzny, który potrafi wykorzystać możliwości pakietu DirectX 9.