ISBN: |
- |
Wymiar: |
145 x 200 mm |
Nr wydania: |
- |
Seria: |
- |
Ilość stron: |
556 |
Ocena: |
Dobry |
Waga: |
0,82 kg |
Indeks: |
0152/51/0144 |
Rok wydania: |
1978 |
Rodzaj okładki: |
Miękka z obwolutą |
Wydawca: |
Państwowe Wydawnictwo Muzyczne |
Autor: |
Rognoni Luigi |
Stan: |
Używana |
Opis książki
SPIS TREŚCI: Wstęp 1. Dezintegracja tonalności i interioryzacja ekspresji 2. Nowy ekspresjonistyczny styl wokalny i dramatyczna halucynacja 3. Losy i spuścizna ekspresjonizmu: Gebrauchsmusik i dodekafonia 4. Formuła dodekafoniczna Arnolda Schnberga 5. Doświadczenie liryczne Albana Berga 6. Teatr muzyczny Albana Berga 7. Dramat i muzyka w ewolucji dodekafonicznej Schnberga 8. Technika i język ostatniego okresu twórczości Schnberga 9. Ekspresjonizm i abstrakcjonizm Antona Weberna 10. Humanizm Antona Weberna Aneks I Pisma wybrane Arnold Schnberg I. Stosunek do tekstu II. O słowie "atonalność" III. Sposób myślenia czy poznanie? IV. Tonalność i forma V. Problemy harmonii VI. Moja ewolucja Alban Berg I. List otwarty do Arnolda Schnberga II. Problem operowy III. Głos w operze IV. Co to jest atonalność? V. Formy muzyczne w mojej operze Wozzeck VI. Praktyczne wskazówki w studium nad Wozzeckiem VII. Analiza Wozzecka Wasyl Kandinsky Obrazy Aneks II Dzieła, dyskografia Arnolda Schnberga Albana Berga Antona Weberna Nota bibliograficzna Bibliografia Spis przykładów nutowych Indeks nazwisk i utworów
Uwagi:
Obwoluta lekko wytarta i zabrudzona, rozdarta z tyłu. Brzegi stron zakurzone. Strony delikatnie pożółkłe.