Polecamy książki dla fachowców w najtańszych cenach na Allegro
Pamiętaj zawsze możesz do nas zadzwonić 533 [zasłonięte] 038 / w dni powszednie od 10 do 17 / lub napisać [zasłonięte]@ksiegarnia-fachowa.pl
|
RODZINY LUDZI MŁODYCH JAKO UCZESTNICY RYNKU
DIAGNOZA I TYPOLOGIA
REDAKCJA: ALICJA KUSIŃSKA
PWE , 268 STRON . B5
|
|
Badania zachowań na rynku konsumentów w różnych fazach cyklu życia rodziny są prowadzone we wszystkich krajach gospodarki rynkowej. W Polsce mamy do czynienia ze specyficzną, trudniejszą niż w krajach o wysokim PKB, sytuacją rodzin ludzi młodych, co znalazło wyraz w książce. Autorzy omawiają miejsce rodzin ludzi młodych w strukturze demograficznej Polski, ich wartości, aspiracje i styl życia, aktywność i sytuację zawodową, sytuację materialną, warunki mieszkaniowe, poziom i strukturę konsumpcji oraz zachowania na rynku towarów konsumpcyjnych.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Charakterystyka demograficzna i socjologiczna rodzin ludzi młodych
1.1. Populacja ludzi młodych w wieku 18-34 lata 1.2. Wielkość i struktura rodzin ludzi młodych 1.3. Zmiany zachodzące w funkcjonowaniu rodzin ludzi młodych
Rozdział 2. Uznawane wartości i styl życia rodzin ludzi młodych
2.1. Hierarchia uznawanych wartości przez rodziny ludzi młodych 2.2. Czas wolny rodzin ludzi młodych 2.3. Aktywność i sytuacja zawodowa rodzin ludzi młodych 2.3.1. Aktywność zawodowa i bezrobocie 2.3.2. Sposoby radzenia sobie z bezrobociem
Rozdział 3. Materialne warunki życia rodzin ludzi młodych
3.1. Poziom i zróżnicowanie dochodów nominalnych rodzin ludzi młodych 3.2. Zasoby finansowe rodzin ludzi młodych 3.3. Subiektywna ocena warunków materialnych przez rodziny ludzi młodych 3.4. Działania na rzecz poprawy sytuacji finansowej rodzin ludzi młodych
Rozdział 4. Warunki mieszkaniowe rodzin ludzi młodych
4.1. Sytuacja mieszkaniowa rodzin ludzi młodych 4.2. Subiektywna ocena sytuacji mieszkaniowej przez rodziny ludzi młodych i ich aspiracje 4.3. Poziom zagospodarowania mieszkań rodzin ludzi młodych
Rozdział 5. Poziom i struktura konsumpcji rodzin ludzi młodych
5.1. Wielkość i struktura wydatków rodzin ludzi młodych 5.2. Zróżnicowanie wydatków rodzin ludzi młodych 5.3. Poziom zaspokojenia potrzeb konsumpcyjnych rodzin ludzi młodych 5.4. Spożycie żywności w rodzinach ludzi młodych
Rozdział 6. Zachowania konsumentów z rodzin ludzi młodych na rynku towarów konsumpcyjnych
6.1. Podejmowanie decyzji rynkowych w rodzinach ludzi młodych 6.1.1. Modele decyzji rodzinnych 6.1.2. Rola członków rodziny w podejmowaniu decyzji zakupu wybranych towarów i usług 6.1.3. Źródła informacji wykorzystywane przy podejmowaniu decyzji zakupu 6.2. Postawy konsumentów z rodzin ludzi młodych wobec nowych produktów 6.3. Czynniki wpływające na decyzje zakupu wybranych produktów przez konsumentów z rodzin ludzi młodych 6.4. Lojalność konsumentów z rodzin ludzi młodych wobec marek 6.5. Opinie i postawy konsumentów z rodzin ludzi młodych wobec produktów krajowych i zagranicznych 6.6. Reakcje konsumentów z rodzin ludzi młodych na działania promocyjne 6.6.1. Reakcja na środki promocji sprzedaży 6.6.2. Zakupy dokonywane pod wpływem reklamy 6.7. Korzystanie przez konsumentów z rodzin ludzi młodych z oferty rynkowej 6.8. Preferowane przez konsumentów z rodzin ludzi młodych miejsca zakupu produktów 6.8.1. Sposoby kupowania oraz preferowane miejsca zakupu produktów 6.8.2. Korzystanie z form sprzedaży pozasklepowej
Rozdział 7. Rodziny ludzi młodych na rynku usług
7.1. Usługi związane z gospodarstwem domowym 7.2. Usługi gastronomiczne 7.3. Usługi zaspokajające potrzeby osobiste 7.4. Usługi finansowe i ubezpieczeniowe
Rozdział 8. Typologia rodzin ludzi młodych jako uczestników rynku
8.1. Procedura wyodrębniania typów 8.2. Analiza profili wyodrębnionych typów konsumentów z rodzin ludzi młodych 8.2.1. Hierarchia uznawanych wartości i aspiracji przez konsumentów z rodzin ludzi młodych 8.2.2. Styl życia rodzin ludzi młodych 8.2.3. Sytuacja mieszkaniowa i wyposażenie mieszkań rodzin ludzi młodych 8.2.4. Wartości konsumenckie produktów dla konsumentów z rodzin ludzi młodych 8.2.5. Preferowane przez konsumentów z rodzin ludzi młodych miejsca zakupu produktów 8.2.6. Cechy ogólne typów konsumentów z rodzin ludzi młodych
Zakończenie Aneks Struktura zbiorowości próbnej w badaniach IRWiK z 2003 r. Bibliografia
|
|