Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Rodzinne uwarunkowania odraczania dorosłości u mło

28-02-2012, 14:09
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 25.50 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029714081
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 10:00:41

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2007
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 258
Format: Format B5
Rok wydania: 2007
Oprawa: Oprawa miękka, klejona, folia



Rodzinne uwarunkowania odraczania dorosłości u młodych mężczyzn

Eliza Czerka

    Tematyka książki koncentruje się na analizie problemu odraczania dorosłości, który w ostatnich latach stał się dość częstym zjawiskiem w krajach europejskich. Obecnie wielu młodych ludzi odchodzi od tradycyjnego modelu dorosłości na rzecz bardziej zindywidualizowanego stylu życia. Im bardziej liberalny i zamożniejszy kraj, tym tendencja ta jest wyższa. „Uwolnienie” od dorosłości może dawać młodym ludziom poczucie większego wpływu na swój los. Odejście od obowiązujących standardów społecznych, nakłada na młodych ludzi potrzebę podjęcia większej niż dotychczas odpowiedzialności za własne życie. Nie wszyscy się na ten krok przygotowali, o czym dość boleśnie przekonali się bohaterowie tej książki - młodzi mężczyźni, którzy nie potrafili znaleźć konstruktywnej strategii własnej przyszłości, przez co na wiele lat zatrzymali się w fazie „przeddorosłej”.
Książka jest pierwszym opracowaniem, które zwraca uwagę na genezę zjawiska odraczania dorosłości, nie ograniczając się jedynie do analiz dotyczących zakresu problemu ale przede wszystkim skupiając się na jego przyczynach i konsekwencjach, które dotykają nie tylko „niedorosłych” ale także ich otoczenie społeczne.
 



Spis treści

Wstęp

 

Rozdział 1

W stronę autonomii - drogi rozwoju człowieka dorosłego

1.1. Dorosłość jako kategoria pedagogiczna

1.2. Zadania rozwojowe okresu dorosłości

1.2.1. Epigenetyczna koncepcja rozwoju E. H. Eriksona

1.2.2. Rozwój człowieka dorosłego w ujęciu D. J. Levinsona

1.2.3. Koncepcja zadań rozwojowych R. Havighursta

1.3. Debiut w świecie dorosłych 

1.4. Podsumowanie

 

Rozdział 2

Odroczenie decyzji o tożsamości - moratorium psychospołeczne

2.1. Moratorium psychospołeczne w ujęciu E. H. Eriksona

2.2. Moratorium humanistyczne i moratorium technologiczne

2.3. Psychologiczne i społeczne uwarunkowania przedłużania moratorium

 2.4. Moratorium jako status tożsamości według  J Marcii i krytyka tego podejścia 

2.5. Współczesne przejawy niedorosłości a moratorium psychospołeczne

2.6. Podsumowanie

Dygresja: Dojrzała pewność czy smak niedojrzałości - rozważania na bazie filozofii W. Gombrowicza

 

Rozdział 3

Metodologia badań własnych

3.1. Przedmiot badań oraz problemy badawcze

3.2. Metoda, techniki i narzędzia badawcze

3.3. Dobór próby badawczej

3.4. Prezentacja sylwetek badanych mężczyzn

3.5. Specyficzna trudność badawcza - kontakt z outsiderem

3.6. Strategie analityczne

3.7. Organizacja i przebieg badań

 

Rozdział 4

Specyfika doświadczeń biograficznych w aspekcie relacji wewnątrzrodzinnych i oddziaływania wychowawczego rodziców

4.1. Koloryt dzieciństwa

4.2. Okres burzy i naporu

4.3. Charakterystyka osobowości rodziców i ich oddziaływanie wychowawcze w stosunku do dzieci

4.4. Podsumowanie

 

 

Rozdział 5

Niedorosłość czy dorosłość alternatywna?

5.1. Problem z dorosłością

5.1.1. Stosunek do pracy zawodowej

5.1.2. Kontakty towarzyskie

5.1.3. Kim jestem? - etykiety tożsamościowe

       Freak

       Ekolog-Działacz

       Ironista

       Hedonista

       Artysta-Błazen

       Opiekun

       Pustelnik

       Romantyk

5.2. Wizja przyszłości

5.3. Podsumowanie

 

Zakończenie

 

Literatura

 

Aneks

Załącznik nr l. Mapa kluczowych doświadczeń biograficznych w życiu badanych

Załącznik nr 2. Dyspozycje do wywiadu

Załącznik nr 3. Arkusz do oceny zdjęć