Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Rodzina z dzieckiem z niepełnosprawnością

28-02-2012, 15:51
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 20 zł     
Użytkownik medisquad_lublin
numer aukcji: 2063521996
Miejscowość Lublin
Wyświetleń: 10   
Koniec: 31-01-2012 17:49:27

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2007
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Płatność

Wpłata na konto bankowe (przelew przedpłata)

Bank Ochrony Środowiska
841[zasłonięte]114421[zasłonięte]40704[zasłonięte]002

W tytule przelewu należy wpisać numer aukcji oraz nick

Gotówka przy odbiorze osobistym

Wysyłka

Wysyłka w ciągu 48 godzin po zaksięgowaniu wpłaty na koncie bankowym

Odbiór osobisty

ul. Lubartowska 56 w Lublinie

Kontakt z nami

ul. Lubartowska 56
20-094 Lublin
tel./fax: 81 [zasłonięte] 32
tel. kom.: 603 [zasłonięte] 381
pon.-pt.: 8.00-19.00
soboty: 10.00-15.00

Rodzina z dzieckiem z niepełnosprawnością


Wydawca/Producent: Harmonia

Wydanie, Rok wyd.: I, 2007

Ilość stron: 256

Format: 16,5 x 23,5 cm

Oprawa: miękka

ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]13424

Opis:

Pozycja ta jest przeznaczona przede wszystkim dla rodziców i rodzeństwa osób z niepełnosprawnością i przewlekłą chorobą. Ale jej adresatami są także pedagodzy, psycholodzy i lekarze pracujący z niepełnosprawnymi i ich rodzinami.

Książka jest podzielona na dwie części. Pierwsza mówi o relacjach w rodzinach, w których jest osoba głucha, mająca autyzm lub zespół Downa, chora na schizofrenię. Znajdują się tu też artykuły poświęcone rodzeństwu osób niepełnosprawnych oraz krzywdzeniu osób z upośledzeniem. Część druga przedstawia stosunki rodziny ze specjalistami. Opisywane są nie tylko metody (terapia behawioralna, skala Brazeltona), lecz także opinie matek o współpracy ze specjalistami, możliwości tej współpracy w przypadku dziecka autystycznego i dziecka głuchego.

„Publikacja ta została przygotowana z myślą o lepszym zrozumieniu sytuacji rodziny wychowującej dziecko niepełnosprawne lub przewlekle chore, a tym samym – znalezieniu najefektywniejszych form jej wspomagania. (...) można uznać, że książka spełnić może istotną rolę jako źródło cennych danych, zarówno dla osób prowadzących badania w tej dziedzinie, jak i dla psychologów-praktyków, pracujących w ośrodkach rehabilitacyjnych. Może też stanowić pomoc dydaktyczną jako dodatkowa lektura zalecana studentom specjalizującym się w psychologii rehabilitacyjnej”. (prof. dr hab. T. Gałkowski)

„Jestem w pełni przekonana, że praca zbiorowa pod redakcją Ewy Pisuli i Doroty Danielewicz będzie cenną pozycją, wzbogacającą poznawczo i metodologicznie obszary psychologii i pedagogiki specjalnej – szczególnie w zakresie subdyscyplin: surdopedagogiki, pedagogiki niepełnosprawnych intelektualnie”. (prof. dr hab. J. Głodkowska)

Spis treści:
  1. Piotr Tomaszewski "Głuchota a zaburzenia zachowania dziecka: wyzwanie dla rodziców słyszących"
  2. Maja Kamińska "Moi rodzice nie słyszą, a ja... Słyszące dzieci głuchych rodziców"
  3. Ewa Pisula i Agnieszka Mazur "Jak matki spostrzegają swoje dzieci z autyzmem? Jakościowa analiza wypowiedzi matek"
  4. Maryla Sawicka "Rodzice i ich dzieci chore na schizofrenię"
  5. Anna Osuchowska i Katarzyna Charzyńska "Zdrowe rodzeństwo osób chorych na schizofrenię"
  6. Anita Wojciechowska i Anna Cierpka "Rodzina w percepcji rodzeństwa osób z niepełnosprawnością intelektualną"
  7. Dorota Danielewicz "Rodzina z dzieckiem z zespołem Downa"
  8. Anna Piekarska "Zagadnienia krzywdzenia dziecka z zaburzeniami rozwojowymi – rola rodziny oraz innych środowisk społecznych"
  9. Grażyna Walczak "O Skali Brazeltona, czyli jak pomóc rodzicom zrozumieć noworodka i niemowlę"
  10. Piotr Tomaszewski i Marcin Bandurski "Rozwój językowy i poznawczy dzieci głuchych a strategie wychowawcze ich rodziców"
  11. Monika Suchowierska "Rola rodziców w terapii dziecka z autyzmem – w perspektywie podejścia behawioralnego"
  12. Rafał Kawa "Stosowana analiza zachowania jako metoda pracy terapeuty-cienia z dzieckiem z autyzmem w szkole integracyjnej – współpraca z rodzicami"
  13. Joanna Sińska "Opinie matek dzieci z zaburzeniami rozwoju na temat współpracy z profesjonalistami"