Płatność
Wpłata na konto bankowe (przelew przedpłata)
Bank Ochrony Środowiska
841[zasłonięte]114421[zasłonięte]40704[zasłonięte]002
W tytule przelewu należy wpisać numer aukcji oraz nick
Gotówka przy odbiorze osobistym
Wysyłka
Wysyłka w ciągu 48 godzin po zaksięgowaniu wpłaty na koncie bankowym
Odbiór osobisty
ul. Lubartowska 56 w Lublinie
Kontakt z nami
ul. Lubartowska 56
20-094 Lublin
tel./fax: 81 [zasłonięte] 32
tel. kom.: 603 [zasłonięte] 381
pon.-pt.: 8.00-19.00
soboty: 10.00-15.00
Rodzina z dzieckiem z niepełnosprawnością
Wydawca/Producent: Harmonia
Wydanie, Rok wyd.: I, 2007
Ilość stron: 256
Format: 16,5 x 23,5 cm
Oprawa: miękka
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]13424
Opis:
Pozycja ta jest przeznaczona przede wszystkim dla rodziców i rodzeństwa osób z niepełnosprawnością i przewlekłą chorobą. Ale jej adresatami są także pedagodzy, psycholodzy i lekarze pracujący z niepełnosprawnymi i ich rodzinami.
Książka jest podzielona na dwie części. Pierwsza mówi o relacjach w rodzinach, w których jest osoba głucha, mająca autyzm lub zespół Downa, chora na schizofrenię. Znajdują się tu też artykuły poświęcone rodzeństwu osób niepełnosprawnych oraz krzywdzeniu osób z upośledzeniem. Część druga przedstawia stosunki rodziny ze specjalistami. Opisywane są nie tylko metody (terapia behawioralna, skala Brazeltona), lecz także opinie matek o współpracy ze specjalistami, możliwości tej współpracy w przypadku dziecka autystycznego i dziecka głuchego.
„Publikacja ta została przygotowana z myślą o lepszym zrozumieniu sytuacji rodziny wychowującej dziecko niepełnosprawne lub przewlekle chore, a tym samym – znalezieniu najefektywniejszych form jej wspomagania. (...) można uznać, że książka spełnić może istotną rolę jako źródło cennych danych, zarówno dla osób prowadzących badania w tej dziedzinie, jak i dla psychologów-praktyków, pracujących w ośrodkach rehabilitacyjnych. Może też stanowić pomoc dydaktyczną jako dodatkowa lektura zalecana studentom specjalizującym się w psychologii rehabilitacyjnej”. (prof. dr hab. T. Gałkowski)
„Jestem w pełni przekonana, że praca zbiorowa pod redakcją Ewy Pisuli i Doroty Danielewicz będzie cenną pozycją, wzbogacającą poznawczo i metodologicznie obszary psychologii i pedagogiki specjalnej – szczególnie w zakresie subdyscyplin: surdopedagogiki, pedagogiki niepełnosprawnych intelektualnie”. (prof. dr hab. J. Głodkowska)
Spis treści:
-
Piotr Tomaszewski "Głuchota a zaburzenia zachowania dziecka: wyzwanie dla rodziców słyszących"
-
Maja Kamińska "Moi rodzice nie słyszą, a ja... Słyszące dzieci głuchych rodziców"
-
Ewa Pisula i Agnieszka Mazur "Jak matki spostrzegają swoje dzieci z autyzmem? Jakościowa analiza wypowiedzi matek"
-
Maryla Sawicka "Rodzice i ich dzieci chore na schizofrenię"
-
Anna Osuchowska i Katarzyna Charzyńska "Zdrowe rodzeństwo osób chorych na schizofrenię"
-
Anita Wojciechowska i Anna Cierpka "Rodzina w percepcji rodzeństwa osób z niepełnosprawnością intelektualną"
-
Dorota Danielewicz "Rodzina z dzieckiem z zespołem Downa"
-
Anna Piekarska "Zagadnienia krzywdzenia dziecka z zaburzeniami rozwojowymi – rola rodziny oraz innych środowisk społecznych"
-
Grażyna Walczak "O Skali Brazeltona, czyli jak pomóc rodzicom zrozumieć noworodka i niemowlę"
-
Piotr Tomaszewski i Marcin Bandurski "Rozwój językowy i poznawczy dzieci głuchych a strategie wychowawcze ich rodziców"
-
Monika Suchowierska "Rola rodziców w terapii dziecka z autyzmem – w perspektywie podejścia behawioralnego"
-
Rafał Kawa "Stosowana analiza zachowania jako metoda pracy terapeuty-cienia z dzieckiem z autyzmem w szkole integracyjnej – współpraca z rodzicami"
-
Joanna Sińska "Opinie matek dzieci z zaburzeniami rozwoju na temat współpracy z profesjonalistami"