Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Rodowicz - Aktor doskonały. Traktaty Zeamiego

29-01-2014, 2:37
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 125 zł     
Użytkownik Mysza657
numer aukcji: 3841964563
Miejscowość Kasinka Mała
Wyświetleń: 13   
Koniec: 29-01-2014 02:42:07

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Wysyłka w 24h
- Pocztą Polską

Wybrane przez Państwa książki wysyłane są po zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie bankowym lub po mailowej informacji iż przesyłka ma być wysłana za pobraniem.
WYSYŁKA GRATIS
Wysyłka gratis przy zakupach powyżej 150 złotych. Nie dotyczy przesyłek pobraniowych i zagranicznych.
Kontakt
Antykwariat i Księgarnia Tezeusza
Kasinka Mała 657
34-734 Kasinka Mała
tel. 604[zasłonięte]847

gg Monika 38[zasłonięte]513
gg Anna 44[zasłonięte]445
e-mail: [zasłonięte]@tezeusz.pl

Nr konta bankowego:
Millennium
60 1160 [zasłonięte] 2[zasłonięte]2020001 [zasłonięte] 910803

Rodowicz - Aktor doskonały. Traktaty Zeamiego
ISBN: 838[zasłonięte]0115
Wymiar: 165 x 245 mm
Nr wydania: -
Seria: Rzeczy artystyczne
Ilość stron: 203
Ocena: Dobry +
Waga: 0,46 kg
Indeks: 0188/47/0021
Rok wydania: 2000
Autor: Rodowicz Jadwiga
Wydawca: Słowo/Obraz terytoria
Rodzaj okładki: Twarda
Stan: Używana

Opis książki


W Japonii no jest dla ludzi teatru jak Biblia, archetyp poznania, alegorii, estetyki, z którego trudno się otrząsnąć, o czym świadczy japoński film, teatr współczesny, sztuka wizualna. Podobnie jak spirala DNA w genetyce, tak no w kulturze japońskiej stanowi rodzaj potężnego wzorca i symbolu, będąc kwintesencją sprzeczności charakterystycznych dla kultury japońskiej. No odbywa się w pomieszczeniu zamkniętym, ale wystrój sceny każe myśleć, że rzecz się dzieje na dworze: nad sceną wznosi się solidny dach, scenę od widowni dzieli pas usypanych kamieni, z posadzonymi tam sosenkami. Kobietę gra mężczyzna. Młodego gra starzec. Nikt nie rozumie słów wypowiadanych przez aktora. Najważniejszy bohater mówi językiem niemal zupełnie niezrozumiałym (najbardziej archaicznym), najmniej ważna postać - językiem najbliższym współczesnej japońszczyźnie. Wyhamowane uderzenie, powściągnięty krzyk, cisza przed burzą, cisza po burzy, kompresja, hipnotyczny trans, zatrzymanie czasu, nieustanna prowokacja przyzwyczajeń - to wrażenia estetyczne, jakie budzi ów teatr". (Fragment książki)

Uwagi:


Brzegi stron lekko zakurzone, oprawa nieco zarysowana i delikatnie wytarta.
Zobacz także...