Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ROCZNIK ŚWIDNICKI 1994 i 1995 (150 LAT KOLEI)

05-05-2015, 7:33
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 75 zł     
Użytkownik exlibris58
numer aukcji: 5298809234
Miejscowość Świdnica
Wyświetleń: 5   
Koniec: 05-05-2015 07:20:45

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Waga (z opakowaniem): 0.55 [kg]
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Antykwariat Exlibris
Elżbieta Figiel
ul. Przechodnia 5
58-100 Świdnica
NIP 884[zasłonięte]111-38
REGON 891[zasłonięte]876
tel.:(074)[zasłonięte]640 60
tel. kom.:608 [zasłonięte] 297
1)W tytule wpłaty proszę o podanie tytułu wygranej książki lub numeru aukcji
2)Nie wycofuję ofert 24 h przed końcem aukcji
3)Książek, które mają 50 lat i więcej nie wysyłam za granicę
4)Zawsze wystawiam paragon lub na życzenie rachunek
5)Komentarz wystawiam jako druga, chyba że to ja jestem Kupującym
6)W razie innych niejasności proszę o kontakt
1)Akceptowane formy płatności są widoczne w rubryce aukcji "Transport i płatności"
2)Numer konta firmowego jest niżej podany:

ING BANK ŚLĄSKI
24 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]9080091 [zasłonięte] 491080
Antykwariat Exlibris
Elżbieta Figiel
ul. Przechodnia 5
58-100 Świdnica
1)W przypadku wygrania dwóch lub więcej moich aukcji wysyłam osobnego maila o ewentualnej zmianie kosztów przesyłki (w zależności od wagi)

 
2)Przesyłkę wysyłam zawsze w ciągu 1-2 dni roboczych od zaksięgowania wpłaty na moim koncie

OPIS

 

          Książki sprzedaję w dziale kolejnictwa ze względu na bardzo interesującą pracę w niej zawartą. Chodzi o "Sto pięćdziesiąt lat kolei w Świdnicy na tle kolei śląskich" autorstwa Andrzeja Scheera.

 

Część 1: Omówiono szeroko: koleje drewniane i koleje żelazne; pierwsze linie kolejowe w Anglii 1[zasłonięte]804-18; pierwsze linie kolejowe na kontynencie 1[zasłonięte]825-18; początki sieci kolejowej w Europie w latach 1[zasłonięte]842-18; śląskie drogi węglowe; najstarsze projekty kolejowych tras na Śląsku; z Wrocławia na Górny Śląsk, do Krakowa i Warszawy; z Wrocławia do Berlina i Drezna; z Wrocławia w stronę Sudetów; założenie Towarzystwa i początek prac budowlanych; wrocławskie dworce kolejowe; przebieg trasy Wrocław-Świebodzice; techniczna charakterystyka trasy i taboru; otwarcie linii Wrocław-Świebodzice; pierwszy węzeł kolejowy na Śląsku; Świdnica stacją docelową; Stop! twierdza na trasie; koszta budowy linii bocznej z Jaworzyny Śląskiej do Świdnicy; wyposażenie linii świdnickiej w budowle inzynierskie; pierwsza stacja kolejowa w Świdnicy; otwarcie linii Jaworzyna Śląska-Świdnica; Kolej Wrocławsko-Świdnicko-Świebodzka po pierwszym roku eksploatacji; plany dalszego rozwoju sieci; przeniesienie stacji kolejowej do Wałbrzycha; warunki budowy linii ze Świdnicy do Dzierżoniowa;  wiaduktami do twierdzy; świdnickie dworce kolejowe; dworce i budynki stacyjne na trasie Wrocław-Wałbrzych; rozwój węzła kolejowego w Jaworzynie Śląskiej; szesnastoletni zastój budowlany w Ząbkowicach Śląskich; kolej na Górnym Śląsku w latach 50-tych XIX wieku; budowa Śląskiej Kolei Górskiej; przemiany w krajobrazie kolejowym Wałbrzycha; powstanie Trasy Podsudeckiej; ostatnie etapy rozwoju Kolei Wrocławsko-Świdnicko-Świebodzkiej; rozwój sieci Kolei Wrocławsko-Świdnicko-Świebodzkiej w latach 1[zasłonięte]843-18; tempo rozwoju sieci kolei Wrocławsko-Świdnicko-Świebodzkiej od czasu powstania do upaństwowienia; upaństwowienie kolei na Śląsku; rozbudowa Śląskiej Kolei Górskiej; ustawa o kolejkach; powstanie sieci tramwajowych na Dolnym Śląsku; mkną po szynach świdnickie tramwaje. 

 

Część 2: sieć kolejowa Śląska u schyłku XIX wieku; Świdnica stacją docelową po raz drugi; budowa lokalnych tras z Wrocławia do Świdnicy i Łagiewnik; bocznice normalnotorowe i wąskotorowe; problemy terenowe kolei w okolicy Świdnicy; budowa kolei Doliny Bystrzycy; unikatowy zespół węzłów kolejowych w Świdnicy; znikają dworce, znikają wiadukty; przebudowa Trasy Podsudeckiej na magistralę dwutorową; rozbudowa stacji Świdnica Górne Miasto; plany rozwoju kolei w najbliższej okolicy Świdnicy; krótki żywot stacji czołowych; współczesne śląskie stacje czołowe; małe dworce; dolnośląskie linie wąskotorowe; koleje zębate na Śląsku; śląskie tunele kolejowe; serpentyny górskie; serpentyny nizinne; rozwiązania "wąsate"; elektryfikacja części byłej Kolei Wrocławsko-Świdnicko-Świebodzkiej; rozwój sieci kolejowej woj. wałbrzyskiego; dalszy rozwój terenów  kolejowych w granicach Świdnicy; wpływ kolei na pejzaż miejski Świdnicy; zniszczenia wojenne i powojenne; szlabany na liniach granicznych; konflikt nowych granic i starych linii kolejowych; śląskie linie tranzytowe; Austria jednak szybsza; tory, wiadukty, mosty, przejazdy i bocznice kolejowe w Świdnicy; perspektywy renesansu kolei w okolicy Świdnicy w roku jubileuszowym.

 

Są także archiwalne fotografie i pomocnicze mapki. Polecam!!!

 

 Polecam!!!

                

STAN

 

Oprawa miękka, stan bdb/bdb-. Śladowe przygięcia i przybrudzenia okładki. Śladowe przybrudzenia zewn. części kartek. Śladowe przybrudzenia i  przygięcia niektórych stron. Stan obu tomów zbliżony. Wyd. Towarzystwo Regionalne Ziemi Świdnickiej, Świdnica 1995/1996. Cena zakupu i wysyłki dotyczy obu tomów.

 

WYSYŁKA

 

ZOBACZ TAKŻE INNE MOJE AUKCJE NA KONCIE exlibris58 oraz ef58 !!!

 

W razie zwycięstwa w dwóch lub więcej aukcjach, bądź też wysyłki za granicę - cena kosztów przesyłki może ulec zmianie; w takim wypadku po zakończonych aukcjach wysyłam zwycięzcy zawiadomienie o ostatecznym koszcie wysyłki.

 

Konto do dokonania wpłaty będzie podane w zawiadomieniu Allegro o wygraniu transakcji, ale jest także dostępne na stronie "o mnie", z którą proszę o zapoznanie się. Dziękuję.

ROCZNIK ŚWIDNICKI 1994 i 1995 (150 LAT KOLEI)