ROBOTICA jest grą fabularną, opowiadającą o bohaterach walczących o
przetrwanie w trakcie narastającego chaosu, który można przyrównać do
apokalipsy. Akcja toczy się w odległej, mocno skomputeryzowanej
rzeczywistości, przeplatającej się z nałożoną nań cyberprzestrzenią.
Gracze wcielają się w postaci samoświadomych robotów, cyborgów,
mutantów, androidów, wyswobodzonych klonów korporacyjnych, Hiperistoty.
Przed
kryzysem, wielu ludziom armagedon kojarzył się z kataklizmem
następującym w sposób nagły jak wybuch bomby atomowej. Tymczasem zagłada
jest jak ciągnąca się latami, nieuleczalna gangrena. Jak niezmywalny
kwas, który stopniowo zżera kolejne warstwy ciała aż do kości. Jak
zaduch tak gęsty, że nie da się go wywietrzyć - przykry zapach, który
czuje się nawet na języku!
Zegary już nie tylko odmierzają
czas. Każdy przeskok wskazówki wydaje się być symboliczny - przypomina
tykanie, zapowiadające rychłą eksplozję i ostateczny koniec... W istocie
jest to złudna nadzieja na bezbolesny finał. Tak naprawdę egzystencja
przypomina torturę. Gdy człowiek już jest na krawędzi, los odpycha go w
kąt, aby odpoczął. Wraca dopiero wówczas, gdy ofiara z powrotem nabierze
sił. Najwyraźniej katowanie bezbronnego nie dostarcza fatum
dostatecznej dawki satysfakcji.
ROBOTICA tworzona była z myślą o ludziach dojrzałych, którzy mają
stalowe nerwy. Prezentowana na stronach książki wizja apokalipsy
nierzadko może wywoływać niepokój i zniesmaczenie. W niemałych ilościach
pojawiają się przemoc, wynaturzenia i choroby. Religijność bywa
prezentowana w krzywym zwierciadle. Brutalnie ukazane zaburzenia
psychiczne stają się niekiedy pretekstem do komplikowania losów
bohaterów. Gracze mogą się wcielać w postaci bezlitosnych maszyn,
zmutowanych dewiantów, zimnych klonów i innych osobliwych bytów. Gra
umożliwia konstruowanie broni, ucząc, z czego składa się prawdziwe
uzbrojenie. Bohaterowie mogą uprawiać hazard, zażywać narkotyki
inspirowane autentycznymi używkami i środkami psychotropowymi. Gracze
otrzymują wyróżnienia za wyjątkowo drastyczne uśmiercanie i niszczenie
przeciwników. Z tych, i innych, powodów, sugerujemy, by podręcznik gry
trafiał wyłącznie w ręce osób pełnoletnich.
Do książki dołączana jest płyta CD, która zawiera:
- materiały do druku w wersjach ekonomicznych i designerskich,
- klimatyczną muzykę do odtwarzania podczas sesji,
- podręcznik w formie elektronicznej (plik PDF).
Rodzaj oprawy: twarda
Wydawca: Wydawnictwo CYFROGRAFIA
Wydanie: polskie
Waga: 0.9 kg
Producent: Inne Gry