Opis: Robotech: Battlecry to gra akcji ucieleśniająca marzenia dużych chłopców o wielkim, budzącym respekt mechu, zdolnym zniszczyć nie tylko miasto, ale i cała planetę. Ta arcadowa strzelanina, oparta o animowaną serię zatytułowaną „Robotech”, powstała w studiach firmy Vicious Cycle, znanej z wydanej w roku 2005 pozycji Spy vs. Spy odświeżającej popularne zmagania dwóch szpiegów. Wydawcą Robotech: Battlecry jest firma TDK Mediactive. W Robotech: Battlecry wcielamy się w nieustraszonego pilota, którego głównym zadaniem jest ochrona mieszkańców największych światowych metropolii przed złymi do szpiku kości najeźdźcami z kosmosu – obcą rasą Zentraedi. Sterowana przez gracza postać zasiada za sterami olbrzymiego, liczącego czterdzieści stóp robota, wchodzącego w skład elitarnego oddziału Veritech Fighter. Charakterystyczną cechą tegoż humanoidalnego, metalowego giganta jest zdolność trasformacji. Potrafi on zmieniać się w pokaźnych rozmiarów odrzutowiec, rozwijający niesamowite prędkości, które nie raz okazują się pomocne w co trudniejszych momentach, a także w maszynę pośrednią pomiędzy mechem i samolotem, której zwinność oraz przyzwoita szybkość umożliwiają zdjęcie kilku wrogów bez zbędnego narażania życia. Wypełnienie wszystkich, nakreślonych przed misją założeń wymaga sprawnego używania każdego z trzech trybów, które oferuje graczowi kierowana przez niego maszyna. Twórcy przygotowali kilkanaście stosunkowo długich poziomów rozgrywanych w miastach, szczerym polu, a także w przestrzeni kosmicznej. Same zadania podzielone zostały na osiem głównych rodzajów, z których najprostsze polegają na odszukaniu i zlikwidowaniu przeciwka, a te nieco trudniejsze na ochronie danego obiektu bądź eskorcie ważnych dla armii pojazdów. Likwidacja wrogów odbywa się przy pomocy działka pokładowego oraz rakiet. Autorzy, tworząc Robotech: Battlecry, starali się zachować charakterystyczny dla serialu animowanego wygląd. W związku z tym grafika stworzona została w stylu cel-shading, imitującym kreskówkowy klimat. Akcję gry obserwujemy z kamery umiejscowionej za robotem, aczkolwiek zdarzają się momenty, w których następuje przejście w tryb FPP (np. gdy należy dokładnie wymierzyć). Możliwe jest rozegranie bitwy pomiędzy dwoma graczami, dla których przygotowany został tryb rozgrywki wieloosobowej.
|