Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

RME Fireface 400 interfejs audio FireWire Warszawa

20-01-2012, 20:48
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 3 859 zł     
Użytkownik pasjamusic
numer aukcji: 2039850919
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 53   
Koniec: 19-01-2012 17:50:22

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Sklep Muzyczny PASJA
02-587 Warszawa, ul. Wiktorska 7/11
tel./fax +48 22[zasłonięte]880-00

Numer konta:
08 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 490392

Możliwość zakupu na raty


Interfejs Fireface 800 firmy RME zrewolucjonizował świat interfejsów audio komunikujących się z komputerem za pomocą portu FireWire. Teraz przyszedł czas na kontynuację tej rewolucji: Fireface 400 to nie tylko „mniejszy brat” Fireface 800 - to nowe urządzenie zaprojektowane całkowicie od podstaw. Fireface 400 jest jedynym interfejsem w swojej klasie wyposażonym w funkcję aktywnej redukcji jittera, możliwość pracy w charakterze samodzielnego, nie połączonego z komputerem urządzenia, dającego dostęp do wszystkich funkcji kontrolnych bezpośrednio z poziomu panelu czołowego, dysponującym niezwykle elastycznym zestawem wejść i wyjść profesjonalnej jakości oraz niedoścignioną, 648-kanałową matrycą/routerem pracującym z częstotliwościami próbkowania równymi maks. 192 kHz.

Jak zawsze, urządzenie firmy RME dysponuje zaskakującą liczbą funkcji i możliwości, wśród których znajdziemy:

2 sterowane cyfrowo przedwzmacniacze mikrofonowe klasy high-end
2 symetryczne wejścia uniwersalne dla sygnałów liniowych i instrumentalnych
technologię SteadyClock umożliwiającą maksymalną redukcję jittera i odświeżanie zegara
możliwość pracy bez połączenia z komputerem i sterowania z pomocą obrotowego enkodera i wyświetlacza
54-poziomowy, sprzętowy miernik poziomów Peak/RMS
pełną mobilność dzięki zasilaniu pobieranemu z szyny komputera
oprogramowanie DIGICheck zawierające unikalny miernik RME i narzędzie analizy sygnałów
TotalMix: 648-kanałowy mikser pracujący z 42-bitową rozdzielczością wewnętrzną
Bazujący na procesorze DSP mikser TotalMix pozwala na w pełni niezależne komutowanie i miksowanie sygnałów pochodzących z wszystkich 18 kanałów wejściowych i wyjściowych do wszystkich 18 wyjść fizycznych. Można ponadto stworzyć do 9 całkowicie niezależnych sub-miksów stereo, które dają bezkonkurencyjne możliwości monitoringu. Unikalne cechy miksera to: możliwość kopiowania i wklejania ustawień, grupowanie i przeprowadzanie operacji na suwakach podgrup na grupach oraz niespotykane okno Matrix. Parametry miksera można kontrolować z pomocą komunikatów MIDI nawet podczas pracy w charakterze samodzielnego urządzenia. Ponadto, wewnętrzny układ DSP oblicza poziomy RMS i Peak dla wszystkich 54 kanałów audio bez zbędnego zatrudniania procesora głównego komputera.

Listę możliwości urządzenia uzupełniają wejście i wyjście WordClock [BNC] oraz 2 wejścia i wyjścia MIDI mieszczące się na dodatkowym kablu [DIN, 5-pin], dzięki którym Fireface 400 staje się kompletnym systemem audio bardzo wysokiej jakości.

Fireface 400 świetnie sprawdzi się jako przenośne urządzenie typu „wszystko w jednym” dzięki szerokim możliwościom współpracy z najróżniejszymi typami zasilania. Dołączony zasilacz akceptuje napięcia zasilające z przedziału 100 - 240 V, przez co interfejs może pracować w dowolnym miejscu na świecie. Ponadto, dzięki przełącznikowi ulokowanemu na płycie tylnej, można zmusić interfejs do pracy z zasilaniem pobieranym bezpośrednio z portu FireWire. W celu uniknięcia potencjalnych problemów, zarówno układy zasilania, jak i układy zabezpieczające współpracujące z portem FireWire zostały specjalnie zaprojektowane i przeszły długotrwałe testy.

Wejścia i wyjścia analogowe

8 wejść i wyjść [symetrycznych, wyjście 7/8 niesymetryczne] z programowo sterowanymi przełącznikami poziomów referencyjnych [-10 dBV, +4 dBu, Lo/HiGain], które w domenie analogowej zostały zrealizowane na elementach dyskretnych gwarantują najwyższą dynamikę i bezkompromisową jakość. Na płycie czołowej Fireface 400 ulokowano 2 symetryczne wejścia mikrofonowe z poziomem wejściowym sterowanym cyfrowo i indywidualnie załączanym zasilaniem Phantom +48V, wykonane na złączach Combo [XLR/TRS] firmy Neutrik. Wejścia te mogą być również wykorzystywane jako dodatkowe wejścia liniowe. Wbudowane przedwzmacniacze dysponują maksymalnym wzmocnieniem równym 65 dB regulowanym w zakresie 55 dB ze skokiem równym 1 dB. Wybitne parametry szumowe uzyskiwane przy małych wartościach wzmocnienia oraz ekstremalnie mały poziom zniekształceń harmonicznych pozwala przedwzmacniaczom z powodzeniem konkurować z profesjonalnymi przedwzmacniaczami studyjnymi, których cena wielokrotnie przekracza cenę całego interfejsu Fireface 400. Co ważne, ustawienia wszystkich poziomów są w 100% powtarzalne i mogą być w niezwykle wygodny sposób sterowane programowo.

Wejścia 3 i 4 to niezwykle elastyczne, symetryczne wejścia uniwersalne. Po pierwsze, funkcjonują one w identyczny sposób jak wejścia 5 - 8 znajdujące się na płycie tylnej i mogą być skonfigurowane do współpracy z sygnałami o standardowych poziomach studyjnych [+4 dBu, LoGain]. Ponadto impedancja wejściowa może być przełączana pomiędzy 10 kOhm [dla sygnałów o poziomie liniowym] a 470 kOhm [sygnały instrumentalne]. Dodatkowo istnieje możliwość wzmocnienia sygnałów trafiających do tych wejść o maks. 18 dB w krokach równych 0,5 dB. Nie ma zatem sygnału, dla którego nie dałoby się perfekcyjnie skonfigurować tych wejść.

Wejścia 5 - 8 ulokowane na płycie tylnej pracują z poziomami -10 dBV, +4 dBu i LoGain, które można wybrać w oknie ustawień. Pełne wysterowanie w dziedzinie cyfrowej uzyskuje się odpowiednio dla sygnałów o poziomach: +2 dBV, +13 dBu i +19 dBu. Identycznie sytuacja wygląda w przypadku symetrycznych wyjść analogowych 1 - 6 znajdujących się na płycie tylnej. Wyjście słuchawkowe, przypisane do kanałów 7/8 oferuje wysoki poziom głośności podczas współpracy ze słuchawkami niskoimpedancyjnymi. Ponadto wszystkie wyjścia mogą pracować jako wyjścia monitorowe z wykorzystaniem funkcji ASIO Direct Monitoring.

Wejścia i wyjścia cyfrowe

Optyczne wejścia i wyjścia ADAT pozwalają na podłączenie dodatkowych procesorów efektów, mikserów lub zewnętrznych przetworników. Wszystkie kanały ADAT są dostępne jednocześnie razem z kanałami analogowymi, dzięki czemu - wykorzystując dodatkowy konwerter ADI-8 DS lub przedwzmacniacz OctaMic D - zyskujemy dostęp do 16 analogowych kanałów wejściowych i wyjściowych [12 przy częstotliwości próbkowania 96 kHz]. Koaksjalne złącze S/PDIF, które jest w pełni kompatybilne również z formatem AES/EBU [podobnie, jak w innych urządzeniach RME] może pracować z częstotliwościami próbkowania do 192 kHz. Oznacza to, że przy tej częstotliwości próbkowania użytkownik ma bezpośredni dostęp do 8 analogowych i dwóch cyfrowych wejść i wyjść audio. Sygnał w formacie S/PDIF jest również dostępny na wejściu i wyjściu optycznym i - co jest ewenementem w skali światowej - można tu również pracować z częstotliwością próbkowania równą 192 kHz.

Cechy

Dzięki wewnętrznej pamięci Flash wszystkie ustawienia, w tym ustawienia miksera TotalMix są wczytywane w momencie uruchamiania interfejsu. Fireface 400 może zatem być konfigurowany i używany jako samodzielne urządzenie nie podłączone do komputera. W tym wypadku może m.in. pracować jako: submikser, przetwornik A/D i D/A, mikser słuchawkowy, konwerter formatów, przedwzmacniacz instrumentalny lub mikrofonowy, mikser monitorowy i wiele innych.

Interfejs Fireface 400 został wyposażony w unikalną technologię SteadyClock przeznaczoną do sprawowania kontroli nad zegarem i synchronizacją. Dzięki niej urządzenie może służyć jako źródło referencyjnego sygnału zegarowego dla całego studia. Technologia SteadyClock odświeża sygnały zegarowe, usuwa jitter oraz dba o optymalną jakość konwersji gwarantując wyśmienitą jakość dźwięku całkowicie niezależną od jakości zegara referencyjnego.

SteadyClock pozwala ponadto na swobodną kontrolę częstotliwości próbkowania. W ustawieniach zawarto możliwość bezpośredniego wyboru najczęściej wykorzystywanych częstotliwości próbkowania w świecie audio i wideo. Dodatkowo, z pomocą dwóch suwaków można płynnie zmieniać częstotliwość próbkowania w czasie rzeczywistym w zakresie +/-4% i +/-0,4%.

Fireface 400 korzysta z własnej technologii FireWire firmy RME, która została zoptymalizowana pod kątem zastosowań audio [RME jest firmą, która nie korzysta z obcych rozwiązań w zakresie transmisji sygnałów audio przez złącze FireWire]. Pożądane minimum zapasu mocy, specjalne adaptacje sprzętowe wykonane pod kątem sygnałów audio oraz nowa koncepcja bufora niskiej latencji pozwalają uzyskać niezwykłą wydajność i kompatybilność niespotykaną dotąd w urządzeniach FireWire. Do najważniejszych cech należy zaliczyć zmianę opóźnień w mniej wymagających operacjach, możliwość zmniejszenia opóźnień aż do 1 ms oraz natychmiastową reakcję na zmiany częstotliwości próbkowania. Co ważne, interfejs nie jest urządzeniem zamkniętym, dzięki czemu poprzez update pamięci Flash możliwe jest dodawanie kolejnych modyfikacji, optymalizacji i nowych funkcji.

Fireface 400 dysponuje również drugim portem FireWire pozwalającym na pracę w charakterze huba. Dzięki temu do jednego portu FireWire można podłączyć kilka urządzeń pracujących równolegle. Znany i ceniony interfejs Fireface 800 pracuje na tych samych sterownikach dając dostęp do własnych ustawień miksera.

Dane Techniczne RME FireFace 400:

Wejścia analogowe: 6 x 1/4" TRS [4 liniowe, 2 x liniowo-instrumentalne], 2 x XLR/TRS Combo [2 mikrofonowo-liniowe]; wszystkie symetryczne
Wyjścia analogowe: 6 x 1/4" TRS, symetryczne, ścieżka sygnałowa ze sprzężeniem stałoprądowym; 1 x 1/4" TRS niesymetryczne
Wejścia cyfrowe: 1 x optyczne ADAT lub S/PDIF, koaksjalne S/PDIF [zgodne z AES/EBU]
Wyjścia cyfrowe: 1 x optyczne ADAT lub S/PDIF, koaksjalne S/PDIF [zgodne z AES/EBU]
MIDI: 2 x MIDI IN/OUT na dodatkowym kablu [4 gniazda DIN, 5-pin]; 32 szybkie kanały MIDI z małym jitterem
Dynamika przetwarzania A/D: 110 dB RMS nieważona, 113 dBA
THD dla przetwarzania A/D: < -110 dB [< 0,00032%]
THD+N dla przetwarzania A/D: < -104 dB [< 0,00063%]
Przesłuch dla przetwarzania A/D: > 110 dB
Dynamika przetwarzania D/A: 110 dB RMS nieważona, 112 dBA [niewyciszony]
THD dla przetwarzania D/A: < -100 dB [< 0,001%]
THD+N dla przetwarzania D/A: < -97 dB [< 0,0014%]
Przesłuch dla przetwarzania D/A: > 100 dB
Poziom wejściowy/wyjściowy dla 0 dBFS przy ustawieniu Hi Gain: +19 dBu
Poziom wejściowy/wyjściowy dla 0 dBFS przy ustawieniu +4 dBu: +13 dBu
Poziom wejściowy/wyjściowy dla 0 dBFS przy ustawieniu -10 dBV: +2 dBV
Wewnętrzne częstotliwości próbkowania: 32, 44.1, 48, 64, 88.2, 96, 128, 176.4, 192 kHz
Zakres zewnętrznych częstotliwości próbkowania: 28 kHz - 200 kHz
Pasmo przenoszenia A/D - D/A, -0,5 dB: 5 Hz - 21 kHz [fs 44.1 kHz]
Pasmo przenoszenia A/D - D/A, -0,5 dB: < 5 Hz - 43.3 kHz [fs 96 kHz]
Pasmo przenoszenia A/D - D/A, -1 dB: < 5 Hz - 70 kHz [fs 192 kHz]

Windows 2000 SP4, Windows XP/XP64: pełne wsparcie dla pracy w trybie ASIO Multiklient w WDM, MME [brak w XP64], GSIF 2.0 i ASIO 2.0. Sterowniki WDM [DirectSound] z możliwością pracy stereo i wielokanałowej. Możliwość podłączania w locie. Współpraca maks. 3 urządzeń.
Mac OS X [10.3. lub nowszy] i x86: Core Audio, Core MIDI. Od wersji 10.4 [Tiger] współpraca maks. 3 urządzeń.
Uwagi:
* Podczas pracy z częstotliwościami próbkowania 176.4 i 192 kHz wejścia i wyjścia ADAT są nieaktywne.
** FireWire to zarejestrowany znak towarowy firmy Apple Computer Inc.


RME Fireface 400 interfejs audio FireWire Warszawa


W przypadku wysyłki paczki za pośrednictwem firmy kurierskiej, uprzejmie prosimy o otworzenie jej w obecności kuriera. W przypadku jej widocznego uszkodzenia należy niezwłocznie sporządzić protokół uszkodzenia i przesłać nam pocztą e-mail lub fax-em, dzięki temu będziemy mogli domagać się odszkodowania od firmy kurierskiej, a uszkodzony przedmiot bez problemu wymienimy na nowy.