Niemiecka firma już od dawna wyznaczała standardy w świecie profesjonalnych interfejsów audio. Najpierw był Multiface jako pierwszy profesjonalny, naprawdę się liczący interfejs przenośny audio. Potem przyszła kolej na interfejsy wykorzystujące protokół FireWire: Fireface 800 oraz Fireface 400. Zdobyły one uznanie całego muzycznego świata do tego stopnia, że do dziś są najlepiej sprzedającymi się na tle konkurencji systemami audio. Są wykorzystywane w studiach na całym świecie. Również na scenie muzycy chętnie używają tego sprzętu ze względu na wzorcową stabilność sterowników oraz możliwość używania interfejsu bez komputera [stand-alone].
Swoją niebywałą popularność zawdzięczają również perfekcyjnemu wykonaniu, wysokiej klasy konwerterom oraz niesłychanie stabilnym sterownikom. Nie ma znaczenia czy jest to FireWire, PCI, PCI-Express czy Express Card, tam gdzie inne producenci nie dają rady firma RME udowadnia, że można stworzyć interfejs "idealny". Tym razem przyszedł czas na interfejs typu "desktop" w wersji USB - BABYFACE.
Mały - wielki interfejs - Babyface
To niepozorne urządzenie o wdzięcznie brzmiącej nazwie to przenośny, solidnie wykonany, wysokiej klasy interfejs audio 24-bity / 192 kHz wyposażony w 2 przedwzmacniacze mikrofonowe [Phantom 48V], wejście instrumentalne Hi-Z, złącza ADAT, MIDI oraz wyjścia słuchawkowe. Uwagę zwraca całkowicie zmieniona aplikacja TotalMix umożliwiająca sterowanie całym urządzeniem jak również procesorami efektów wbudowanymi w Babyface'a. Użytkownik ma do dyspozycji między innymi 3-zakresowy equalizer, reverb oraz delay. Wszystkie te efekty włącznie z equalizacją oraz kontrolkami poziomów przeliczane są przez wewnętrzny procesor DSP Babyface'a.
RME Babyface zbudowany został w oparciu o technologię Hammerfall USB zastosowaną pierwszy raz w Fireface UC - pierwszym interfejsie na świecie pracującym z rekordowo niską latencją. Identyczną wydajność oferuje RME Babyface co przy kompaktowych rozmiarach sprawia, że jest najbardziej niezawodnym i mobilnym interfejsem na świecie. Jest świetnym wyborem zarówno na scenę jak i do domowego / mobilnego studia. Jego referencyjne parametry soniczne z pewnością zwrócą uwagę tych muzyków / producentów, którzy cenią sobie jakość.
USB - made by RME
Do tej pory standard USB uważany był za nieprofesjonalny, dlaczego? Ponieważ wszystkie dotychczasowe, wielokanałowe interfejsy audio miały problemy z pracą na niskich latencjach czego efektem były trzaski lub całkowita utrata synchronizacji. RME zmienia tę postać rzeczy. Nie dość, że nowe interfejsy USB [Fireface UFX, Fireface UC, Babyface] pracują na minimalnych latencjach to ich osiągi w tym zakresie zbliżają się do wydajności wewnętrznych kart dźwiękowych dedykowanych magistrali PCI lub PCI-Express. Tego jeszcze nie było i jest to kolejna bariera, którą łamie RME.
Firma RME słynie z nowatorskich rozwiązań oraz z faktu projektowania swoich własnych chipsetów [USB, FireWire] montowanych wewnątrz interfejsów audio tego niemieckiego producenta. RME BABYFACE nie jest tu wyjątkiem. Producent zastosował tu zaprojektowany przez inżynierów RME chipset USB pozwalający na stabilną komunikację z komputerem z wykorzystaniem magistrali USB. Tam gdzie inni producenci kart stosują tanie układy innych podwykonawców, RME montuje swoje rozwiązania dzięki czemu praca na minimalnych latencjach zarezerwowanych dotychczas dla wewnętrznych kart RME staje się możliwa!
Całkowita kontrola
Oprócz funkcji interfejsu audio Babyface może być używany jako klasyczny kontroler monitorów odsłuchowych w studiu. Duże eleganckie pokrętło oraz dwa przyciski funkcyjne umożliwiają kontrolę wszystkich istotnych parametrów. Za ich pomocą można sterować np. głośnością na sumie, zapisywać i przywoływać jej ustawienia referencyjne jak również kontrolować poziomy wejściowe opisywanego interfejsu audio.
Nowy TotalMix Fx
Teraz w nowej odsłonie TotalMix Fx zawiera również efekty, equaliazację i kompresję. Z jego poziomu możemy również sterować takimi parametrami jak regulacja panoramy, szerokość panoramy wraz ze zamianą kanałów lewy na prawy i odwrotnie, przełączanie fazy, załączanie zasilania Phantom 48V dla preampów mikrofonowych oraz wspomnianymi wcześniej: equalizeram, efektami reverb i delay. Wszystkie te parametry są przetwarzane przez procesor DSP interfejsu Babyface którego wskaźnik zużycia jest również widoczny z poziomu TotalMix Fx.
TotalMix Fx może pełnić rolę typowego miksera cyfrowego, krosownicy sygnałów i może być sterowany za pomocą zewnętrznego kontrolera MIDI.
CECHY CHARAKTERYSTYCZE:
- 2 analogowe wejścia XLR,
- 2 analogowe wyjścia XLR,
- 2 cyfrowo sterowane preampy mikrofonowe klasy Hi-End,
- 2 niezależne wyjścia słuchawkowe / liniowe,
- wejście instrumentalne Hi-Z do podłączenia np. gitary,
- w sumie 10 wejść / 12 wyjść,
- 8 kanałowe, cyfrowe złącze ADAT dla sygnałów wejściowych i wyjściowych,
- wejście / wyjście SPDIF,
- wejście / wyjście MIDI,
- wysokiej klasy przetwarzanie AD/DA, 24-bity / 192kHz,
- dynamika: 115 dBA,
- sensacyjnie niska 1 ms latencja - zbliżona do kart PCI, PCI-E,
- całkowicie nowy wewnętrzny mikser oparty o DSP karty - TotalMix FX,
- technologia "SteadyClock" dla minimalizacji zniekształceń cyfrowych,
- współpraca z sygnałami symetrycznymi i niesymetrycznymi,
- możliwość pobierania zasilania bezpośrednio z szyny USB,
- TotalMix FX, Hi-Endowy mikser z efektami na pokładzie - wszystko przeliczane przez DSP Babyface'a,
- port USB 2.0 do komunikacji z komputerem,
- aplikacja DIGICheck do analizy materiału audio,
- solidne wykonanie, wysoka mobilność
Sekcja analogowa:
- Wejścia : 2 x XLR [2 x Mic/Line] symetryczne, wejście instrumentalne Hi-Z,
- Wyjścia: 2 x XLR symetryczne i niezależne słuchawkowe,
- Zakres dynamiki AD: 108 dB RMS nieważony, 111 dBA,
- THD AD: < -100 dB [< 0.001 %]],
- THD+N AD: < -98 dB [< 0.0012 %],
- Przesłuchy AD: > 110 dB,
- Maksymalny poziom wejściowy dla 0 dBFS: +12 dBu,
- Częstotliwość próbkowania [zegar wewnętrzny]: 32, 44.1, 48, 64, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4, 192 kHz,
- Częstotliwość próbkowania [zegar zewnętrzny]: 28 kHz - 200 kHz,
- Wyjścia: 2 x XLR, symetryczne,
- Wyjścia słuchawkowe: 2 x 1/4" TRS [Stereo], w interfejsie i dołączonej przejściówce,
- Zakres dynamiki DA: 112 dB RMS nieważony, 115 dBA,
- THD DA: < -104 dB [< 0.00063%],
- THD+N DA: < -100 dB [< 0.001%],
- Przesłuchy DA: > 110 dB,
- Maksymalny poziom wyjściowy @ 0 dBFS wyjścia liniowe: +15 dBu,
- Maksymalny poziom wyjściowy @ 0 dBFS wyjścia słuchawkowe: +8 dBu,
- Częstotliwość próbkowania [zegar wewnętrzny]: 32, 44.1, 48, 64, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4, 192 kHz,
- Częstotliwość próbkowania [zegar zewnętrzny]: 28 kHz - 200 kHz,
- Pasmo przenoszenia AD/DA, -0.5 dB: 5 Hz - 22 kHz [ 44.1 kHz ],
- Pasmo przenoszenia AD/DA, -0.5 dB: 5 Hz - 34 kHz [ 96 kHz ],
- Pasmo przenoszenia AD/DA, -1 dB: 5 Hz - 50 kHz [ 192 kHz ].
Sekcja cyfrowa:
- Złącza cyfrowe: ADAT I/O, SPDIF I/O [optyczny],
- MIDI: 1 x MIDI I/O [2 x 5-pin DIN], 16 kanałów,
- Jitter: < 1 ns, ADAT in,
- Jitter tłumienie: >30 dB [2.4 kHz].
Sterowniki:
- Windows 7 / Vista / XP SP2 [32 i 64 bitowe],
- Apple Mac OS X 10.5 lub nowszy [Core Audio]