Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

RITTEL, OŻDŻYŃSKI - DYSKURS EDUKACYJNY

29-12-2014, 19:09
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 99.99 zł      Aktualna cena: 75 zł     
Użytkownik net-mart
numer aukcji: 4915910019
Miejscowość Opole
Wyświetleń: 3   
Koniec: 29-12-2014 19:16:52

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1997
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

"DYSKURS EDUKACYJNY" , T.RITTEL, J.OŻDŻYŃSKI ; EDUKACJA, WSP KRAKÓW ZAKŁAD LOGOPEDII i LINGWISTYKUI EDUKACYJNEJ ; KRAKÓW 1997 ; seria : "STUDIA LOGOPEDYCZNE" 3 ; stan : plus db : pieczątki, nieznacznie przybrudzone dolne krawędzie kartek ; przesyłka polecona : 9,30 zł.



SPIS TREŚCI :

Wprowadzenie..................................................................................................................... 7


I. Teoretyczne aspekty badań nad dyskursem edukacyjnym

Grace Wales SHUGAR, Dyskurs dziecięcy. Początki i źródła rozwoju.............................. 11
Barbara BONTECKA, O pojęciu tekstu............................................................................... 21
Janina LABOCHA, Dyskurs jako proces przekazywania wiedzy....................................... 31
Urszula ŻYDEK-BEDNARCZUK, Bogdan ZELER. Strategia i komunikacja w dyskursie edukacyjnym.......................................................................................................... 39
Stefan RITTEL. Modelowanie dyskursu edukacyjnego..................................................... 53
Sławomir SNIATKOWSKI, Dyskurs edukacyjny w literaturze anglojęzycznej. Przegląd
problematyki................................................................................................................. 63


II. Psychologiczne aspekty badań nad dyskursem edukacyjnym

Barbara B0NIECKA, O modelowaniu sytuacji (na przykładzie wypowiedzi dzieci
w wieku przedszkolnym................................................................................................ 71
Maria KIELAR-TURSKA, Uczeń w interakcji z rówieśnikiem lub dorosłym.................... 85
Maria ZAJĄC, Niektóre psychologiczne aspekty badań nad dyskursem edukacyjnym....... 97
Janina LABOCHA, Narracyjny tekst mówiony współtworzony przez dziecko................... 107


III. Językoznawcze aspekty badań nad dyskursem edukacyjnym

Teodozja RITTEL, Słowo w dyskursie edukacyjnym na temat wartości............................ 115
Jan OŻDŻYŃSKI, Formy pierwszej osoby w wypowiedzi wykładowej (na przykładzie
wykładu z geografii)..................................................................................................... 127
Maciej KAWKA, Powiedz to całym zdaniem - czyli o metatekstowych wykładnikach
dyskursu........................................................................................................................ 143
Maria RACHWAŁOWA, Formy adresatywne w literackim dyskursie szkolnym............... 155
Stanisław MILEWSKI, Spoistość struktur CV (spółgłoska = samogłoska) w świetle analizy fonemowej dokonanej przez 6-letnie dzieci........................................................... 163


IV. Kulturowe aspekty badań nad dyskursem edukacyjnym

Jan OŻDŻYŃSKI, Niektóre cechy dyskursu edukacyjnego (na przykładzie wypowiedzi
wykładowej).............. 179
Maria KOSZYK. Jolanta MACHOWSKA, Profilowanie pojęć w dyskursie edukacyjnym
o tematyce religijnej....................................................................................................... 205
Helena SYNOWIEC, Kultura języka nauczycieli w sytuacji lekcyjnej................................ 225
Grzegorz OŻDŻYŃSKI, Odgadywanie dziecięcych zagadek przez dorosłych w programie
telewizyjnym „Do trzech razy sztuka"............................................................................. 233


V. Dydaktyczne aspekty badań nad dyskursem edukacyjnym

Edward BIŁOŚ, Pytajność jako podstawa kształtowania dyskursu edukacyjnego i jego rozwoju historycznego............................................................................................................ 249
Barbara Guzik, „Przetwarzanie rozproszone" i problem ponownego zespolenia w dyskursie
szkolnym............................................................................................................................ 271
Jolanta NOCOŃ, Podręcznik w komunikacji dydaktycznej..................................................... 281
Anna STARZEC, Edukacyjne walory tekstów popularnonaukowych...................................... 291
Jan KIDA, Rozwój twórczej aktywności językowej w procesie nauczania.............................. 301
Maria J. KLIŚ, Praca z tekstem a konstruowanie schematu opowiadania i poziom rozumienia
bajki przez dzieci sześcioletnie.......................................................................................... 315


VI. Logopedyczne aspekty nad dyskursem edukacyjnym

Alicja RAKOWSKA, Język mówiony dzieci lekko upośledzonych umysłowo w sytuacji szkolnej 331
Maria PRZYBYSZ-PIWKOWA, Stan języka a obraz świata w świetle analizy lingwistycznej wypowiedzi osoby z afazją słuchową.......................................................................................... 341
Stanisław MILEWSKI, „Język nianiek" jako specyficzny rodzaj dyskursu edukacyjnego....... 355
Józef SUROWANIEC, „Rozmowa" dziecka z komputerem..................................................... 375


VII. Przedruki

Stefan J. RITTEL, Dyskurs akademicki. Ujęcie systemowe (podrozdział Technologia
wykładu)............................................................................................................................... 383


VIII. Recenzje

(Sławomir Śniatkowski)............................................................................................................. 399
(Edward Polański)....................................................................................................................... 403