RIFTS RPG - SZCZELINY
"Szczeliny" to bardzo niezwykły system, system legenda. Stworzony został przez Kevina Siembiedę, a wydany po raz pierwszy w 1990 roku przez Palladium Books. Od tego czasu jego linia wydawnicza cieszy się niesłabnącym powodzeniem. Palladium wydaje wciąż nowe podręczniki, zawierające rozszerzenia, nowe światy, itd.
Jest to futurystyczny system postapokaliptyczny z elementami cyberpunka, horroru, science-fiction, fantasy, westernu, mitologii i wielu innych motywów. Totalny miks, gdzie każdy znajdzie dla siebie coś ciekawego.
Nadeszła złota era ludzkości. Skolonizowano Układ Słoneczny, a wojna stała się teoretycznie przeszłością. Wszystko wydaje się rozwijać we właściwym kierunku, jednak niewielki konflikt w Ameryce Południowej uruchamia reakcję łańcuchową - następuje atomowa zagłada. Wyzwolone energie duchowe ginących ludzi otworzyły portale do innych wymiarów - szczeliny. Zapanował chaos, potem na Ziemię powrócili starzy bogowie, jak Ares czy Odyn. Z głębin oceanu wynurzyła się Atlantyda zamieszkana przez Splugorthian – ohydną rasę obcych. Jej celem jest zniewolenie innych istot. Równocześnie na Ziemię przybyli też tajemniczy obcy, wyglądający jak ogromne owady.
Gdy ludzkość ponownie się przebudziła z anarchii, niewiele pozostało ze znanego nam świata. Jedną ze bardziej widocznych zmian jest pojawienie się magii, która teraz stała się częścią życia. Na ruinach cywilizacji powstają różnego rodzaju dziwne twory - neofaszystowskie państewka, chciwie zagarniające każdy dostępny skrawek wiedzy i budujące ogromne mechy bojowe. Na tym co pozostało z Meksyku wyrosło wampirze państwo, a reszta ludności, żyjąca w pseudo wolnych państewkach ma niewielki wybór - wegetować, albo zostać pochłoniętym przez któregoś z silniejszych sąsiadów. Najbardziej w cenie pozostaje wiedza o utraconej technologii oraz umiejętność korzystania z magii.
I właśnie tu pojawiają się bohaterowie gry. Co ciekawe nie muszą oni pochodzić z Ziemi tego czasu - system szczelin (rifts) pozwala na pojawienie się w tym świecie praktycznie każdej znanej postaci - krasnoluda, smoka, czy mutanta. Można przenosić tu również ulubione postaci z innych systemów.
System jest bardzo ciekawy, otwarty i pozwala na bardzo wiele zarówno kreatywnym Mistrzom Gry, jak i inteligentnym Graczom.
Stan - dokładnie taki jak na zdjęciach, żadnej ściemy. Zdjęcie w 100% oddaje stan faktyczny. Widać, że podręcznik wiele przeszedł, ale pochodzi z 1995 roku.
Rifts - to praktycznie biały kruk - nie do dostania w Polsce.
Czasem można trafić na podręcznik wystawiany na aukcjach w USA - ale koszt podręcznika i przesyłki bywa przeogromny.
Niedługo na moich aukcjach inne ciekawe podręczniki i materiały do RPG...