Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Richard Prince: Untitled (couple)

11-03-2012, 13:34
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 55 zł     
Użytkownik www_bookoff_pl
numer aukcji: 2112908723
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 6   
Koniec: 11-03-2012 16:25:20
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126

Richard Prince: Untitled (couple)


Dane książki
ISBN 978-[zasłonięte][zasłonięte]63800
Oprawa Oprawa miękka
Ilość stron 96
Wydawnictwo The MIT Press
Język Angielski

Cena: 55.00 PLN (wystawiamy faktury vat)

W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:

Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126

Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16

Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208


Książka do wglądu w Księgarni Muzeum Bookoff.

In Richard Prince's 1977 work Untitled (couple), difference mixes uncannily with sameness. We can't quite tell whether the shiny couple we see is human or android; their clothing seems curiously out of date. Why do they fascinate us? What is it about their typicality that produces an impression of strangeness?

Michael Newman explores Prince's work and his revival of the image through photography—rephotographed reproduced photographs—after the impasses of conceptualism. Newman examines the relation of Prince's work to images appearing in illustrated magazines, advertising, and television during the artist's formative years and argues that the vintage TV series The Twilight Zone is crucial to understanding Prince's use of images in his work. He considers Prince's strategy of rephotographing photographs and looks at the theoretical, cultural, and critical implications of that practice. Drawing on previously unpublished material from a discussion he had with Prince in the early 1980s, Newman places Untitled (couple) within the context of Prince's writings and his other work including the famous Untitled (cowboy) series (rephotographed images of the iconic Marlboro man) and its expression of the role of fantasy in advertising. During the 1960s, structuralism recast the image as text; Prince's work, Newman argues, revived the image in such a way that it is irreducible to text.

Richard Prince is an artist based in New York known as a critic of and commentator on American consumer culture, including movies, advertisements, cartoons, and popular jokes.