Z przyjemnością prezentuję dziś Państwu
cudowną kaflę dekoracyjną.Na lustrze wkomponowana urocza scenka w kobalcie.Sygnowana RICHARD GINORI.Prawdziwy DESIGN dla kolekcjonerów.Kaflę można umieścić w drewnianej ramce i powstanie piękny obrazek.Na pozostałej aukcji posiadam jeszcze jedną.
Stan przedmiotu:na rantach posiada małe otarcia i odpryski(wszystko widoczne na zdjęciu).
Wymiary przedmiotu:około 15cm.
Poniżej dodałam informację dla miłośników:
Po wyprawie Marco Polo do Azji, w Europie rozpoczęła się moda na porcelanę. Marco Polo przywiózł ze sobą opowieści o porcelanowych cudach, o dziwnym i pięknym materiale, wręcz doskonałym. Wkrótce porcelana stała się symbolem dobrobytu i prestiżu. Była wręcz obowiązkowa w posiadłościach wyższych sfer.
Carlo Ginori (zdjęcie powyżej), znany ze swego uwielbienia dla odkryć oraz eksperymentów z transformowaniem rozmaitych materiałów pod wpływem ognia, swoje studia rozpoczął w Grand Duchy we Florencji w 1775 roku. Po raz pierwszy udało mu się wytworzyć porcelanę w jego florenckim pałacu. Do swojej willi w Doccia zamówił odpowiedni piec i ufundował tam najbardziej znaną włoską manufakturę porcelany.
Pod rządami Carlo Benedetto, wraz z przybyciem elektryczności, w fabryce pojawiły się nowatorskie rozwiązania technologiczne. Zainstalowano nowe piece i znacząco zwiększono wydajność produkcji.
23 lutego 1873 roku Giulio Richard założył w Mediolanie stowarzyszenie ceramiczne Richard. Zrzeszało ono fabryki porcelany w St. Cristoforo, Palosco i Sovere. Giulio Richard kupił manufakturę rodziny Palme w Pizie w roku 1887, a w 1896 przyłączył do swojej fabryki wytwórnię w Doccia i sześć, ufundowanych przez rodzinę Ginori, sklepów w Bolonii, Turynie, Rzymie i Neapolu.
Manufaktura Richarda - Richard wprowadziła do swej produkcji wiele nowinek technologicznych. W celu zminimalizowania kosztów ręcznego zdobienia porcelany, zaczęto wykorzystywać specjalne litograficzne kalkomanie. Zbudowano nowe buynki i nowe piece. Zwiększono także produkcję izolatorów elektrycznych
Na początku nowego stulecia stowarzyszenie ceramiczne Richard - Ginori zainicjowało nowatorską proukcję, w której dało się zauważyć istotne zmiany w stylistyce. Nadal produkowane były klasyczne modele, ale w nieco odświeżonych wersjach, gdzie można było dostrzec wpływy Art Nouveau. W ostatnich latach zarządzania fabryką przez Richarda, rozpoczął się proces włączania nowych stylistycznie marek o silnych wpływach sztuki japońskiej. Już przed połączeniem wytwórni Richard z fabryką Tuscan zaprezentowała ona modele inspirowane Art Nouveau na obywającej się w 1894 roku w Turynie wystawie.
W 1856 roku w Laveno, nad brzegiem jeziora Major trzy osoby: Carnelli, Caspani oraz Revelli założyły stowarzyszenie Ceramic Society CCR w magazynie produkującej szkło Franzosini. W roku 1883 firma zmieniła nazwę na Italian Ceramic Society i już wkrótce stała się właścicielem kilku manufaktur produkujących porcelanę, ceramikę, produkty łazienkowe oraz materiały ogniotrwałe.
W roku 1970 otwarto wyścig o prawo zakupu: największa część firmy Richard - Ginori została zakupiona przez instytucję finansową Development, część należy do Liquigas. W 1997 roku manufaktury w Doccia oraz w Laveno zaczęły przynosić większe zyski dzięki finansiście - doktorowi Carlowi Rinaldiniemu.
Niezwykle ważną osobą dla manufaktury Richard Ginori był, zmarły w 1979 roku, architekt, projektant, krytyk oraz ilustrator- Gio Ponti. W latach 1[zasłonięte]923-19 był on dyrektorem artystycznym wytwórni. Zaprojektował i stworzył wiele porcelanowych arcydzieł, które produkowane są po dziś dzień. Okres twórczości Gio Pontiego był dla historii sztuki czasem rozkwitu Deco. Wszechstronna osobowość architekta pozwoliła na zbudowanie relacji pomiędzy sztuką a przemysłem i tworzeniu niepowtarzalnej porcelany poprzez połączenie tych dwóch odległych światów. Taki obraz manufaktury Richard Ginori do dziś znakomicie charakteryzuje aktywność fabryki.