Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Rewolucja w raportowaniu biznesowym Interesariusze

27-01-2014, 7:25
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 47.50 zł     
Użytkownik Sanarksiegarnia
numer aukcji: 3835996575
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 1   
Koniec: 27-01-2014 07:20:51

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2011
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

e-mail: [zasłonięte]@onet.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753








Stron: 260
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2011
Oprawa: twarda, szyta
   
   

        
Rewolucja w raportowaniu biznesowym Interesariusze, konkurencyjność, społeczna odpowiedzialność

Paulina Roszkowska

Książka, którą Autorka proponuje czytelnikowi–menedżerowi, pracownikowi korporacji czy firmom sektora MŚP, studentowi i innym zainteresowanym – to próba odpowiedzi na cztery pytania: co raportować?, komu raportować?, po co raportować? oraz jak raportować? Zaproponowane wskazówki, mające bez­pośrednie zastosowanie do praktyki biznesu, poparte zostały przykładami raportowania światowych liderów społecznej odpowiedzialności, takich jak BASF, P&G, Wal-Mart czy BAT.


Prof. Andrzej Herman, Dziekan Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie W Szkole Głównej Handlowej w Warszawie:

 

Wiele przedsiębiorstw na świecie dostrzegło potrzebę działania społecznie odpowiedzialnego, jednak nieliczni dostrzegają jej związek nie tylko z procesami wzrostu swojej wartości ekonomicznej, ale także z potrzebą zasadniczej zmiany filozofii zarządzania. Autorka, podejmując ten problem, trafia w jego sedno. Klarownie łączy w nim wykład akademicki, ilustrując go prezentacją wyników swoich badań em­pirycznych. Książka ta może być inspirującym przewodnikiem po tym nowym obszarze teorii i praktyki zarządzania współczesną firmą.


Prof. nadzw. dr hab. Elżbieta Mączyńska, Prezes Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego:

Idea społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw to niewątpliwie idea szlachetna i potrzebna, mająca służyć dobru społecznemu. Zarazem dzisiejsza gospodarka globalna niemal codziennie dostarcza dowo­dów na to, że idea ta nie przekłada się, niestety, na rzeczywistość. W świecie biznesu roi się bowiem od rozmaitych skandali, nadużyć i innych nieprawidłowości, a poświęcone temu tematowi prace nierzadko traktowane są jako przykrywka patologicznych działań korporacji. Lektura książki Pauliny Roszkow­skiej – pierwszej pozycji dotyczącej komunikowania działań z obszaru społecznej odpowiedzialności na polskim rynku – umożliwia lepsze zrozumienie tej problematyki.



Spis treści:

Wstęp
 
Co raportować? – Społeczną odpowiedzialność
 
Rozdział 1. Współczesne znaczenie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
Wprowadzenie
1.1. Nowa rola przedsiębiorstwa – nowa odpowiedzialność?
1.2. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw – definicje, definicje…
1.3. Obszary społecznej odpowiedzialności – koncepcja zrównoważonego rozwoju
1.4. Modele społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw
1.5. Społeczna odpowiedzialność – za… i przeciw
Komu raportować? – Interesariuszom
Rozdział 2. Raportowanie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa – elementem współczesnego raportowania biznesowego

Wprowadzenie
2.1. Inwestor vs. interesariusz
2.2. Budowanie „zdrowych” relacji z otoczeniem
2.3. Wartość informacji w relacjach przedsiębiorstwa z jego interesariuszami
2.4. Współczesne modele raportowania biznesowego
2.5. Raport społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
2.6. Raportowanie społecznej odpowiedzialności w Polsce i na świecie
Po co raportować? – Konkurencyjność
Rozdział 3. Poziom vs. korzyści raportowania społecznej odpowiedzialności
Wprowadzenie
3.1. Raportowanie społecznej odpowiedzialności w ocenie zarządzających
3.2. Koncepcje konkurencyjności a społeczna odpowiedzialność
3.3. Charakterystyka badania
3.4. Analiza poziomu raportowania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w wybranych branżach GPW w Warszawie
3.5. Wpływ ujawnień społecznych, środowiskowych i ekonomicznych na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstw produkcyjnych, usługowych, banków
Jak raportować? – Zgodnie z 5 elementami modelu
Rozdział 4. Tworzenie raportów społecznej odpowiedzialności

Wprowadzenie
4.1. Strategie komunikacji społecznej odpowiedzialności
4.2. Regulacje w zakresie raportowania społecznej odpowiedzialności
4.3. Proces tworzenia (opracowania) raportu
4.4. Uniwersalny model raportowania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
A w praktyce…
Rozdział 5. Cechy modelowego raportu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa na przykładach

Wprowadzenie
5.1. Treść i jakość raportów (przykład BASF i PKN Orlen)
5.2. Integracja społecznej odpowiedzialności ze strategią biznesową (przykład Procter & Gamble)
5.3. Zakres raportowania (przykład Wal-Mart)
5.4. Dialog z interesariuszami (przykład BAT Polska)
5.5. Zewnętrzna weryfikacja raportów w kontekście budowy zaufania
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Załączniki




© PanelReklamowy