Revuenon MC 50mm F1,7 - mocowanie Pentax
Revue (Revuenon) to marka pod jaką sieć zachodnioniemieckich domów handlowych Quelle oferowała sprzęt fotograficzny najczęściej bardzo znanych producentów. W latach 70 i 80 było na rynku wielu doskonałych producentów dziś już legendarnej jakości optyki jak Kino, Komina, Fujica czy Tomioka. Ta ostatnia odpowiadała za obiektywy Revuenon o jasności 1,2, a także za część szkieł o jasności 1,4. Kto odpowiadał za konstrukcję szkieł 1,7 ciężko dociec, lecz niewykluczone, że również Tomioka.
Jest to bardzo ostry obiektyw nie widać pod tym względem różnic pomiędzy nim a Pentaxem 50/1,7. Doskonałe szkło do fotografowania w każdej sytuacji, portretów oraz całej sylwetki. Bardzo dobra rozdzielczość, doskonałe odwzorowanie kolorów nawet przy maksymalnym otworze przysłony oraz bardzo ładne rozmycie tła, to główne zalety tego szkła. Obiektyw zapewnia doskonałą ostrość, odwzorowanie kolorów i kontrast zdjęć. Świetnie sprawdza się także w fotografii makro z pierścieniami pośrednimi.
Konstrukcja: Z najlepszych czasów czyli sam metal i szkło, konstrukcja bez kompromisów. Zakres przysłon 1,7-22 co pół działki. Gwint mocowania filtrów 49mm. Pracuje ze wszystkimi analogowymi i cyfrowymi lustrzankami Pentaxa w trybie manualnym i AV.
Mechanika: Bez zarzutu, pierścień ostrości nie ma żadnych luzów, pracuje płynnie z niezwykle przyjemnym oporem. Pierścień przysłony również pracuje płynnie i precyzyjnie w całym zakresie. Listki czyste i suche, bez śladów zaolejenia, pracują idealnie.
Optyka: Soczewki w stanie idealnym. Powłoki bez zarzutu. Wewnątrz czysto, trudno dostrzec nawet pyłki. Minimalna odległość ostrzenia 45cm.
Stan Wizualny: Przepiękny, oksyda w stanie idealnym, na korpusie idealna czerń, nawet na krawędziach nacięć pierścienia przysłony nie ma otarć. Gwint mocowania filtrów jest czarny jak smoła i nie ma żadnych zadrapań. Bagnet idealny, guma na pierścieniu ostrości w stanie idealnym.
W zestawie:
- obiektyw
- dekielek przedni brak
- dekielek tylny
- filtr Skylight 1A
(Filtr Skylight może być na stałe zamocowany na obiektywie jako filtr ochronny, bardziej niż filtr UV wskazany do używania na co dzień. Odcina promienie ultrafioletowe i zmniejsza nieznacznie zamglenie kadru. Zastosowanie filtra gwarantuje uzyskanie właściwej równowagi barwnej w każdych warunkach oświetleniowych i naturalny odcień skóry. Zalecany jest do zdjęć w cieniu przy słonecznej pogodzie i bezchmurnym niebie. Nie zmniejsza ilości światła, nie wymaga więc korekcji naświetleni)
Zdjęcia zawsze przedstawiają sprzedawany obiektyw !
Zdjęcia do aukcji wykonane obiektywem Pentax-M 50mm F1,7 przy przysłonie F5,6 wystawionym na innej aukcji.
|