|
Resonance of Fate to kolejny przedstawiciel nowej generacji japońskiej odmiany gatunku gier fabularnych zaprojektowany przez studio deweloperskie tri-Ace, autorów Infinite Undiscovery oraz Star Ocean: The Last Stand. W dostarczeniu produktu na rynek pomogła mu japońska firma SEGA, która przejęła w tym konkretnym przypadku rolę wydawcy od Square Enix.
W Resonance of Fate wcielamy się w 17-letniego najemnika Zephyra, który nie bacząc na konsekwencje walczy u boku tej organizacji wojskowej, która zapłaci więcej. W przygodzie towarzyszy mu 26-letni były żołnierz Vashron oraz 19-letnia kobieta określana mianem Test Subject No. 20, będąca uciekinierką z nielegalnego laboratorium. Akcja End of Eternity osadzona została w potężnej, futurystycznej metropolii Burzel, której wiele milionów mieszkańców jest członkami wpływowego monoteistycznego kościoła, oddziałującego w dużym stopniu na ich codzienne, życiowe decyzje. Wiąże się z nim największa tajemnica wirtualnego świata gry – szarzy ludzie nie wiedzą tak naprawdę co znajduje się poza murami miasta Burzel. Tło dla wydarzeń stanowi problem ekologii, który niejednokrotnie wpłynie na rozwój wypadków i stosunki między bohaterami.
Rozgrywka, jak na gatunek jRPG, jest dosyć niekonwencjonalna. O ile bowiem poruszanie się po lochach i różnego rodzaju lokacjach przebiega w tradycyjny sposób (gracz kontroluje postać z widoku TPP), o tyle walki łączą w sobie turowe pojedynki znane choćby z serii Final Fantasy z bitwami rozgrywanymi w czasie rzeczywistym, charakterystycznymi dla cyklu Star Ocean. Rywalizacja generalnie przypomina najlepsze amerykańskie filmy akcji. Jest to zasługą zastosowania jako głównej broni różnego rodzaju pistoletów, karabinów i strzelb. Potęguje to fakt, że gracz kontroluje tylko jedną spośród maksymalnie trzech postaci wchodzących w skład drużyny. Reszcie może jedynie wydawać polecenia oraz programować im przed walką kolejne posunięcia.
Produkcja charakteryzuje się oprawą graficzną stworzona na poziomie adekwatnym do mocy konsol PlayStation 3 i Xbox 360. Jej efektowność zwiększa dodatkowo dynamiczny montaż, zauważalny w szczególności podczas pojedynków.
|
|