Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

RESOCJALIZACJA NIELETNICH Zakłady Poprawcze AGRESJ

24-01-2012, 5:57
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 60 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2042096456
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 10   
Koniec: 16-01-2012 22:35:34

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2009
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha






e-księgarnia antykwariat
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl







KATEGORIE - kliknij i wybierz:







47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytułem: nick i nr aukcji






________P O C Z T A
_______


I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - priorytet 10,00 zł
*2 książki - priorytet 11zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka - priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł


____K U R I E R (DPD)____

I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 - 3 książek - 14 zł
*3 - 10 książek - 18 zł
*

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1- 3 książek 18,00 zł
* 3- 10 książek 22,00 zł *








KOMPETENCJE ZAWODOWE PEDAGOGÓW W PRACY Z NIELETNIMI AGRESORAMI

Autor: ANNA KARŁYK-ĆWIK
328 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2009


Książka składa się z części teoretycznej oraz badawczej. W pierwszej Autorka dokonuje wnikliwej analizy problematyki wiążącej się z pracą resocjalizacyjną z nieletnimi agresorami zwracając szczególną uwagę na jej uwarunkowania pedeutologiczne. W części empirycznej prezentuje wyniki własnych, oryginalnych badań analizujących m.in. zagadnienie kompetencji zawodowych pedagogów resocjalizacyjnych oraz przebieg pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi agresorami w kontekście samooceny kompetencji zawodowych pedagogów. Zwraca tu uwagę na takie kwestie jak: formy, metody i środki oddziaływań resocjalizacyjnych, optymalizowanie oddziaływań resocjalizacyjnych wobec wychowanków zakładów poprawczych, styl pracy i efektywność oddziaływań wychowawczych wobec nieletnich agresorów. Pracę dopełniają wnioski oraz bogata bibliografia, a także autorski kwestionariusz ankiety dla wychowawców nieletnich agresorów.

Spis treści

WSTĘP

Część pierwsza WPROWADZENIE TEORETYCZNE

Rozdział I. Praca resocjalizacyjna z nieletnimi agresorami

1. Agresja w obrazie wykolejenia przestępczego
2. Diagnoza resocjalizacyjna
3. Oddziaływania resocjalizacyjne o charakterze wychowawczym.,
Oddziaływania resocjalizacyjne o charakterze (psycho)terapeutycznym wobec agresywnych nieletnich
4.1. Strategia behawioralna
4.2. Strategia poznawcza
4.3. Strategia humanistyczna
4.4. Eklektyczne podejście do resocjalizacji nieletnich agresorów
4.4.1. Behawioralno-poznawcze metody redukowania agresji poprzez wzmacnianie samokontroli
4.4.2. Psychoedukacyjne metody uczenia nieagresywnych nawyków w treningu umiejętności społecznych
4.4.3. Terapia pedagogiczna
4.4.3.1. Arteterapia w resocjalizacji

Rozdział II. Pedeutologiczne uwarunkowania pracy resocjalizacyjnej
1. Charakterystyka pedagoga-wychowawcy - przegląd wybranych propozycji w kontekście głównych nurtów refleksji pedeutologicznej
2. Współczesne modele nauczyciela-pedagoga specjalnego
3. Kompetencje zawodowe - techniczne i praktyczno-moralne - pedagoga resocjalizacyjnego
4. Kształcenie i przygotowanie zawodowe pedagogów do pracy z nieletnimi w placówkach resocjalizacyjnych

Część druga ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE

Rozdział III. Metodologiczne podstawy badań własnych
1. Orientacja metodologiczna
2. Cele i zakres problematyki badań
3. Problemy badawcze
4. Hipotezy robocze
5. Zmienne i wskaźniki
6. Metody, techniki i narzędzia badawcze
7. Organizacja i przebieg badań ."
8. Charakterystyka badanych osób

Część trzecia ANALIZA WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH

Rozdział IV. Kompetencje zawodowe pedagogów resocjalizacyjnych
1. Samoocena poziomu kompetencji zawodowych pedagogów resocjalizacyjnych
1.1.Samoocena poziomu kompetencji praktyczno-moralnych wychowawców nieletnich agresorów
1.2.Samoocena poziomu kompetencji technicznych wychowawców nieletnich agresorów
2.Samoocena poziomu poszczególnych grup kompetencji zawodowych pedagogów resocjalizacyjnych a ich doświadczenie i przygotowanie zawodowe
2.1.Samoocena kompetencji zawodowych wychowawców nieletnich agresorów a doświadczenie zawodowe
2.2.Samoocena poziomu kompetencji zawodowych wychowawców nieletnich agresorów a przygotowanie do pracy zawodowej

Rozdział V. Przebieg pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi agresorami a samoocena kompetencji zawodowych pedagogów

1.Diagnozowanie, formułowanie celów pracy i zadań oraz planowanie oddziaływań względem nieletnich agresorów - postulowanie i projektowanie działań
1.1. Diagnozowanie wychowawcze
1.2.Formułowane cele pracy wychowawczo-terapeutycznej z nieletnimi agresorami i ich związek z samooceną poziomu kompetencji zawodowych pedagogów
1.3.Preferowane zadania wychowawcy nieletnich agresorów i ich związek z samooceną poziomu kompetencji zawodowych
1.4.Planowanie oddziaływań wychowawczo-tearpeutycznych wobec nieletnich agresorów i związek sposobów planowania z samooceną poziomu kompetencji zawodowych pedagogów
2.Formy, metody i środki oddziaływań resocjalizacyjnych wobec nieletnich agresorów - realizowanie działań
2.1.Formy pracy resocjalizacyjnej stosowane przez wychowawców nieletnich agresorów i ich związek z samooceną poziomu kompetencji zawodowych pedagogów
2.2.Metody i techniki oddziaływań stosowane przez wychowawców nieletnich agresorów i ich związek z samooceną poziomu kompetencji zawodowych pedagogów
2.3.Środki realizacji oddziaływań stosowane przez wychowawców nieletnich agresorów i ich związek z samooceną poziomu kompetencji zawodowych pedagogów
3. Optymalizowanie oddziaływań resocjalizacyjnych wobec wychowanków zakładów poprawczych
4. Styl pracy z nieletnimi agresorami
4.1.Nastawienie pedagogów do wychowanków i własnej pracy
4.2.Rozumienie roli zawodowej oraz spostrzeganie właściwości i cech niezbędnych do "pracy sobą" przez pedagogów resocjalizacyjnych
4.3. Sposoby reagowania i wywierania wpływu wychowawczego przez pedagogów
5. Efektywność oddziaływań resocjalizacyjnych wobec nieletnich agresorów w ocenie wychowawców
5.1.Efektywność oddziaływań resocjalizacyjnych a poziom kompetencji zawodowych w samoocenie wychowawców nieletnich agresorów
5.2.Właściwości wychowawcy wpływające na skuteczność oddziaływań względem nieletnich agresorów oraz ich związki z poziomem kompetencji zawodowych
pedagogów resocjalizacyjnych
5.3.Ocena skuteczności wybranych metod i środków oddziaływania resocjalizacyjnego w opinii wychowawców nieletnich agresorów

PODSUMOWANIE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH
WNIOSKI
Bibliografia
Aneks