Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

RESOCJALIZACJA Niedostosowanie Uczniów Młodzieży

24-01-2012, 5:57
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 40 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2042391561
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 10   
Koniec: 17-01-2012 01:04:42

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha





e-księgarnia antykwariat
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl







KATEGORIE - kliknij i wybierz:






 
 
47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439   
 


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytułem: nick i nr aukcji






________P O C Z T A
_______


I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - priorytet 10,00 zł
*2 książki - priorytet 11zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka - priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł

____K U R I E R (DPD)____
I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 - 3 książek - 18 zł
*3 - 10 książek - 22 zł
*

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1- 3 książek 28,00 zł
* 3- 10 książek 28,00 zł *  





Środowiskowy kontekst niedostosowania społecznego młodzieży

Renata M. Ilnicka
[pozycja nowa]
wydanie 2008 r.
Format: B5
Ilość stron: 219
Oprawa: Miękka
_________________________________________________________________________________________
Opis książki

Inspiracji do przeprowadzenia badań i napisania książki dostarczyły Autorce  obserwacje poczynione w trakcie wieloletniej praktyki zawodowej oraz studia literatury przedmiotu.

 W sposób szczególny uwzględniono środowiskowy kontekst niedostosowania społecznego uczniów w okresie adolescencji, który uważa się za najważniejszą fazę życia kształtującą osobowość człowieka. W tym okresie nasila się tendencja do uniezależniania się od rodziców, następują gwałtowne zmiany w sferze życia emocjonalnego, pojawiają się takie zachowania jak: arogancja, buntowniczość, lekceważenie autorytetów. Wtedy to młody człowiek przeszacowuje swoje dotychczasowe wartości oraz wybiera nowe, własne.

Praca stanowi ważne uzupełnienie istniejącej wiedzy w zakresie środowiskowych uwarunkowań niedostosowania społecznego nastolatków.
 Uwzględnia w szczególności wpływ warunków społeczno-ekonomicznych na ich aspołeczne zachowania.
Głównym celem pracy jest ustalenie, które z czynników socjo-kulturowych najczęściej współwystępują z niedostosowaniem społecznym młodzieży. Pracę podzielono na dwie zasadnicze części.
Pierwszą - poświęcono rozważaniom teoretycznym. Wyodrębniono i opisano środowiska społeczne, w których funkcjonuje jednostka. Analizując aspekty teoretyczne związane z procesem socjalizacji, zwrócono uwagę na rolę rodziny, szkoły, grupy rówieśniczej i pośrednie środowiska wychowawcze w genezie niedostosowania społecznego. W wyniku analiz różnych ujęć tego problemu w literaturze przedmiotu, podjęto próbę stworzenia własnego modelu teoretycznego, dotyczącego przyczyn, przebiegu i skutków zachowań aspołecznych. Następnie zweryfikowano je w konfrontacji z uzyskanymi wynikami badań własnych. W celu obiektywnej i głębszej eksploracji zjawiska niedostosowania społecznego i jego zależności, zastosowano odpowiednie procedury i techniki badawcze.
Wykorzystano narzędzia wystandaryzowane, jak i konstrukcji własnej. Zamieszczono je w formie aneksu, jako pomoc metodyczną dla studentów zainteresowanych problematyką niedostosowania społecznego.

Część druga pracy przedstawia wyniki badań w grupie uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Przeprowadzono je koncentrując się na: wstępnej identyfikacji młodzieży niedostosowanej społecznie, analizie środowiska rodzinnego, rówieśniczego, szkolnego oraz lokalnego i regionu w doświadczeniu badanych. Ukazano też rolę mass mediów jako pośredniego środowiska wychowawczego. Warto podkreślić, że końcowa część książki zawiera program profilaktyczny będący praktyczną propozycją dla pedagogów i nauczycieli, mającą na celu przeciwdziałanie zjawiskom aspołecznym, uważanym za szkodliwe w funkcjonowaniu młodzieży w roli ucznia.
Jak akcentuje Autorka, książka jest adresowana m.in. "do pedagogów szkolnych, nauczycieli, wychowawców placówek opiekuńczo-resocjalizacyjnych, którzy w swojej praktyce zawodowej rozwiązują problemy "trudnych" dzieci.
Książka może okazać się także przydatna studentom kierunków pedagogicznych, zwłaszcza pedagogiki resocjalizacyjnej oraz osobom zainteresowanym problematyką wychowania młodzieży".

Spis treści
Wstęp

Rozdział I. Terminologia i problematyka niedostosowania społecznego w literaturze przedmiotu

1. Teorie i definicje niedostosowania społecznego
2. Stadia i przejawy procesu niedostosowania społecznego
3. Objawy niedostosowania społecznego

Rozdział II. Środowiska socjalizacji w etiologii niedostosowania społecznego

1. Proces socjalizacji i jego mechanizmy
2. Bezpośrednie i pośrednie środowiska socjalizacji
2. Ht Środowisko rodzinne
2.2. Środowisko rówieśnicze
2.3. Środowisko szkolne
2.4. Pozaszkolne środowiska wychowawcze
2.5. Mass media jako pośrednie środowisko wychowawcze

Rozdział III. Środowiskowy kontekst niedostosowania społecznego młodzieży w świetle wyników badań

1. Wstępna identyfikacja młodzieży niedostosowanej społecznie
1.1. Rozmiary i płaszczyzny niedostosowania społecznego
1.2. Przejawy zachowań aspołecznych
2. Środowisko rodzinne w doświadczeniu adolescentów
2.1. Cechy formalne środowiska rodzinnego
2.2. Sytuacja wychowawcza w rodzinie
2.2.1. Cechy środowiska rodzinnego a postawy rodzicielskie
3. Środowisko rówieśnicze
3.1. Pozycja młodzieży w formalnej strukturze klasy szkolnej
3.2. Właściwości charakteryzujące nieformalne grupy rówieśnicze
4. Środowisko szkolne
4.1. Realizowanie roli ucznia
4.2. Pozycja młodzieży w formalnej strukturze klasy szkolnej jako czynnik sprzyjający poszukiwaniu alternatywnych grup odniesienia
5. Mass media jako pośrednie środowisko wychowawcze
5.1. Rodzaj i częstotliwość preferowanych form kontaktu z mediami
5.2. Wpływ mass mediów na niedostosowanie społeczne młodzieży
6. Sytuacja społeczno-ekonomiczna regionu a zachowania aspołeczne młodzieży
Podsumowanie i wnioski dla praktyki pedagogicznej

Program profilaktyczny. Przeciwdziałanie zachowaniom agresywnym wśród młodzieży
1. Diagnozowanie problemu
2. Oddziaływania profilaktyczne w pracy edukacyjno-terapeutycznej
3. Ewaluacja programu profilaktycznego - pomiar etapu realizacji celów i efektów stosowanych oddziaływań

Bibliografia
Aneksy
1. Lista Zachowań konstrukcji K. Zajączkowskiego
2. Skala Nieprzystosowania Społecznego L. Pytki
3. Arkusz Niedostosowania Społecznego Ucznia Szkoły Średniej
4. "Test wyboru" J. L. Moreno
5. Ankieta dla ucznia "Stosunki koleżeńskie"
6. Ankieta dla ucznia "Ja i mass media"
7. Arkusz zbiorczy - Sytuacja szkolna dziecka