Resident Evil: The Mercenaries 3D to druga część kultowej serii survival horror wydana na Nintendo 3DS. Tym razem gracze
otrzymują możliwość zagrania w wariację na temat trybu Mercenaries Mode, znanego z gier Resident Evil 4 oraz Resident Evil 5.
Produkcja została opracowana przez firmę Capcom.
Zgodnie z nazwą Resident Evil: The Mercenaries 3D pozwala wziąć udział w wymagających misjach najemników znanych z
Resident Evil 4 i Resident Evil 5 na stacjonarne konsole, wzbogaconych o nowe opcje zabawy oraz szereg dodatkowych grywal-
nych postaci znanych fanom serii. Gracze zmagają się w nich z hordami przeciwników i nieubłaganie biegnącym czasem,
walcząc o jak najlepszy wynik punktowy. Możemy wcielić się w jednego z kilku bohaterów – m.in. w Chrisa Redfielda, Claire Redfield,
Jacka Krausera i Hunka – przy czym każdy z nich posiada wady i zalety. Rozgrywkę toczy się w towarzystwie postaci kontrolowanej
przez sztuczną inteligencję, lub też przez przyjaciela z drugim Nintendo 3DS (WiFi). W grze zaimplementowano również system
rozwoju postaci oraz posiadanych broni.
Wzorem Resident Evil: Revelations, w Resident Evil: The Mercenaries 3D zastosowanie znalazł zupełnie nowy system
sterowania, pozwalający sprawować pełną kontrolę nad postacią (w trakcie celowania do przeciwników możemy chodzić).
W niepamięć odchodzą zatem sytuacje, gdy podczas walki gracz był zmuszony do pozostawania w miejscu i narażania się na
ataki zombiaków oraz innych stworów. W Revelations po lokacjach można biegać i strzelać jednocześnie w sposób jak
najbardziej swobodny. Pociągnęło to jednak za sobą zwiększenie poziomu trudności gry – przeciwnicy są szybsi i sprytniejsi.
Produkcja robi użytek z wbudowanego w konsolę łącza Wi-Fi, umożliwiając toczenie rozgrywki w trybie kooperacji (dedykowanym
dwóm osobom). Wykorzystuje również inne funkcje konsoli Nintendo 3DS, w tym wsparcie dla technologii 3D.