Resident Evil 5 Gold Edition zawiera:
- Gre Resident Evil 5
- Lost in Nightmares - W ramach rozszerzenia Lost in Nightmares gracz odwiedza mroczną rezydencję Spencera znaną z pierwszej odsłony cyklu (wydanej w 1996 roku). Dokona tego wcielając się w Chrisa Redfielda oraz Jill Valentine – członkinię zespołu STARS w RE, RE3: Nemesis, RE: The Umbrella Chronicles oraz BSAA w RE5. Jednym z największych atutów tego dodatku jest oczywiście możliwość odwiedzenia znanych lokacji, ukazanych tych razem w nowoczesnej, w pełni trójwymiarowej szacie graficznej.
- Desperate Escape - Dodatek prezentuje wydarzenia poprzedzające końcowe sceny z Resident Evil 5. Mianowicie, prowadzimy w nim do boju wspomnianą już Jill i Josha Stone’a, członka organizacji BSAA – Bioterrorism Security Assessment Alliance, tej samej, do której należy Sheva. W ramach rozszerzenia staramy się uciec z obiektów należących do korporacji farmaceutycznej Tricell i wesprzeć Chrisa Redfielda oraz Shevę Alomar w ich ostatecznym starciu z Albertem Weskerem. W międzyczasie rozprawiamy się oczywiście z dziesiątkami przeciwników.
-
4 nowe kostiumy
Piąta część cyklu wirtualnych horrorów, znanego w Japonii pod nazwą Biohazard. Akcja została umieszczona 10 lat po zniszczeniu Raccoon City, czyli w 2008 roku. Wraz z Chrisem Radfieldem odwiedzamy gorącą Afrykę – miejsce pochodzenia tajemniczego wirusa o nazwie T-virus.
Resident Evil 5 jest kolejną odsłoną cyklu wirtualnych horrorów, znanego w Japonii pod nazwą Biohazard. Kraj Kwitnącej Wiśni został wymieniony dlatego, iż właśnie z niego wywodzi się firma Capcom, odpowiedzialna za całą wspomnianą serię. Chociaż za „piątką” stoi Jun Takeuchi, a zatem ojciec sagi RE (jak również marki Onimusha), to nowy epizod dość wyraźnie różni się od swoich poprzedników.
Dalekowschodni developerzy zrezygnowali ze statycznej kamery, prezentującej bieg wydarzeń niczym w archaicznych pecetowych produktach spod znaku Alone in the Dark. Teraz postać głównego bohatera obserwujemy z tyłu, czyli dokładnie tak samo, jak w typowych trójwymiarowych grach akcji. Pewnej zmianie uległo także środowisko, ponieważ zwiedzamy m.in. osadę pośród piasków pustyni w ciągu dnia. Rzecz jasna kluczowym elementem zabawy pozostał strach, powodowany najczęściej przez rozmaite maszkary. Standardowo protagonista dysponuje szeregiem różnych rodzajów broni, aby móc bezproblemowo radzić sobie z przeważającym liczebnie przeciwnikiem – arsenał obejmuje np. nóż, shotgun, pistolet, karabin maszynowy czy granaty
Tryb gry: single / multiplayer