Remington Super Slam Hunting: Africa jest drugą grą z serii myśliwskich strzelanek stworzonej przez studio Jack of All Games na zlecenie firmy Mastiff. Prace deweloperskie toczyły się równolegle z Remington Super Slam Hunting: North America, a gra ukazała się w sklepach zaledwie dwa dni po premierze pierwszej części cyklu.
Jak sugeruje tytuł, gracze mają okazję wziąć udział w wirtualnym safari. Kampania główna oferuje 35 zróżnicowanych misji, w trakcie których zapolować można na 15 gatunków afrykańskich zwierząt, w tym tzw. „wielką piątkę” (lew, bawół, nosorożec, słoń i leopard).
Pod względem mechaniki rozgrywki Remington Super Slam Hunting: Africa to dynamiczna, zręcznościowa strzelanina FPP z rodzaju „celowniczków”. Zadaniem gracza jest naprowadzić celownik broni na wybrane zwierzę (lub obiekt) i w odpowiednim momencie pociągnąć za spust. Nagradzane są refleks, precyzja, odległość strzału, a także ciągłość trafień. Dla miłośników zabawy wieloosobowej przewidziano 4-osobowy multiplayer z opcjami kooperacji i rywalizacji.
Deweloperzy z Jack of All Games zadbali o spory asortyment dostępnej broni i elementów wyposażenia myśliwskiego. Podczas wirtualnych polowań gracze mogą skorzystać przede wszystkim z wiernie odwzorowanych modeli pistoletów, strzelb i karabinów produkowanych przez firmę Remington.
Technicznie, gra korzysta z rozwiązań, które zastosowane zostały także w Super Slam Hunting: North America. Jakość oprawy wizualnej jest porównywalna do konkurencyjnych produkcji (np. Dangerous Safari), co przekłada się na uproszczone trójwymiarowe modele zwierząt oraz mało realistyczne animacje ruchu. Niedostatki grafiki rekompensuje jednak duża różnorodność lokacji, a także możliwość polowań w zmiennych warunkach oświetleniowych i pogodowych.
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: podzielony ekran / wspólny ekran Liczba graczy: 1-4