Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Relikwia religia religijnosc Kalwaria patnicy

19-01-2012, 15:24
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: 45 zł      Aktualna cena: 45 zł     
Użytkownik boni_mores
numer aukcji: 2038190629
Miejscowość Krosno
Kupiono sztuk: 1    Licytowało: 1    Wyświetleń: 8   
Koniec: 13-01-2012 23:22:12
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Tytuł: nn Normal NEMO 4 105 2[zasłonięte]007-06T13:36:00Z 2[zasłonięte]011-01T15:48:00Z 1 882 5292 dom 44 12 6162 11.5606

 

 

 

 

 

 

Tytuł: Obraz osobliwy

 hermeneutyczna lektura źródeł etnograficznych Wielkie opowieści

Autor: Joanna Tokarska- Bakir

Stron: 412 + 67 ilustracji

Stan: dobry, oprawa miękka, lakierowana

Wielkość: 20,5 x 14 cm

 

Niestety w opisie mogę zamiesić jedynie fragmenty spisu treści ze względu na jego rozmiar:

 

Spis treści

Podziękowania...........................................        7

Wprowadzenie: Od „gęstego opisu" do une lecture serree......      11

„Imago insolita: wielkie i małe opowieści" ..............      11

„...Hermeneutyczna lektura..." .......................      13

„...źródeł etnograficznych"...........................      17

Przedmiot badania a przedmiot poznania .............      22

Kłopoty z ustnością .................................      25

„Ustny sposób bycia w świecie" versus „moment

ustny" rozproszony w kulturze....................      27

Obraz prawdziwy, „nie-ręką-ludzką-uczyniony",

jako symptom ontologii archaicznej................      31

Rozdział I: Nierozróżnialność: gra jako model religijności.....      33

Wprowadzenie: etyka uogólnienia   ...................      33

Pytanie, jego tryb i przedmiot badań..................      35

Gra sztuki - gra religii...............................      38

Plan pracy  .........................................      43

Część 1. Gra sztuki   ....................................      44

Kategoria gry   ......................................      44

Religijność jako gra: zapowiedź projektu ..............      47

Mimesis w sztuce   ...................................      50

Nierozróżnialność w sztuce .     ...........   ......              52

 

 

Część 2. Religijność jako gra   ............................      55

Nierozróżnialność w religii   ..........................      53

Kryzys przedstawieniowości: wersja Czesława Miłosza   . .      55

Świadomość rozszczepiona .......................'...      5*-

Kryzys przedstawieniowości a zasada nieodróżniania

Nierozróżnialność z bliska: rytuał i maska .............      63

Inicjacja u Arapeszów i w Europie:

zaczarowanie, odczarowanie i z powrotem   .........      65

Dwa światy i trzy świadomości.......................      7~

„Religijność ludowa jako gra": wnioski i plan pracy.....      ~3

Rozdział II: Podwójność gry ...............................      75

Część 1. Nierozróżnialność „typu ludowego": misterium

pasyjne w Kalwarii Zebrzydowskiej   ..................      78

Część 2. Podwójność gry   ...............................      83

Poniedziałek zaczyna się w sobotę....................      86

Nierozróżnialność i izolacja świadomościowa..........      92

„Ziarno prawdy" i „prawda legendy".................      %

Rozdział III: Medytacja nad końcem. Koniec na początek  .....    101

Część 1. Wyobrażenia o końcu jako źródło wiedzy

o granicach kultury  .................................     102

Michalda czyli Sybilija...............................     104

Religia, fundament um inconcussum   ....................     l OS

O świecie, który się przeważa ........................     111

Konkluzja na koniec   ................................     115

Część 2. Kalwaryjska Księga łask jako źródło wiedzy

o granicach kultury  .................................     117

Etnograficzna spekulacja o Księdze....................     129

Rozdział IV: Pisemny wymiar ustności: sybiłija-biblija  ........     131

Część 1. Pismo i imię...................................     132

Dlaczego „prawdziwy pątnik" chwyta za pióro   ........     133

Sakralny wymiar pisma: znów nierozróżnialność.......     136

Imię i przemoc  .....................................     li?

Bytowy wymiar języka ..............................    147

Pismo sakralne jako paraliż czasu.....................     150

Zapis i odczytywanie imienia   ........................     154

„Platońskie marzenie" - dekonstrukcja lethe  ...........    159

Remat jako ślad ontologii archaicznej   .................    162

Remat jako prognostyk ustności......................    164

Remat u piśmiennych: „ślepy bibliotekarz"   ............    166

Wnioski...........................................    169

Część 2. Pismo - źródłem ustności: Sybilla czyli

Michalda   ..........................................    171

Sybilija-biblija ......................................    177

Sybilla-Michalda-Helena: zasada trzech jedności mitu

po raz pierwszy   .................................    178

Rozdział V: Trzy jedności mitu: jedność czasu i osób..........    181

Część 1. „Opowieść o drzewie krzyżowym", drzewo

genealogiczne religijności chrześcijańskiej .............    181

Księga, która okazała się krzyżem   ....................    186

Część 2. „W jedny księgi": jedność czasu i osób............    190

Opowieść o wszystkim od początku   ..................    191

Ekonomia mitu.....................................    195

Judasz i inni........................................    198

Pseudoepigrafia i apokryf - sposób bycia (w) ustności. Objawienia oławskie i okołowieckie i walka dwóch

prawd mitu  .....................................    203

Fikcja literacka - elitarna odmiana apokryfu  ...........    207

Próba konkluzji   ....................................    210

Ludowe etymologie jako źródło badania samowiedzy   ..    212

Rozdział VI: Sensualizm recyded   ...........................    214

Część 1. Ciąg dalszy trzech jedności mitu: miejsce.........    215

Sensualizm in actu exercito...........................    217

Instytucjonalizacja sensualizmu ......................    220

Święty Franciszek patronem sensualizmu   .............    223

Część 2. Czarnowski i Gadamer: „naiwny sensualizm"

i „nierozróżnialność"................................    226

„Sensualizm kultury religijnej wiejskiego ludu

polskiego" w ujęciu Stefana Czarnowskiego..........    227

...i nierozróżnialność w ujęciu Gadamera..............    228

Nierozróżnialność, sensualizm, gra religii   .............    230

„Ustna" wersja nierozróżnialności: actus exercitus

prolongatus   .....................................    232

Część 3. Sensorium sensualizmu   ........................    234