Opis
Wydawnictwo NPDND PROTOTO
ISBN
978-83-[zasłonięte]015-0-2
Wrocław 2012, wydanie 1, format 150 x 210,
objętość 265 str., oprawa miękka
Czy dziecko potrzebuje
relaksacji? Czyż nie cierpi tak samo jak dorosły z powodu stresu, lęku,
bezsenności, chorób psychosomatycznych, fobii, etc.? Tak, jest to oczywiste,
gdyż dziecko bardziej niż ktokolwiek znieść musi traumy psychiczne zaburzające
jego równowagę psychoafektywną. Rosnąca liczba rozwodów, niepewność stabilności
zatrudnienia rodziców, współzawodnictwo szkolne, kuszenie przedmiotami służącymi
konsumpcji i komunikacji, przepracowanie matek, to czynniki sprawiające, że u
dziecka pojawia się stały brak bezpieczeństwa, stanowiący źródło napięć
psychicznych oraz fizycznych. Dochodzi do tego konstrukcja i rozwój jego
własnego życia psychicznego oraz organizacja świata wyobrażeń, również źródeł
lęków i obaw zaburzających sen, naukę w szkole oraz związki z rodzicami.
Dzieciństwo nie jest beztroskie.
Henry WINTREBERT już w roku 1959
odnotował, że relaksacja może wspomóc dziecko, podkreślił wagę integracji
przeżycia cielesnego z myślą, niezbędnej dla równowagi podmiotu. W ten sposób
wprowadził relaksację do terapii i psychoterapii różnych zaburzeń
dziecka.
Henry Wintrebert psychiatra-psychoterapeuta, był wraz z doktorem
Jeanem BERGES jednym z pionierów relaksacji dziecka we Francji. Jego prace
zrodziły się w szpitalu la Salpétriere w Paryżu. Wyszkolił licznych uczniów,
którzy dzisiaj będą szczęśliwi mogąc odnaleźć w tej książce myśl ich mistrza.
Pozycja jest adresowana do wszystkich praktyków relaksacji, psychomotoryków,
psychologów, pedopsychiatrów oraz rodziców interesujących się psychologią
dziecka.
Książka może też uwrażliwić przedstawicieli służby zdrowia na
wagę relaksacji w terapii, tak by odnalazła ona swoje miejsce na oddziałach
szpitalnych stawiających sobie za cel leczenie zaburzeń psychicznych dziecka.
Henry Wintrebert
Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt
zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu.
Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.