|
Regulator, ze stabilizacją obrotów silnika 12V 10A. Jest przeznaczony do regulacji obrotów komutatorowych silników prądu stałego , wzbudzanych magnesami trwałymi, o mocy mechanicznej do 120W. Posiada wbudowany układ kompensacji siły elektromotorycznej przeciwindukcji, umożliwiający oddawanie pełnej mocy do obciążenia, w całym zakresie regulacji obrotów i zapewniający dużą dynamikę silnika, szczególnie dla niskich obrotów. Regulacja odbywa się poprzez zmianę współczynnika wypełnienia napięcia zasilającego silnik (PWM), co zapewnia wysoką sprawność układu. Dokonuje się jej potencjometrem obrotowym, lub zewnętrznym napięciem, z zakresu 0 – 5V (z układu automatycznej regulacji, manetki hallotronowei itp -zamiast potencjometru). Obroty maksymalne są przy napięciu 0V. Może współpracować z potencjometrami nożnymi, o wartości 5kΩ. Posiada wejście blokady natychmiastowej – podanie napięcia o wartości powyżej 3V na to wejście, powoduje zatrzymanie silnika (służy do współpracy z wyłącznikami krańcowymi, termicznymi, zabezpieczającymi, światłem "stop" skutera elektrycznego itp.). Nadaje się do sterowania napędów maszyn, narzędzi, pomp, niewielkich pojazdów, robotów, modeli,wycieraczek samochodowych, podnośników szyb itp. Aluminiowa obudowa stanowi jednocześnie radiator. Regulator jest zabezpieczony przed odwrotnym zasilaniem. Do współpracy z silnikami o wzbudzenie elektromagnetycznym (bocznikowymi, obcowzbudnymi ), krokowymi, bezszczotkowymi nie nadaje się.
Podstawowe dane techniczne: napięcie zasilania – 12V DC pobór prądu- 20mA maksymalny ciągły prąd obciążenia – 10A wymiary – 130 x 60 x 40 mm masa- 250g
Opis wyprowadzeń: Przewody Ly 2,5 mm² czerwony – plus zasilania (BAT +) czarny – minus zasilania (BAT -) brązowy – plus silnika (MOT +) niebieski – minus silnika (MOT -) Przewód Ly 0,5 mm², dowolnego koloru jest wejściem blokady natychmiastowej – w razie niewykorzystania, połączyć z minusem zasilania. |
|
|
|
|
|