Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Regulator obrotów silnika LEWO / PRAWO 12V 24V 15A

24-04-2015, 0:36
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 119.99 zł      Najwyzsza cena licytacji: zł      Aktualna cena: 119.99 zł     
Użytkownik MagmaSklepPL
numer aukcji: 5074092370
Miejscowość jarocin
Kupiono sztuk: 2    Licytowało: 2    Wyświetleń: 226   
Koniec: 23-04-2015 23:32:22
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


MagmaSklepPL
Zapraszamy firmy do współpracy

Magma s.c.
Jarosław i Mateusz Typańscy

ul.Brzozowa 19
63-200 Jarocin

tel.+48 [zasłonięte]-107-303
fax.+48 62[zasłonięte]747-72

e-mail [zasłonięte]@gmail.com

Godziny pracy:
pon-pt 7.00.-15.00

Płatność przed wysyłką

- paczka do 30kg.

  • Kurier UPS - 18,00 zł
  • Poczta Polska Przesyłka z dostawą do Klienta - 9,00 zł

Płatność przy odbiorze

- paczka do 30kg.

  • Kurier UPS - 26,00 zł
  • Poczta Polska Przesyłka z dostawą do Klienta - 13,00 zł.

 

Pełen cennik znajduję się na stronie:

 



Dostępne formy dostawy

  • Poczta
  • Kurier
  • Odbiór osobisty

 


Dostępne formy płatności:

  • Przedpłata
  • Pobranie
  • Płatność na miejscu u nas
    w firmie gotówką.

Dane do przelewu:

 

Magma

ul. Brzozowa 19

63-200 Jarocin

ING: 19 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]5200092 [zasłonięte] 039981

 

Dokładne informacje na stronie

"O naszej firmie"

 

Dostarczamy towar na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz Państw Unii Europejskiej za pośrednictwem kuriera / Poczty Polskiej w terminie 1-3 dni robocze od dokonania płatności lub wyboru opcji za pobraniem.


Po dokonaniu zakupu, jeżeli nie wypełnili Państwo formularza sprzedaży prosimy o przesłanie e- maila z informacją o sposobie płatności oraz danymi do faktury, jeśli życzą sobie Państwo, abyśmy
wystawili dla zamówienia fakturę VAT, w przeciwnym przypadku wystawimy paragon.

 

Jeżeli chcą Państwo zmienić sposób płatności wybraną przy dokonywaniu zamówienia lub adres wysyłki również prosimy o niezwłoczne przesłanie po zakupie e-maila z danymi.


Podana cena w ofercie to cena brutto.

 

Dokładne informacje na stronie

"O naszej firmie"

W ciągu 14 dni od otrzymania towaru będzie Ci przysługiwało prawo do odstąpienia od umowy.

Realizując prawo odstąpienia, możesz skorzystać z formularza:

Odstąpienie od umowy


Dokładne informacje na stronie

"O naszej firmie"

Sklep realizuje obowiązek dostarczania rzeczy wolnych od wad. Ponosimy odpowiedzialność za wady rzeczy z tytułu rękojmi na zasadach określonych w kodeksie cywilnym. Reklamację należy składać na nasz adres pocztowy, mailowy e-[zasłonięte]@e-magma.pl lub faxem, najlepiej przesyłając nam wypełniony formularz reklamacji/gwarancji:

Rękojmia i gwarancja

Udzielamy 12-miesięcznej gwarancji na podstawie dowodu zakupu.

 

Dokładne informacje na stronie

"O naszej firmie"

Regulator obrotów dwukierunkowy 12-24V 15A

 

 

 

 

 

 

Nowoczesny sterowany mikroprocesorem regulator przeznaczony do silników prądu stałego DC o napięciu 12-24V i prądzie max 15A.

Umożliwia płynną regulację prędkości obrotowej, zmianę kierunku obrotów jak również płynny start i
stop silnika. Posiada także możliwość współpracy z hamulcem silnika.

Regulator posiada wejście na 3 przyciski zwierne LEWO, PRAWO oraz STOP umożliwiające
wybór kierunku obrotów silnika i jego zatrzymanie. Posiada także wejście na potencjometr OBROTY
(2Kom) którym regulujemy prędkość obrotową silnika. Regulacja prędkości odbywa się w technologii
PWM w zakresie około 1-100%. Sterownik posiada także na płytce potencjometr START do ustawieniu
czasu płynnego rozruchu silnika (softstart) oraz analogiczny STOP do ustawienia czasu płynnego
zwalniania silnika przed jego zatrzymaniem. Sama zmiana kierunku obrotów silnika realizowana jest
przez zewnętrzne przekaźniki wg schematu w instrukcji.

OPIS DZIAŁANIA:

W trakcie czuwania zapalona jest dioda led „STOP” a silnik stoi. Po naciśnięciu przycisku


kierunku – punkt „A” na wykresie – (przycisk „LEWO” lub „PRAWO”) załączany jest odpowiedni


przekaźnik kierunku (L lub P), dioda „STOP” gaśnie a dioda kierunku „LEWO” lub „PRAWO” miga. W


momencie naciśnięcia tego przycisku odczytywane jest położenie potencjometru „OBROTY” i silnik


przez czas ustawiony (potencjometrem „START”) zaczyna się rozpędzać. Po osiągnięciu zadanych


obrotów silnika (cykl „STAŁE OBROTY” na wykresie) dioda kierunku „LEWO” lub „PRAWO” zapala


się na stałe a użytkownik ma możliwość regulacji obrotów potencjometrem „OBROTY”. Jeśli już po



rozpoczęciu softstartu ale przed jego zakończenie użytkownik zmieni położenie potencjometru



„OBROTY” zmiana ta zostanie wzięta pod uwagę po zakończeniu cyklu softstartu. W celu zatrzymania



silnik lub zmiany kierunku obrotów należy nacisnąć przycisk „STOP” (punkt „B” na wykresie). Po jego



naciśnięciu silnik płynnie zwalania poprzez zmniejszanie wypełnienia PWM w czasie ustawionym



potencjometrem „STOP” (cykl „SOFTSTOP”) a stan ten obrazuje miganie diod „STOP” i diody kierunku



(„LEWO” lub „PRAWO”). Gdy czas softstopu skończy się załączany jest hamulec który umożliwia



zatrzymanie silnika jeśli mimo zmniejszenia PWM do 0% nadal się kręci siłą bezwładności. Stan ten jest



sygnalizowany zapaloną diodą „HAMULEC”. Następnie zwalniany jest hamulec oraz wyłączany



przekaźnik kierunku i sterownik przechodzi do czuwania (zapali się dioda „STOP”) oczekując na kolejne



uruchomienie silnika w dowolną stronę.



Czas softstartu jak i softstopu jest ustawiany płynnie w zakresie około 1-10 sekund. Zmiany tych



czasów należy wykonywać przy odłączonym zasilaniu sterownika potencjometrami na płytce „START” i



„STOP”.


Użytkownik ma także możliwość ustawienia parametrów:



1/ czas załączenia hamulca w zakresie około 1-10 sekund. W tym celu przy wyłączonym zasilaniu



sterownika należy nacisnąć i przytrzymać przycisk „PRAWO” i trzymając go wciśniętym włączyć



zasilanie. Zapalą się diody „LEWO”, „STOP” i „PRAWO”, zwolnić przycisk (zgaśnie dioda „STOP”) i



teraz ustawić czas działania hamulca potencjometrem „OBROTY” po czym zatwierdzić go przyciskiem



„STOP”. Sterownik zapamięta ustawiony czas hamulca i przejdzie do stanu czuwania.





2/ szybkość reakcji PWM na ruch potencjometru w cyklu „STAŁE OBROTY”. Szybkość z jaką reaguje



sterownik na zmianę położenia pokrętła potencjometru możemy ustawić w zakresie około 1-1,5 do 10



sekund (od min do max PWM). W tym celu przy wyłączonym zasilaniu sterownika należy nacisnąć i



przytrzymać przycisk „LEWO” i trzymając go wciśniętym włączyć zasilanie. Zapalą się wszystkie diody,



zwolnić przycisk (pozostanie zapalona dioda „HAMULEC”) i teraz ustawić czas działania hamulca



potencjometrem „OBROTY” po czym zatwierdzić go przyciskiem „STOP”. Sterownik zapamięta



ustawiony czas hamulca i przejdzie do stanu czuwania.



Powyższe ustawienia pamiętane są po odłączeniu zasilania i będą aktualne aż do następnej

zmiany w analogiczny sposób przez użytkownika. Należy pamiętać że im większy silnik, im większy

pobór prądu jak i bezwładność tym należy ustawić dłuższe czasy SOFTSTART, SOFTSTOP,

dłuższy czas reakcji PWM na ruch potencjometru (w cyklu „STAŁE OBROTY”) jak i też zwykle

dłuższy czas działania hamulca. Jeśli te czasy będą za krótkie dla danego silnika to wystąpią

niekorzystne zjawiska jak udary prądowe, szarpania a nawet może dojść do uszkodzenia

sterownika.
Schemat podłączenia:

 

 

Regulacja prędkości silnika odbywa się w technologi PWM natomiast zmiana kierunków obrotów

przez zewnętrzne przekaźniki. Przekaźniki muszą być na prąd styków zdecydowanie większy niż prąd

silnika, dobrą zasadą jest użycie minimum 30A przekaźników samochodowych 5 pinowych (NC/NO).

Schematy w instrukcji na dole strony- link

Hamulec:



Ogólnie hamowanie silnika po naciśnięciu przycisku „STOP” odbywa się poprzez płynne


zmniejszanie wartości PWM. Czas softstopu należy ustawić tak by silnik z maksymalnej prędkości pod


największym obciążeniem zdążył się zatrzymać. Sterownik posiada także wyjścia na zewnętrzny


przekaźnik załączający dodatkowy hamulec na czas X sekund (ustawia użytkownik) po zmniejszeniu


PWM do zera podczas hamowania silnika. Umożliwia to zatrzymanie silnika jeśli np. czas softstopu jest


za krótki. Wyjście to oznaczone H85 i H86 umożliwia podłączenie zewnętrznego przekaźnika z cewką



12VDC o poborze prądu do 200mA. Załączenie tego wyjścia jest sygnalizowane diodą „HAMULEC”.



Przekaźnik ten umożliwia podłączenie zewnętrznego hamulca: pneumatycznego, hydraulicznego



czy elektrycznego. W najprostszej wersji może to być dołączany równolegle do silnika rezystor dużej



mocy. Wartość rezystora zależy od silnika, zwykle kilka-kilkanaście omów i mocy kilkanaście do 100 i



więcej wat. Poniższy schemat pokazuję przykład najprostszego hamulca z wykorzystaniem rezystora



mocy. Jako przekaźnik sterujący należy stosować minimum przekaźniki na prąd 30A.


Sterowanie:



Sterowanie odbywa się za pomocą 3 przycisków zwiernych. Należy użyć dobrej jakości


przycisków podłączonych wg poniższego schematu. Nie wolno podawać żadnych napięć na wejście


przycisków. Przewody należy zastosować minimum 0,5mm2 i jak najkrótsze. Do sterowanie obrotami


służy potencjometr 2Kom na jak najkrótszym przewodzie.

 

 

Chłodzenie:



Elementy sterownika, przede wszystkim D1 oraz T1 nagrzewają się podczas pracy tak więc należy


na te elementy zamontować radiator. Wielkość radiatora (plus ewentualny wentylator chłodzący) należy


dobrać w zależności od temperatury otoczenia i przede wszystkim pobieranego prądu przez silnik tak by


temperatura radiatora wynosiła maksymalnie 60 stopni C. Pod diodą D1 oraz tranzystorem T1 należy


koniecznie zastosować podkładkę i tulejkę izolacyjną.


Dane techniczne:





- zasilanie sterownika 12VDC (11-13C)



- zasilanie silnika dopuszczalne 11-28VDC



- max. pobór prądu przez silnik 15A



- max pobór prądu przekaźników L, P, H to 200mA/przekaźnik



- wielkość płytki sterownika 8*7,5 cm



- sterowanie obrotami poprzez potencjometr 2 Kom



- 4 częstotliwości PWM do wyboru: około 2kHz , 4kHz, 8kHz i 16kHz

 

 

 

Tu mozna obejrzec film youtube - KLIKNIJ BY OBEJRZEC FILM

 

 

 

Tu mozna pobrać instrukcje - KLIKNIJ (PDF- prawym klawiszem myszy prosze wybrać "Otwórz w nowym oknie")

 

 

Foto:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gwarancja 12 miesięczna na podstawie dowodu zakupu.

Koszt przesyłki pokrywa Klient.

Cena brutto za 1szt.

 

Służymy pomocą techniczną - zachęcamy do kontaktu z nami.

Odbieramy każdy telefon i odpowiadamy na każdego emaila w podanych godzinach pracy.

 

Po otrzymaniu zamówienia prosimy o wystawienie komentarza - dzięki temu wiemy, iż jesteście Państwo zadowoleni ze współpracy.

 

Realizujemy zamówienia

detaliczne oraz hurtowe.




CENTRUM DYSTRYBUCJI
NARZĘDZI I SILNIKÓW

MagmaSklepPL


zobacz jak do nas dojechać:


Zobacz nasze inne produkty:


[DANE_EU][KOD][/KOD][EAN][/EAN][WYS]24[/WYS][TYP]0[/TYP][SKL_ID]0[/SKL_ID][SKL_TXT][/SKL_TXT][WZN]0[/WZN][/DANE_EU]