Regulamin sprzedaży sklepu internetowego. Informacja konsumencka. Wzory z komentarzem i dokumentacją zgodne z nową ustawą o prawach konsumenta (Płyta CD) Autor: Renata Mroczkowska
Wydawca ODDK
ISBN:[zasłonięte]978-8304-229-7
Rok wydania: 2014
Ilość stron: CD
Oprawa: plastikowa
Format: 13 x 19
Wysyłka w ciągu 24 godzin
EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]80422
Rewolucja w handlu elektronicznym i sprzedaży konsumenckiej (nowa ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Dz.U. poz. 827) Do 25 grudnia 2014 r. każdy sprzedawca musi wdrożyć nowe obowiązki wynikające z ustawy, w tym m.in. - dostosować do zmian regulamin sklepu internetowego, - opracować informację konsumencką (sklepy stacjonarne i internetowe), - przygotować nową dokumentację sprzedażową, - wprowadzić zmiany systemowe w sklepie internetowym, - wprowadzić nowe procedury obsługi klienta. Czy jesteś gotowy? Uwaga - grożą wysokie kary! Niewprowadzenie zmian - grzywna do 5 tys. zł, niedozwolona klauzula - do 10 proc. przychodu osiągniętego przez przedsiębiorcę w roku rozliczeniowym poprzedzającym rok nałożenia kary. Polecamy gotowy do wdrożenia lub samodzielnego audytu Regulamin sprzedaży sklepu internetowego oraz wzorcową Informację konsumencką, a w nich: 1. nowe zasady sprzedaży, w tym m.in.: - nowe obowiązki informacyjne (z dotychczasowych 9 do ponad 20!), - nowe procedury składania i realizacji zamówienia (m.in. obowiązek poinformowania o dłuższym terminie na odstąpienie od umowy, konieczność uzyskania zgody na dodatkowe płatności, zakaz doliczania opłat za rodzaj płatności), - nowe procedury reklamacyjne - zmienione zasady realizacji roszczeń z tytułu rękojmi, - obowiązek zmian w procedurze pokrywania kosztów demontażu i ponownego zamontowania, - nowe procedury odstępowania od umowy - nowa dokumentacja, 2. nowa dokumentacja: - regulamin promocji cenowych, - formularz reklamacyjny z ogólnymi warunkami składania i uznania reklamacji klienta, - wzór formularza odstąpienia od umowy, - wzór pouczenia o odstąpieniu od umowy z instrukcją wypełnienia, - wzór informacji konsumenckiej (uwaga - wersja dla sklepów stacjonarnych i internetowych), 3. gotowe zapisy dotyczące: - ochrony danych osobowych, - praw autorskich i pokrewnych, - polityki cookies. Co zyskasz dzięki tej publikacji: - wdrożysz lub samodzielnie poprawisz swój regulamin (koszt wdrożenia zmian przez kancelarię to nawet kilka tysięcy złotych), - opracujesz dokumentację sprzedażową wg nowych zasad, - dowiesz się, jak samodzielnie opracować tekst regulaminu, który pozwoli uniknąć klauzul niedozwolonych (jest ich już prawie 6 tysięcy), uwaga - ryzyko wszczęcia przez UOKiK postępowania w sprawie naruszenia zbiorowego interesu konsumentów, - dowiesz się, na czym polegają rewolucyjne zmiany w sprzedaży treści cyfrowych (np. e-booki, programy komputerowe, aplikacje, gry, pliki pobierane z internetu, a także usługi serwisów internetowych), - unikniesz wysokich kar, - dowiesz się, jakich niezbędnych zmian należy dokonać w sklepie internetowym. UWAGA - publikacja zawiera też praktyczny komentarz do nowych regulacji. Kogo dotyczą zmiany: przedsiębiorców, którzy zawierają umowy w miejscu prowadzenia przez nich działalności gospodarczej, oraz tych, którzy dokonują sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość, w tym w szczególności przez internet. Stan prawny: 25 grudnia 2014 r. Renata Mroczkowska Prawnik, redaktor merytoryczny w Wydawnictwie ODDK, autorka licznych publikacji z zakresu prawa pracy, cywilnego i finansowego. SPIS TREŚCI: Wstęp Regulamin sprzedaży sklepu internetowego Rozdział I. Postanowienia wstępne Rozdział II. Składanie i realizacja zamówienia Rozdział III. Odpowiedzialność za Towar i reklamacje Rozdział IV. Postanowienia wspólne Rozdział V. Postanowienia końcowe Załączniki do Regulaminu Załącznik nr 1. Regulamin promocji cenowych Załącznik nr 2. Formularz reklamacyjny Załącznik nr 3. Formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy Załącznik nr 4. Wzór pouczenia o odstąpieniu od umowy Wzór informacji konsumenckiej KOMENTARZ Rozdział I. Podstawa prawna regulaminu i zakres podmiotowy ustawy Rozdział II. Nowe obowiązki przedsiębiorców, którzy zawierają umowy w miejscu prowadzenia przez nich działalności gospodarczej Rozdział III. Nowe obowiązki przedsiębiorców, którzy dokonują sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość, w tym w szczególności przez internet Rozdział IV. Nowe zasady dotyczące sprzedaży treści cyfrowych (art. 36 ustawy) Rozdział V. Prawo odstąpienia od umowy Rozdział VI. Konsekwencje naruszenia obowiązków Rozdział VII. Klauzule abuzywne Rozdział VIII. Instytucja regresu Rozdział IX. Podsumowanie - zmiany niezbędne do dokonania w sklepie internetowym
|