W momencie uruchomienia sklepu internetowego na właścicielu (administratorze) ciąży obowiązek opracowania i umieszczenia dokumentu o nazwie REGULAMIN, za pomocą którego informuje potencjalnych klientów o zasadach sprzedaży i regulacjach prawnych z tym związanych. Przepisy ustalają wykaz informacji, które OBOWIĄZKOWO muszą być umieszczone w REGULAMINIE. Nieumieszczenie wymaganej informacji jest to t.zw. BRAK INFORMACYJNY. Z kolei umieszczenie informacji (regulacji) sprzecznej z przepisami prawa jest t.zw. KLAUZULĄ NIEDOZWOLONĄ Kary są abstrakcyjnie wysokie np. za stosowanie klauzul niedozwolonych w regulaminie sklepu - kara do 10% rocznego przychodu.
Od marca 2013 na każdej stronie internetowej stosującej technikę t.zw. "ciasteczek" ("cookies"), wymagane jest podanie stosownej informacji z ostrzeżeniem dla użytkownika strony. Za brak informacji o „ciasteczkach” grozi kara do 3 % rocznego przychodu.
Z kolei ustawa o ochronie danych osobowych nakłada na administratora sklepu obowiązek przestrzegania zasad obowiązujących przy przetwarzaniu danych osobowych (dane o klientach sklepu) a w szczególności obowiązek rejestracji "zbioru danych osobowych" w rejestrze Głównego Inspektora Danych Osobowych (GIODO). Za brak rejestracji w GIODO może być nałożona kara do 50 tys zł.
Aby uchronić Państwa przed takimi konsekwencjami proponuję "dopracowanie" plików informacyjnych na Państwa stronie WWW.
Propozycje usług:
1. Sprawdzenie i uzupełnienie dokumentów (Regulamin - 2 egz. regulaminu "stary" obowiązuje do 24.12.2014 oraz "nowy" zgodny z nową ustwaą będzie obowiązywał od 25.12.2014) + Ochrona Danych Osobowych - kpl. 6 dokumentów jak niżej)- 300 zł + VAT(23%).
2. Sprawdzenie i uzupełnienie TYLKO dokumentów związanych z Ochroną Danych Osobowych (włącznie z rejestracją w GIODO) - 200 zł + VAT (23%)
- Regulamin Sklepu - korekta treści lub nowy regulamin - stosownie do stanu początkowego
- Polityka prywatności (cookies) - korekta lub nowy dokument
- Rejestracja w GIODO (Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych)- jeżeli firma nie dokonała rejestracji zbioru danych osobowych to wypełniam wniosek i przesyłam drogą elektroniczną i instruuję o dalszej procedurze.
- Regulaminy wymagane w związku z przepisami o Ochronie Danych Osobowych
- Polityka bezpieczeństwa
- Instrukcja zarządzania systemem informatycznym - dokument wewnętrzny do wydrukowania i przechowywania w dokumentach firmy
- Ewidencja osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych - dokument wewnętrzny
- Upoważnienie dla pracownika do przetwarzania danych osobowych - wzór upoważnienia
- Zakres obowiązków Administratora Danych Osobowych - dokument wewnętrzny
W wyniku opracowania otrzymują Państwo 2 dokumenty (REGULAMIN i POLITYKA PRYWATNOSCI) w formie elektronicznej w wersjach .html przygotowane i sformatowane do zamieszczenia na stronie internetowej sklepu. Pozostałe dokumenty są przygotowane w wersji edytowalnej w formacie .doc. Uwaga: umieszczenie plików na stronie może wymagać udziału administratora strony.
Dodatkowo przesyłam informacje o zmianach w ewidencji zwrotów i reklamacji w przypadku sprzedaży dla konsumenta obowiązujących od 1.10.2013 wraz z 2 wzorami nowych dokumentów
- Ewidencja zwrotów i uznanych reklamacji
- Ewidencja oczywistych pomyłek przy sprzedaży z udziałem kas rejestrujących
Od 1.10.2013 nowa rolę – dokumentów księgowych – pełnią Protokoły zwrotu towaru i Odstąpienia od umowy w związku z tym konieczne jest wprowadzenie zmian do ich treści . Przesyłam nowe wzory do zaadoptowania do programu.
- Wzór Protokołu Odstąpienia od umowy (dozwolony zwrot przy sprzedaży na odległość)
- Wzór Protokołu Reklamacji
Procedura zamówienia:
- złożenie zamówienia - w formie e-maila
- potwierdzeniu przyjęcia zamówienia
- w terminie 2-3 dni otrzymują Państwo w formie maila - opracowane dokumenty - do konsultacji - ostateczne zapisy zależą od Państwa zgody
- po uzgodnieniu treści - wysyłamy GOTOWE zbiory .html do zamieszczenia na stronie oraz pozostałe dokumenty w formacie .doc
Faktura wystawiana jest PO zakończeniu usługi. Nie ma przedpłat.
Na wykonaną usługę udzielana jest gwarancja na okres 12 miesięcy polegająca na nieodpłatnym przesyłaniu informacji o konieczności dokonania poprawek w Regulaminie Sklepu oraz innych dokumentów objętych opracowaniem w związku z koniecznością dostosowania do zmieniających się przepisów.
Z dniem opłacenia faktury za wykonaną usługę prawa autorskie związane z opracowanymi dokumentami przechodzą na Państwa firmę.