Tytuł
Regiony turystyczne
Autor
Zygmunt Kruczek, Piotr Zmyślony
Opis
Wydawnictwo Proksenia
ISBN[zasłonięte]978-83789-26-1
Kraków 2010, wyd. 1, Format 165 x 235 mm, objętość 232 str., oprawa miękka
Podręcznik do nauczania przedmiotu regiony turystyczne na II stopniu studiów uzupełniających magisterskich na kierunku turystyka i rekreacja, zgodny z ministerialnymi standardami kształcenia (załącznik nr 108 do Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 12 lipca 2007 r.).
Zawarto w nim teoretyczne zagadnienia regionalizacji, przedstawiono makroregiony turystyczne świata według UNWTO, opisano gospodarkę turystyczną w regionach, tworzenie regionalnych produktów turystycznych, omówiono podstawy tworzenia strategii rozwoju i zasady sterowania ruchem turystycznym. Publikacja zawiera liczne przykłady ilustrujące zagadnienia teoretyczne.
WPROWADZENIE
1. TEORETYCZNE PODSTAWY REGIONALIZACJI TURYSTYCZNEJ
1.1. Pojęcie regionu, region turystyczny
1.2. Metody delimitacji regionów turystycznych
1.3. Typy regionów turystycznych
1.4. Przestrzeń turystyczna - eksploracji, penetracji, asymilacji, kolonizacji, urbanizacji.
Wybrane koncepcje ewolucji przestrzeni turystycznej
2. MAKROREGIONY I REGIONY TURYSTYCZNE
2.1. Makroregiony turystyczne świata według Światowej Organizacji Turystyki
2.2. Struktura regionalna i subregionalna międzynarodowego ruchu turystycznego
2.3. Światowe centra turystyki
2.4. Regionalizacja turystyczna Europy. Turystyka w Unii Europejskiej
2.5. Regionalizacja turystyczna Polski
2.6. Struktura regionalna ruchu turystycznego w Polsce
3. ZASADY GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONACH
3.1. Ekonomiczne znaczenie turystyki w regionie
3.2. Rozwój zrównoważony w turystyce - przykłady regionalne
3.3. Regionalne produkty turystyczne
4. ZARZĄDZANIE TURYSTYKĄ W REGIONIE
4.1. Istota zarządzania turystyką w regionie
4.2. Podmioty zarządzające turystyką w regionie - Destination Management Organizations (DMO)
4.3. Funkcje i zadania DMO
4.4. Lokalne i regionalne organizacje turystyczne w Polsce
4.5. Uwarunkowania zarządzania turystyką w regionie
5. STRATEGIE ROZWOJU TURYSTYKI W REGIONIE
5.1. Kluczowe aspekty procesu tworzenia strategii
5.2. Budowa strategii rozwoju turystyki w regionie - etapy i procedury
5.3. Pozyskiwanie środków na rozwój turystyki
5.4. Strategie rozwoju turystyki - przykłady
BIBLIOGRAFIA
Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu. Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.
NAJBARDZIEJ POSZUKIWANE KSIĄŻKI
ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!