GHOST RECON
Głównymi bohaterami są Hibbard oraz Booth – członkowie dwuosobowego oddziału „Duchów”, którzy „utknęli” w Moskwie i są odseparowani od reszty drużyny. Przedzierając się przez zalane przeciwnikami miasto muszą dotrzeć do swojego celu używając do tego zaawansowanego uzbrojenia i swoich ponadprzeciętnych umiejętności.
Łącznie przygotowano dla nas 12 misji – część z nich nastawiona jest na dużą ilość walki, ale pojawiają się też zadania opierające się na dyskretnej infiltracji i taktycznym podejściu do sprawy. Nie przebywamy jednak przez całą grę tylko na ulicach Moskwy, przenosimy się bowiem między innymi także do małego miasteczka w Norwegii i innych miejsc – twórcy zapewnili tym samym sporą różnorodność odwiedzanych lokacji.
Deweloper postarał się o takie dostosowanie rozgrywki swojego dzieła, by trafiała ona zarówno do casualowych odbiorców, jak i doświadczonych graczy. Dzięki temu niemal każdy może wcielić się w jednego z członków militarnego oddziału i stanąć do walki z przeciwnikiem. Poczuć się jak na prawdziwym polu bitwy pomaga nam jeszcze sterowanie ruchem, zwiększające też precyzję celowania.
Dużą rolę odgrywa tu tryb kooperacji. W tym przypadku do rozgrywki mogą zasiąść maksymalnie dwie osoby, by przechodzić kolejne misje przed jedną konsolą na podzielonym ekranie. Nasz towarzysz w dowolnej chwili ma możliwość „wskoczenia” do rozgrywki lub wyścia z niej – w tym drugim przypadku zastąpi go postać sterowana przez Sztuczną Inteligencję. Uzyskiwane wspólnie wyniki trafiają do sieciowego rankingu.
RED STEEL 2
Produkcja została osadzona w dosyć niecodziennym uniwersum, stanowiącym połączenie elementów futurystycznych z rasowym westernem. Wcielamy się w niej w bohatera potrafiącego władać nie tylko śmiercionośną kataną, ale także najlepszymi rewolwerami. Nastrój buduje stylistyka gry, jak i również projekt postaci protagonisty – jest on odziany w długi, skórzany płaszcz, jeansy oraz kapelusz. Dodatkowo płaszcz został wyposażony w zmyślne opancerzenie chroniące przed niektórymi atakami.
Red Steel 2 zawiera kilka prostych mechanizmów znanych z gier należących do gatunku cRPG. Bohater zdobywa doświadczenie, dzięki któremu możliwe jest rozbudowywanie jego umiejętności. W ten sposób otwieramy sobie niedostępne wcześniej przejścia oraz lokacje. Stąd też zaliczenie danej misji odbywa się w sposób nieliniowy – tylko od gracza zależy to, w jakim kierunku jego postać się rozwija oraz którą ścieżkę wybierze. Kilkukrotne ukończenie głównego wątku fabularnego nie nuży, ponieważ za każdym kolejnym podejściem możemy odwiedzić inne poziomy.
Gra jest jednak rewolucyjna przede wszystkim z powodu zastosowanego systemu sterowania. Można powiedzieć, że dzięki implementacji wsparcia dla urządzenia Wii MotionPlus autorzy mogli wreszcie spełnić swoje obietnice złożone jeszcze przed debiutem części pierwszej. Gracz ma pełną kontrolę nie tylko nad bronią palną, ale również kataną, którą może teraz wyprowadzać takie ciosy, jakie mu tylko przyjdą na myśl. Kontrola została dodatkowo wsparta konwencjonalnymi pomysłami. Mianowicie, pod przyciskiem Z kryje się opcja namierzania przeciwników, A umożliwia szybki obrót, natomiast dzięki przytrzymaniu C zyskamy możliwość blokowania ataków.
źródło: gry-online.pl