Red Jets to kolejna pozycja dla spragnionych wrażeń miłośników podniebnych potyczek. Program został stworzony przez grupę
InterActive Vision, znaną przede wszystkim z niezbyt skomplikowanych i mocno zręcznościowych symulatorów lotu (przede wszystkim
Red Skies over Europe oraz
Pacific Warriors 2: Dogfight), w dużej mierze korzysta więc ze sprawdzonego engine'u swych poprzedników, przenosząc go jednak w nieco bardziej współczesne realia zimnej wojny.
Scenariusz Red Jets przedstawia graczom alternatywny bieg historii – niejawna rywalizacja o supremację i władzę nad światem przeradza się w otwarty konflikt między siłami NATO i Paktu Warszawskiego. Gracz wciela się w rolę pilota radzieckich latających maszyn bojowych, którego najważniejszym obowiązkiem jest wierna służba sowieckim siłom powietrznym, co oczywiście związane jest z koniecznością wykonywania szeregu mniej lub bardziej skomplikowanych misji (w sumie dwadzieścia kompletnych bitew). W zależności od powierzonego nam zadania, korzystamy z trzech dostępnych modeli samolotów odrzutowych (do dyspozycji: sławny i niezwykle udany Mikojan-Guriewicz MiG-29 Fulcrum, de facto hipotetyczny pionowzlot Jakowlew Yak-141 Freestyle oraz wszechstronny i wielozadaniowy Suchoj Su-27 Flanker), każdy dysponujący oczywiście różnymi zestawami uzbrojenia i charakteryzujący się odmiennymi parametrami.
Chociaż model lotu nie ma wiele wspólnego z realizmem, zaś przedstawione w grze batalie są zupełnie fikcyjne, programiści starali się stworzyć przekonywującą atmosferę pola walki, uzupełnioną autentyczną oprawą audiowizualną. Na potrzeby scenariusza zmodyfikowano silnik fizyczny programu, tak aby lepiej odzwierciedlał współczesny teatr działań wojennych. Na uwagę zasługuje także dbałość o szczegóły graficzne – przy tworzeniu podłoża korzystano z prawdziwych zdjęć satelitarnych. Mało tego, wygląd, uzbrojenie oraz kokpity samolotów są wiernymi replikami prawdziwych egzemplarzy, zaś podczas pojedynków podziwiamy realistycznie odwzorowane warunki pogodowe.