|
Red Faction: Armageddon to czwarta część serii gier autorstwa zespołu Volition, których fabuła obraca się wokół wydarzeń związanych z planetą Mars. Przedstawiana odsłona wprowadza do cyklu mnóstwo zmian oraz ulepszeń i po raz pierwszy pozwala na walkę z rasą obcych istot.
Akcja Armageddon rozpoczyna się kilkadziesiąt lat po wydarzeniach przedstawionych w Red Faction: Guerrilla. Tajemnicza sekta pod wodzą Hale'a doprowadza do zniszczenia marsjańskiego terraformera, w rezultacie czego ludność zmuszona zostaje do zejścia głęboko pod ziemię. Właściwa zabawa rozpoczyna się nieco później, ukazując Dariusa Masona (wnuka bohatera poprzedniej odsłony cyklu) badającego pewne pradawne ruiny. Główny bohater zupełnie przypadkowo przyczynia się do wybudzenia rasy zamieszkujących Marsa wrogich kreatur. Obudzeni obcy okazują się agresywni i śmiertelnie niebezpieczni, dzięki czemu w szybkim czasie opanowują kolejne kolonie, zabijając lub zamykając w kokonach ludność cywilną. Darius musi nie tylko uporać się z inwazją kosmitów, ale także odeprzeć zarzuty, jakoby pełna odpowiedzialność za wybuch infekcji ciążyła właśnie na nim.
Red Faction: Armageddon stanowi świeże podejście do tematyki serii. Znana z Guerrilli swoboda poruszania została zastąpiona bardziej liniową strukturą gry, z naciskiem położonym na fabułę oraz filmowe podejście do jej przedstawienia. Powraca element rozpoznawczy całego cyklu, czyli możliwość niszczenia terenu, co możliwe jest dzięki wyposażeniu nas w zestaw potężnych narzędzi. Najcenniejsze urządzenie w grze to Magnet Gun, czyli Karabin Magnetyczny. Zasada jego działania jest bardzo prosta i polega na przyciąganiu pierwszego trafionego obiektu do drugiego celu. Oznacza to, że możemy np. oderwać kawałek ściany i posłać w stronę atakującego nas kosmity lub też odwracając kolejność celów sprawić, że obcy z impetem uderzy w sufit. Nie brakuje też jednak innych ciekawych broni, jak chociażby działa szynowego, karabinu plazmowego czy generatora czarnych dziur. Mason może ponadto korzystać z nano-kuźni, odpychając z jej pomocą potwory lub odbudowując zniszczone konstrukcje. Z czasem nawet tak wymyślne gadżety okazują się niewystarczające. Wtedy do gry wkraczają egzoszkielety, wielkie maszyny kroczące, a nawet myśliwiec, dzięki którym destrukcja w jeszcze większym stopniu przybiera na sile.
Producent oprócz głównej kampanii dla pojedynczego gracza przygotował także dwa inne tryby rozgrywki. W trybie o nazwie Plaga w pojedynkę lub w kooperacji z innymi graczami bronimy się przed kolejnymi atakami obcych, zaś w trybie Ruina naszym zadaniem jest nabijanie punktów poprzez dokonywanie jak największych zniszczeń w przydzielonym czasie.
Większość akcji gry toczy się pod ziemią, jednak studio Volition zadbało, byśmy nie narzekali na brak różnorodności lokacji. W trakcie przygody gracze mogą zwiedzać zarówno poziomy skute lodem, jak i te, które zalane są rozżarzoną magmą. Ludzka pomysłowość też nie znosi nudy, więc i kwatery kolonistów oraz otaczające je podziemne miasta również dostarczają wyjątkowych doznań wizualnych. Dodatkową atrakcją jest system destrukcji terenu nazwany Geo Mod 2, dzięki któremu czynione przez nas zniszczenia wyglądają realistycznie i przekonująco.
|
|