Red Faction: Armageddon to kontynuacja produkcji o podtytule Guerrilla, za pośrednictwem której twórcy zdecydowali się wprowadzić do serii kilka innowacji - m.in. tryb TPP oraz otwarty świat. Red Faction: Armageddon to czwarta część serii gier autorstwa zespołu Volition, których fabuła obraca się wokoło wydarzeń związanych z planetą Mars. Przedstawiana odsłona wprowadza do cyklu mnóstwo zmian oraz ulepszeń i po raz pierwszy pozwala na walkę z rasą obcych istot. Rozpoczęta w Red Faction: Guerrilla wojna domowa była tak wyniszczająca, że uczyniła powierzchnię Marsa niezdatną do utrzymania ludzkiego życia. Mieszkańcy nie mieli więc innego wyjścia, jak ponownie zejść pod ziemię, czyli tam, gdzie zaczęła się cała opowieść. Tym razem jednak populacja była znacznie większa i wymusiło to drążenie tuneli głębiej niż kiedykolwiek przedtem. Jak się wkrótce okazało – zbyt głęboko, bowiem wiele kilometrów pod powierzchnią spały istoty, które zamieszkiwały Czerwoną Planetę na długo, zanim przybyli tu ludzie. Obudzeni obcy okazali się agresywni i śmiertelnie niebezpieczni. Wystarczyły trzy doby, by zdołali opanować całą kolonię, zabijając lub zamykając w kokonach większość zamieszkujących ją ludzi. My wcielamy się w Dariusa Masona (wnuka głównego bohatera Red Faction: Guerilla), którego z jakiegoś powodu wszyscy uważają za winnego całego zamieszania. Na nasze barki spada więc duży ciężar – nie tylko musimy uporać się z inwazją kosmitów, ale również dowiedzieć się, kto nas wrabia, a potem odpłacić mu pięknym za nadobne. Red Faction: Armageddon stanowi świeże podejście do tematyki serii. Znana z Guerrilli swoboda poruszania została zastąpiona bardziej liniową strukturą gry, z naciskiem położonym na fabułę oraz filmowe podejście do jej przedstawienia. Powraca element rozpoznawczy całego cyklu, czyli możliwość niszczenia terenu, co możliwe jest dzięki wyposażeniu nas w zestaw potężnych narzędzi. Pierwszym z nich jest tzw. Magnet Gun (czyli Karabin Magnetyczny). Zasada jego działania jest bardzo prosta i polega na przyciąganiu pierwszego trafionego obiektu do drugiego celu. Oznacza to, że możemy np. oderwać kawałek ściany i posłać w stronę atakującego nas kosmity lub też odwracając kolejność celów sprawić, że obcy z impetem uderzy w sufit. Kolejną bronią jest Karabin Nanobotowy (Nano Forge), który służy do naprawiania urządzeń oraz odbudowy zniszczonych konstrukcji. Dzięki niemu Mason może tworzyć nowe osłony oraz przywracać funkcjonalność zepsutym maszynom. Czasem jednak nawet tak wymyślne gadżety okazują się niewystarczające. Wtedy do gry wchodzi Exo, czyli mechaniczny pancerz bojowy wyposażony w najcięższe dostępne uzbrojenie. Większość akcji gry toczy się pod ziemią, jednak Volition zadbało, byśmy nie narzekali na brak różnorodności lokacji. W trakcie przygody gracze mogą zwiedzać zarówno poziomy skute lodem, jak i te, które zalane są rozżarzoną magmą. Ludzka pomysłowość też nie znosi nudy, więc i kwatery kolonistów oraz otaczające je podziemne miasta również dostarczają wyjątkowych doznań wizualnych. Dodatkową atrakcją jest system destrukcji terenu nazwany Geo Mod 2, dzięki któremu czynione przez nas zniszczenia wyglądają realistycznie i przekonująco.