Real World Digital Audio. Edycja polska
Peter Kirn
rok wydania: 2007
stron: 632
format: B5
oprawa: miękka
wydawnictwo: Helion
Profesjonalne techniki produkcji dźwięku
- Kompletowanie sprzętu i oprogramowania do cyfrowego studia dźwiękowego
- Tworzenie i miksowanie utworów
- Edycja i przetwarzanie dźwięku
- Korzystanie z interfejsu MIDI
Jeszcze niedawno widok muzyka otoczonego kilkoma monitorami wyświetlającymi jakieś tajemnicze obrazy był czymś niezwykłym. Dziś możliwości komputerów i oprogramowania tak się rozwinęły, że każdy może stworzyć cyfrowe studio dźwiękowe w oparciu o domowego "peceta" lub "maka" i kilka programów. Efekty, jakie można osiągnąć, wykorzystując taki zestaw, mogłyby zadziwić niejednego. Jednak profesjonalne komponowanie muzyki za pomocą komputera wymaga przyswojenia sporej dawki wiedzy zarówno praktycznej, jak i teoretycznej.
Dzięki książce "Real World Digital Audio. Edycja polska" opanujesz tę sztukę. To wyczerpujący przewodnik po wszystkich zagadnieniach związanych z tworzeniem dźwięku cyfrowego i jego obróbką. Czytając go, dowiesz się, czym jest dźwięk cyfrowy i w jaki sposób jest reprezentowany w komputerze, jak dobrać sprzęt i oprogramowanie do cyfrowego studia dźwiękowego oraz jak połączyć urządzenia ze sobą. Nauczysz się nagrywać dźwięk, przetwarzać go i filtrować. Poznasz zastosowanie interfejsu MIDI i zasady syntezy dźwięku. Przeczytasz także o tworzeniu ścieżek dźwiękowych do filmów oraz o graniu koncertów.
- Istota dźwięku cyfrowego
- Wybór komputera i systemu operacyjnego
- Oprogramowanie
- Przygotowanie miejsca do pracy
- Tworzenie utworów na bazie pętli i wzorców
- Nagrywanie instrumentów i dźwięku
- Przetwarzanie i edycja
- Typy filtrów i efektów oraz ich zastosowanie
- Praca z interfejsem MIDI
- Aranżacja, miksowanie i mastering
- Nagrywanie ścieżek dźwiękowych
Zostań cyfrowym wirtuozem.
SPIS TREŚCI:Wstęp (11)
- Co zawiera książka? (13)
- Dla kogo jest ta książka? (14)
- Jak korzystać z tej książki? (16)
- W skrócie (16)
- Płyta DVD i praktyczne przykłady (16)
- W internecie (16)
- Zastosowanie w edukacji (17)
- Kluczowe symbole (17)
- Podziękowania (18)
Rozdział 1. Istota dźwięku cyfrowego (19)
- Czym jest dźwięk? (20)
- Wymiary fali dźwiękowej (23)
- Częstotliwość (24)
- Fale sinusoidalne i geometria dźwięku (26)
- Faza (30)
- Dźwięk a percepcja (33)
- W jaki sposób słyszymy wysokość dźwięku (34)
- Jak słyszymy głośność (40)
- Jak wyglądają dźwięki w programach do obróbki (45)
- Dźwięk w postaci cyfrowej (48)
- Przetworniki (48)
- Dźwięk analogowy i cyfrowy (49)
- Jakość w domenie cyfrowej (53)
- Cyfrowe formaty plików (58)
- MIDI (60)
- Podsumowanie (63)
Rozdział 2. Dobieranie narzędzi (65)
- Wejścia i wyjścia (66)
- Nagrywanie i odtwarzanie - przetworniki dźwięku (67)
- Interfejs audio do komputera (68)
- Kontrolery (72)
- Urządzenia hybrydowe (73)
- Wybieranie komputera (74)
- Wybór systemu operacyjnego (74)
- Konfiguracja komputera (77)
- Narzędzia do tworzenia muzyki i generowania brzmień (82)
- Możliwości oprogramowania (82)
- Budowanie studia na bazie oprogramowania (89)
- Wyposażanie studia w sprzęt (94)
- Idziemy na zakupy (96)
Rozdział 3. Przygotowywanie sprzętu do pracy (99)
- Przygotowywanie miejsca pracy (100)
- Ergonomia (100)
- Izolacja akustyczna i przygotowanie akustyczne pomieszczeń (100)
- Umiejscowienie głośników (102)
- Podłączanie urządzeń (104)
- Typy złącz (105)
- Połączenia monofoniczne, stereofoniczne i wielokanałowe (110)
- Poziomy napięcia (110)
- Szumy i brumienie (112)
- Złącza symetryczne i niesymetryczne (113)
- Połączenia cyfrowe (114)
- Łączymy system - przykłady z życia (117)
Rozdział 4. Przygotowanie komputera do pracy z dźwiękiem (123)
- Podłączanie wirtualnego studia (124)
- Instalacja i konfiguracja sprzętu audio (124)
- Sterowniki audio a system operacyjny (124)
- Konfigurowanie interfejsu (130)
- Instalowanie efektów i instrumentów w formie pluginów (131)
- Gdzie zapisywane są pluginy (134)
- Utrzymywanie wirtualnego studia (136)
- Zabezpieczenia przed kopiowaniem i klucze sprzętowe (136)
- Przechowywanie danych (139)
- Optymalizacja pod kątem wydajności (141)
Rozdział 5. Szybkie tworzenie utworów na bazie pętli i wzorców (149)
- Wzorce i pętle (150)
- Czy to pętla, czy wzorzec (150)
- Niezależność tempa i wysokości dźwięku (151)
- Zastosowania muzyczne (153)
- Tworzenie podkładu muzycznego (GarageBand) (153)
- Rzut oka na program GarageBand (154)
- Opcjonalny sprzęt (155)
- Ćwiczenie 1. Inicjowanie utworu i wybieranie pętli (156)
- Ćwiczenie 2. Tworzenie prostej aranżacji (158)
- Ćwiczenie 3. Rozwijanie struktury utworu (160)
- Ćwiczenie 4. Miksowanie i nagrywanie (163)
- Udostępnianie swojej pracy - iTunes (165)
- Bardziej zaawansowane możliwości GarageBand (166)
- Tworzenie grooveboksu (Kinetic) (167)
- Rzut oka na Kinetic (168)
- Opcjonalny sprzęt (170)
- Ćwiczenie 1. Brzmienia, wzorce i motywy rytmiczne (170)
- Ćwiczenie 2. Budowanie setu z motywów rytmicznych (172)
- Ćwiczenie 3. Przygotowania do dyskoteki (174)
- Bardziej zaawansowane funkcje programu Kinetic (176)
Rozdział 6. Nagrywanie instrumentów i dźwięku (179)
- Charakterystyki mikrofonów (180)
- Kształty charakterystyk kierunkowych (181)
- Typy mikrofonów i ich konstrukcja (184)
- Zastosowanie mikrofonów do nagrywania (189)
- Ustawianie mikrofonu (189)
- Mikrofonowanie typowych instrumentów (194)
- Nagrywanie cyfrowe (207)
- Ustawianie poziomów (207)
- Odsłuchiwanie (209)
- Metody nagrywania (210)
- Ćwiczenie praktyczne - włączamy nagrywanie! (211)
Rozdział 7. Przetwarzanie i efekty (215)
- Podstawy procesorów sygnałowych (216)
- Czym są procesory sygnałowe? (216)
- Cyfrowe przetwarzanie sygnału (216)
- Edycja niedestrukcyjna i destrukcyjna (217)
- Używanie efektów niedziałających w czasie rzeczywistym (220)
- Korzystanie z procesorów w czasie rzeczywistym w torze sygnału (223)
- Trochę praktyki: dodawanie efektów w programie Ableton Live (230)
- Korekcja (232)
- Charakterystyki korektorów (234)
- Narzędzia do filtrowania częstotliwości (238)
- Trochę praktyki: korektor w Ableton Live (245)
- Procesory dynamiki (248)
- Kompresor (248)
- Limiter (250)
- Ekspander (251)
- Bramka szumów (noise gate) (253)
- Łączne stosowanie procesorów dynamiki (254)
- Analizator obwiedni (256)
- Generator obwiedni (256)
- Trochę praktyki: dynamika w Ableton Live (258)
- Efekty związane z czasem (260)
- Opóźnienie i Echo (Delay/Echo) (260)
- Pogłos (reverb) (262)
- Procesory wyspecjalizowane (266)
- Przesterowanie (distortion) (266)
- Modulacja (270)
- Trochę praktyki: filtr modulowany w Ableton Live (273)
- Korekcja stroju (279)
- Redukcja szumu i restaurowanie nagrań (281)
- Programy narzędziowe (282)
Rozdział 8. MIDI: nuty, rytmy i sterowanie (285)
- Wejścia, wyjścia i przejścia MIDI (286)
- Wysyłanie, odbieranie i sekwencjonowanie (286)
- Łączenie instrumentów i urządzeń (288)
- Konfiguracja sekwencerów i oprogramowania MIDI (301)
- Jak MIDI modeluje wykonania muzyczne (305)
- Specyfikacja i implementacja MIDI (305)
- Nuty, wysokości i szybkość uderzenia (307)
- Dodawanie środków wyrazu (313)
- Programy i banki (320)
- Komunikaty systemowe (322)
- Nagrywanie wykonań muzycznych (325)
- Tempo i nabicie (325)
- Tryby overwrite i merge (327)
- Podziały klawiatury (327)
- Wprowadzanie krokowe (328)
- Klawiatura QWERTY i klawiatura ekranowa (328)
- Edycja i manipulowanie wykonaniami muzycznymi (329)
- Metody i okna edycyjne (329)
- Kwantyzacja (331)
- Efekty MIDI (337)
- Używanie pulpitów sterujących (339)
Rozdział 9. Synteza i instrumenty wirtualne (347)
- Podstawowe rodzaje syntezy (348)
- Czym jest synteza? (348)
- Gdzie znajdziesz syntezatory? (349)
- Składniki barwy syntezatora (349)
- Podstawowe metody syntezy (355)
- Inne metody syntezy (362)
- Samplery i odtwarzanie sampli (365)
- Biblioteki brzmień (366)
- Budowanie presetów za pomocą sampli (367)
- Elementy składowe syntezy: wirtualne techniki analogowe (380)
- Podstawowe kształty fali i barwa (381)
- Obwiednie (389)
- Miksowanie oscylatorów (394)
- Modulacja i efekty (407)
- Czym jest modulacja? (407)
- Prowadzenie sygnałów na potrzeby modulacji (407)
- LFO (408)
- Efekty (411)
- Dalsze kroki (413)
Rozdział 10. Ostateczne połączenie - aranżacja, miks i mastering (415)
- Aranżacja (416)
- Pliki projektu miksu (416)
- Widok aranżacji i listwa czasowa (419)
- Plastry i bity w materiale audio (420)
- Regiony (425)
- Markery i siatki (427)
- Ścieżka tempa (430)
- Markery aranżacji i reorganizacja utworu (431)
- Miksowanie (432)
- Tłumik miksera i tor kanału (432)
- Strategie miksowania (436)
- Rozkład w przestrzeni (440)
- Automatyka miksu i obwiednie (449)
- Zgrywanie, mastering i udostępnianie (455)
- Miks odniesienia: testowanie swojego materiału (456)
- Efekty masteringowe (458)
- Zgrania robocze i eksportowanie (463)
- Dithering i jakość eksportu (465)
- Udostępnianie prac (466)
Rozdział 11. Drukowanie zapisu nutowego (477)
- Jakie możliwości ma oprogramowanie do tworzenia zapisu nutowego (478)
- Funkcje zapisu nutowego w programach DAW a dedykowane oprogramowanie (482)
- Zaczynamy pisać nuty (484)
- Szablony i funkcje szybkiego startu (484)
- Wprowadzanie nut (485)
- Skład zapisu nutowego (495)
- Drukowanie, odgrywanie i udostępnianie zapisu nutowego (499)
- Układ strony (499)
- Zapis nutowy i partie (501)
- Odgrywanie i tworzenie wersji dźwiękowej zapisu (504)
- Udostępnianie plików (507)
Rozdział 12. Muzyka i dźwięk do filmu (511)
- Synchronizacja, narzędzia i formaty (512)
- Dopasowanie dźwięku i obrazu (512)
- Możliwości wideo w oprogramowaniu do obróbki audio (513)
- Zarządzanie plikami wideo (515)
- Formaty plików i kodowanie (516)
- Czas, klatki oraz SMPTE (520)
- Muzyka do filmu (522)
- Spotting i hit pointy (522)
- Dostosowanie tempa (523)
- Dopasowanie czasowe i zapis nutowy (525)
- Praca z muzykami (526)
- Eksportowanie audio do wideo (527)
- Nagrywanie dla potrzeb wideo (527)
- Oddzielne nagrywanie filmu lub wideo oraz dźwięku (527)
- Nagrania i punkt odniesienia w czasie (528)
- Formaty nagrywania (534)
- Montaż: przechwytywanie i synchronizacja materiału (537)
- Dialogi (540)
Rozdział 13. Granie na żywo (543)
- Dźwięk cyfrowy na scenie (544)
- Granie na instrumentach (546)
- Arpegiatory i wzorce (552)
- Korzystanie z efektów podczas grania na żywo (554)
- Sterowanie w czasie rzeczywistym (557)
- Synchronizacja (560)
- Aranżowanie na żywo i klipy (568)
- Nagrane wcześniej aranżacje (568)
- Aranżowanie w locie - dźwięki grane na żywo i klipy MIDI (570)
- Samplowanie na żywo (577)
- Występowanie w roli didżeja i remiksowanie na żywo (580)
- Miksery didżejskie (581)
- Oprogramowanie dla didżejów (582)
- Skreczowanie za pomocą komputera (586)
- Własne oprogramowanie do grania na żywo (593)
- Wybór odpowiedniego narzędzia modularnego (594)
- Jak uczyć się obsługi środowisk modularnych (597)
- Futurystyczna muzyka interaktywna (599)
Dodatek A Zawartość płyty DVD (603) Skorowidz (605)
Połącz zakupy z 3 kont!
Od lat sprzedajemy na kontach ksiazka_z_pasja,
ksiazka_gliwice oraz MercuriusGliwice
Łącząc zakupy z naszych kont, za przesyłkę płacisz tylko raz!