| | Okładka: | |
Liczba stron:328 Wydawnictwo:Helion Wymiary: 176 x 250 mm ISBN: 83-[zasłonięte]-0180-5 Data wydania: 2[zasłonięte]006-05 | | | | OPIS KSIĄŻKI | Profesjonalne techniki pracy w cyfrowej ciemni Każdy, kto poważnie myśli o fotografii cyfrowej, chciałby mieć jak największą kontrolę nad efektami swojej pracy. W tradycyjnej fotografii punktem wyjścia był negatyw -- od niego zaczynał się pasjonujący proces obróbki ciemniowej. Czy fotografia cyfrowa pozbawiła nas tego aspektu fotografowania? Z pewnością nie. Coraz więcej cyfrowych aparatów fotograficznych oferuje możliwość zapisu zdjęć w formacie RAW. Plik RAW często nazywany jest cyfrowym negatywem. Przechowuje dane z przetwornika aparatu, nie poddane jeszcze obróbce przez wewnętrzne systemy korekcji. Ten format zapisu zdjęć otwiera przed fotografem zupełnie nowe możliwości.
Książka "Real World Camera Raw i Photoshop CS2" to poradnik poświęcony obróbce plików RAW. Przedstawia możliwości modułu Camera Raw i dwóch innych narzędzi dołączanych do Photoshopa CS2 -- przeglądarki plików Bridge i modułu DNG Converter. Po lekturze dowiesz się m.in., jak oceniać jakość cyfrowych negatywów, w jaki sposób modyfikować pojedyncze pliki RAW i całe ich grupy i jak opatrywać je informacjami, korzystając z metadanych i plików XMP.
- Cechy formatu RAW
- Możliwości przeglądarki Adobe Bridge i modułu DNG Converter
- Edycja zdjęć za pomocą Camera Raw
- Ocena jakości zdjęć
- Przypisywanie zdjęciom słów kluczowych za pomocą Bridge’a
- Automatyzacja obróbki zdjęć
- Wykorzystywanie metadanych
Odkryj potęgę formatu RAW. | | Real World Camera Raw i Photoshop CS2. Efektywna obróbka cyfrowych zdjęć - SPIS TREŚCI: | Wstęp (11)
- Cyfrowa wędka (12)
- Domowe laboratorium obróbki cyfrowej (13)
- Tonąc w zalewie danych (13)
- Inteligentne obrazy (13)
- Praca u podstaw (14)
- Pycha i zrozumienie (14)
- Jak czytać tę książkę? (15)
- Kilka słów do użytkowników Windows (16)
- Tempo innowacji (16)
- Do pobrania (16)
- Podziękowania (17)
Rozdział 1. Format RAW (19)
- Czym jest cyfrowy plik RAW? (20)
- Matryca aparatu (20)
- Zdjęcia RAW wykonywane są w skali szarości (22)
- Ekspozycja i odzwierciedlanie liniowe (24)
- Po co stosować format RAW? (27)
- Wykorzystywanie wszystkich bitów (27)
- Kontrola nad balansem bieli (28)
- Interpretacja kolorymetryczna (28)
- Ekspozycja (30)
- Szczegóły i szum (31)
- Ograniczenia formatu RAW (31)
- Czas konwersji (31)
- Rozmiar pliku (32)
- Długowieczność (32)
- Adobe Camera Raw (33)
- Uniwersalny konwerter (33)
- Dodatkowe możliwości (33)
- Integracja z Photoshopem (33)
- Cyfrowy negatyw (34)
Rozdział 2. Jak działa Camera Raw? (35)
- Anatomia obrazu cyfrowego (36)
- Piksele i rozdzielczość (36)
- Głębia bitowa, zakres dynamiczny i kolor (37)
- Współczynnik gamma i mapowanie odcieni (39)
- Obróbka obrazów a utrata danych (40)
- Utrata danych i ograniczanie możliwości (43)
- Konwertowanie przestrzeni kolorów (46)
- Kolejna zaleta Camera Raw (47)
- Od pliku RAW do kolorowego zdjęcia (47)
- Interpolacja i interpretacja kolorymetryczna (47)
- Balans bieli i kalibracja (48)
- Narzędzia do mapowania odcieni (48)
- Nasycenie (53)
- Rozmiar (53)
- Wyostrzanie (54)
- Redukcja szumu kolorów i luminacji (55)
- Histogram (55)
Rozdział 3. Ogólny opis systemu obróbki plików RAW (57)
- Adobe Bridge (58)
- Wirtualny stół montażowy (58)
- Obsługa metadanych (60)
- Obsługa Camera Raw (61)
- Camera Raw (61)
- Domyślne ustawienia Camera Raw (62)
- Konwerter Adobe DNG (63)
- Konwertować czy nie konwertować? (63)
- Obsługa konwertera Adobe DNG (65)
- Photoshop (68)
- Automatyzacja i zadania (68)
- Podsumowanie (69)
Rozdział 4. Elementy sterujące Camera Raw (71)
- Camera Raw, Photoshop i Bridge (72)
- Anatomia Camera Raw (74)
- Elementy statyczne Camera Raw (76)
- Paleta narzędzi (76)
- Podgląd (80)
- Histogram i wyświetlacz wartości RGB (82)
- Menu Settings (84)
- Menu Camera Raw (85)
- Preferencje (86)
- Wczytywanie i zapisywanie ustawień (88)
- Eksportowanie ustawień (88)
- Automatyczne poprawki (89)
- Ustawienia domyślne dla aparatu (90)
- Przyciski główne (91)
- Ustawienia przepływu pracy (94)
- Zakładki (95)
- Zakładka Adjust (Dopasuj) (96)
- Zakładka Detail (Szczegóły) (104)
- Zakładka Lens (Obiektyw) (107)
- Zakładka Curve (Krzywa) (110)
- Zakładka Calibrate (Kalibracja) (113)
- Narzędzia cyfrowej ciemni (118)
Rozdział 5. Camera Raw w praktyce (121)
- Konfiguracja Camera Raw (122)
- Ocenianie obrazu (126)
- Edycja (136)
- Tryb taśmy filmowej (164)
- Synchronizacja ustawień (165)
- Zapisywanie obrazów w tle (167)
- Zapisywanie ustawień obrazu (169)
- Baza danych Camera Raw (169)
- Pliki .xmp (169)
- Zapisywanie podzbiorów ustawień (172)
- Camera Raw to nie wszystko (174)
Rozdział 6. Adobe Bridge (175)
- Uruchamianie programu (176)
- Okna dialogowe (177)
- Rozmieszczanie okien (177)
- Elementy okien (178)
- Narzędzia i przyciski (179)
- Palety (182)
- Polecenia menu Bridge (187)
- Preferencje i menu Bridge (Mac OS) (187)
- Menu File i polecenie File Info (190)
- Polecenia Select, Find i Edit w menu Edit (193)
- Automatyzacja, pamięć buforowa i menu Tools (200)
- Etykiety, rangi i menu Label (204)
- Menu View (206)
- Menu Window i konfiguracja programu Bridge (209)
- Nawigacja (212)
- Otwieranie obrazów (213)
- Miniatury (214)
- Zastosowania aplikacji Bridge (215)
- Selekcja i sortowanie (216)
- Wprowadzanie ustawień Camera Raw (217)
- Lenistwo popłaca (218)
Rozdział 7. Organizacja pracy (219)
- Reguły przepływu pracy (220)
- Raz a dobrze (221)
- Automatyzacja (221)
- Metodyczność (222)
- Planowanie i strategia (222)
- Pamięć buforowa (223)
- Strategie dotyczące ustawień (224)
- Nazewnictwo (225)
- Rangi i etykiety (229)
- Prostota jako strategia (229)
- Przegrywanie obrazów (230)
- Prędkość nośników danych w aparatach (231)
- Formatowanie nośnika danych (232)
- Pojemności kart pamięci (233)
- Kopiowanie zdjęć (233)
- Archiwizowanie zdjęć (234)
- Faza weryfikacji obrazów (236)
- Weryfikowanie obrazów (236)
- Wypełnianie pamięci buforowej (237)
- Przerywanie procesu (239)
- Wczytywanie wielu katalogów do pamięci buforowej (240)
- Faza obróbki wstępnej (240)
- Selekcja i edycja (240)
- Przypisywanie rang i etykiet (244)
- Wprowadzanie ustawień Camera Raw (247)
- Sortowanie i zmienianie nazw (252)
- Dodawanie słów kluczowych i metadanych (254)
- Faza produkcji (256)
- Przetwarzanie w tle (257)
- Zautomatyzowana konwersja (257)
- Otwieranie wielu wersji obrazu (259)
- Przekazywanie zdjęć bezpośrednio do komputera (260)
- Tworzenie przepływu pracy (260)
Rozdział 8. Wykorzystywanie metadanych (261)
- Czym jest XMP i do czego się przydaje? (263)
- Narastające trudności (263)
- XMP to tekst (264)
- XMP od kuchni (265)
- Zawartość pliku .xmp (268)
- Grzebanie w metadanych (275)
- Czyszczenie szablonów metadanych (277)
- Tworzenie własnych palet File Info (279)
- "Sprytne" obrazy (282)
Rozdział 9. Zalety automatyzacji (283)
- Zasady przetwarzania wsadowego (284)
- Zasady otwierania plików w operacjach przetwarzania wsadowego (286)
- Zasady wsadowego zapisywania plików (286)
- Zasady uruchamiania operacji wsadowych (287)
- Znaczenie zasad (287)
- Zapisywanie zadań przetwarzania wsadowego (287)
- Proste zadanie - Save as JPEG (288)
- Zadanie złożone - Save for Edit (292)
- Uruchamianie przetwarzania wsadowego (296)
- Ustawienia sekcji Source (297)
- Ustawienia sekcji Destination (297)
- Contact Sheet II (298)
- Image Processor (299)
- Merge to HDR (301)
- PDF Presentation (301)
- PhotoMerge (304)
- Picture Package (304)
- Web Photo Gallery (306)
- Zaawansowana automatyzacja (310)
Skorowidz (313) | | | |