Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

RCI RANGER 6900 F150 - Zmodyfikowany.

05-08-2012, 0:05
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 1 200 zł      Najwyzsza cena licytacji: 1 200 zł     
Użytkownik bodziolegia
numer aukcji: 2454113886
Miejscowość Chotomów/ Legionowo/ Warszawa
Kupiono sztuk: 1    Licytowało: 1    Wyświetleń: 410   
Koniec: 06-07-2012 18:48:58
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witam,

na sprzedaż wystawiam radio RANGER 6900 F150 zmodyfikowane przez jeden z warszawskich serwisów, a zarazem dobrego kolegę, z którym wpadliśmy na ten szalony pomysł.

Podstawowe parametry fabryczne radia są dostępne w internecie, więc zapraszam do google i pierwszej, lepszej strony np:

http://www.cbradio.nl/Ranger/RCI_6900F150/frames_rci_6900F150.htm

Najprawdopodobniej jestem drugim właścicielem radia, a że kupiłem je od dobrego znajomego jestem pewny zarówno pochodzenia jak i legalności sprzętu.

Przez dwa lata użytkowania radio było regularnie serwisowane, choćby w charakterze sezonowego przeglądu.

Modyfikacje:

Orginalny moduł wzmacniacza oparty na dwóch końcówkach SD1446 i mały radiatorze z dość głośnym wiatraczkiem o średnicy 2 cm został zastąpiony modułem własnej konstrukcji.

Opis całej modyfikacji znajduje się na stronie:

http://www.cb-mania.pl/forum/index.php?showtopic=3745


Koszta modyfikacji:

Radiator + anoda 200 złoty

Końcówki TOSHIBY 500-600 złoty

Wentylator 50 złoty

Uszkodzony wzmacniacz Zetagi B300p, który był dawcą 200 złoty

Nie wyliczam robocizny.

Cel modyfikacji:

Nie chodziło przede wszystkim o moc ponieważ radio w chwili obecnej nie wykorzystuje w pełni swojego potencjału.

Zostało ustawione na 200W RMS w AM, nie znam PEP. Moc SSB też nie mierzona.

Według legend większa niż w AM.

Radio sprzedaje z podłączonym "modyfikowanym" modułem.

Dodatkowe modyfikacje:

W radiu został wymieniony filtr 455 na oryginał Murrata.

Oryginalna wkładkę mikrofonową zastąpiła WM-61A.

O regulacji odbiornika i nadajnika rozpisywać się nie będę ponieważ nie poznałem sekretów wykonawcy tych czynności.

Jedno co mogę powiedzieć, to to że nigdy nie miałem okazji pracować na lepszym odbiorniku.

Więcej rzeczy nie pamiętam.

Stan techniczny radia:

- Sprzedawane radio jest w 100% sprawne

- Zaciekawionych dlaczego nie działa moduł ECHO - oświadczam, że został odłączony (Jedna zworka).


Stan wizualny:

Front 9-10

Boki 6-7/10

Góra 10/10

Radiator modyfikowany 10/10

Mikrofon jak mikrofon - niezapluty.



Sprzedawany zestaw obejmuje:

Radio RCI 6900 F150 ze zmodyfikowanym wzmacniaczem

Mikrofon RANGER

Złącze zasilające.

Zapraszam wszystkich do licytacji i zadawania pytań, mogę przysłać więcej zdjęć. W aukcji załączam tylko jedno, sporo znajduje się także na forum gdzie opisałem modyfikację.

Ad.1

We wskaźniku S-METER została wymieniona dioda, na mniejszej mocy.
Obecnie radio nie posiada wbudowanego głośnika - wszystko przesłania radiator. Ja korzystałem z zewnętrznego

W odpowiedzi na maile:
Piątki są w zatrzasku.
Zmiana zakresu jest pod klawiszem HI
Radio waży około 3,2 kg

Zabrakło także informacji o tym ile przytyło się radiu, w chwili obecnej ma 9,5cm grubości.


Ad2.

1)Nie wiem z jaką prędkością porusza się wentylator, ale po przyłożeniu ręki można wyczuć jego "ciągnięcie".
Wentylator zasysa powietrze w kierunku radiatora tak aby usunąć ciepło z pomiędzy jego żeber, to jedyny i właściwy sposób na chłodzenie

2) Wentylator jest załączony na STAŁE, oznacza to że działa nawet jak radio jest wyłączone, nie znam jego zużycia prądu, nie raz zdarzyło się, ze samochód stał 3-4 dni. Nigdy nie było problemu z uruchomieniem.

Oczywiście można dorobić włączniku, może gdybym wpadł na ten pomysł w trakcie budowy, potem nie chciałem już ingerować (kabel zostały zabezpieczone termo kurczami).

3) Mam instalacje z bezpiecznikiem 60A, kable 4mm2. Podejrzewam że pobór prądu realny dla radia to jakieś 20-30A, ale nie dam sobie głowy uciąć.
Z założenia miałoby to radio do samochodu, więc nie zastanawiałem się nad zasilaczem, który go wykarmi.

4) Nie posiadam uchwytu do radia, zbudowałem własny na potrzeby wnętrza w aucie. Rozmiar radia jest standardowy jak ALAN 87 z tym że należny włożyć odwrotnie radio. Radiator nie mieści się w uchwycie.

5) Nie widzę problemu z używaniem mikrofonu ze wzmocnieniem, każdy dobiera mikrofon pod własną barwę głosu. Standardowy z wkładką WM-61a mi odpowiadał, w radiu dla spokoju własnego i słuchających tak czy inaczej należy oszczędnie obchodzić się z MIC-GAINEM, ja ustawiałem go mniej więcej na godzinę 1 może czasem na 2.

6) Rzeczywiście urokiem radia i nie tylko tego bo także niektórych galaxy, generałów jest to, że radio w czasie zmiany modulacji potrafi trochę odpłynąć od częstotliwości. Miernik jest jednak GENIALNIE precyzyjny.

7) Ostatnie http://pl.wikipedia.org/wiki/Anodowanie Zdecydowałem się na anodowanie, bo po pierwsze jest to najtrwalszy sposób na zmianę kolory aluminium, daje pewność, że pod wpływem temperatury kolor nie ulegnie zmianie, samo anodowanie ma to do siebie, że zwiększa odprowadzanie ciepła materiału.
Miało być najlepiej jak się da więc pasło na ten sposób. Wszystkie otwory w radiatorze są gwintowane.

Dodam jeszcze że samo wycięcie otworu na radiator, a mało który fachowiec jest w stanie to zrobić kosztowało 150 złoty. Jedna roboczo godzina warsztatu w którym każe żebro zostało pogłębione.
Przyglądałem się pracy i byłem pod wrażeniem techniki i umiejętności.Chciałem aby wszystko wyglądało jak najbardziej fabrycznie więc dokręcenie radiatora tak po prostu nie wchodziło w grę.