Razem w szkole SP Klasa 2 część 7
Podręcznik
WSIP
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]21035
Numer wydania: II
Rok wydania: 2010
Format: A4
Oprawa: miękka
Nr aprobaty: 88/2/2009 MEN
Tematyka prezentowana w pierwszej części podręcznika: Czas powitań i pożegnań, Nasze podręczniki, Z pamiętnika ucznia, Rady pana policjanta, Bezpiecznie w szkole i poza nią, Drogi i dróżki, Uwaga! Znak drogowy!, Skarby z wakacji, Kartki zróżnych stron Polski, Miejsca, w których byliśmy, Z koszykiem do sadu i ogrodu – wycieczka, Wśród drzew i krzewów owocowych, Wrześniowy bukiet, Schowam lato do słoika, Jesienne obserwacje, Dlaczego dni są krótsze?, Mieszkańcy ogrodu, parku i lasu, Jesień na łące.
Zgodnie ze spiralnym układem treści kształcenia poszerzono zakres wiedzy z kl.1. W każdej części podręcznika prezentowane są objaśnienia piktogramów. Na początku pojawiają się postaci przewodnie Pola i Oskar oraz ilustracje i przysłowia nawiązujące do charakterystycznych cech danego miesiąca. Postaci przewodnie porządkują, utrwalają wiedzę, wyjaśniają, czasami są bohaterami tekstów, ostrzegają, przypominają reguły ortograficzne, wprowadzają w tematykę zajęć, zachęcają do czytania książek, przekazują ciekawostki. Tematyka jest współczesna, bliska dziecku. Wprowadzane treści sprzyjają rozwijaniu zainteresowań oraz poszanowaniu tradycji narodowo-patriotycznych. Ciekawie zaprezentowano treści społeczno-przyrodnicze i profilaktyczno-wychowawcze. Dzieci uczą się korzystania z różnych źródeł informacji: słowników, encyklopedii, atlasów, stron internetowych, map, wykresów. Temat dnia oraz temat matematyczny umieszczono na każdej stronie. W każdej jednostce tematycznej są realizowane w sposób przemyślany i spójny poszczególne edukacje. Współistnieją, i każda ma swoje widoczne, nawet dla dziecka miejsce (strony poświęcone matematyce, wydzielone zadania z muzyki i plastyki, treści polonistyczne precyzyjnie skorelowane ze środowiskowymi). Polecenia inspirują do wypowiadania się na określony temat: opowiedz, powiedz, porównaj, zastanów się, pomyśl, wyjaśnij… Uczniowie nadal doskonalą technikę czytania. Dzieci próbują samodzielnie odczytywać teksty w dymkach (wypowiedzi Poli i Oskara oraz postaci występujących w historyjkach obrazkowych). W dłuższych tekstach wyróżniono fragmenty do ćwiczenia pięknego czytania.Pojawiają się wyrazy i zdania napisane literami pisanymi oraz tzw. teksty użytkowe. Rodzaje ćwiczeń, które Nauczyciel znajdzie w podręczniku: ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem, samodzielne układanie i pisanie zdań, pytań i odpowiedzi, tworzenie wyrazów i dłuższych wypowiedzi pisemnych, pisanie notatki, listu, ogłoszenia, zaproszenia, opisu, informacji na dyplomie i plakacie, tworzenie rodzin wyrazów, rozsypanki literowe, sylabowe, wyrazowe, zdaniowe, samodzielne formułowania wypowiedzi, rozwiązywanie zadań tekstowych, ćwiczenia w liczeniu pamięciowym, obliczenia zegarowe, samodzielne układanie treści zadań do ilustracji lub działania, formułowanie i zapisywanie pytań do zadań tekstowych, atrakcyjne zabawy matematyczne: orgiami (figury geometryczne), puzzle, loteryjka, nalepki, kodowanie i odczytywanie kodów, szukanie szczegółów różn